Dækker din livs/ulykkesforsikring?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-01 16:35

Hejsa

Jeg har på fornemmelsen at der er kommet en hel del nybagte mc'ister her i
ng'en på det sidste, og vil derfor lige give et godt råd:
Livs/ulykkesforsikringer dækker sjældent (aldrig?) når man kører mc, det
skal man betale ekstra for. Det er der desværre mange der ikke er klar
over, og konsekvenserne af det kan jo blive at man er lam over det hele, og
helt uden penge
Derfor!: læs lige policen igennem med det samme, og hvis der står at
forsikringen ikke dækker hvis man kører mc, så få den udvidet med det
samme! I mit tilfælde steg præmien til ca. det dobbelte.

Det var forresten også dette problem, der var skyld i at Jason Watt stod
uden penge efter sit uheld, og vi andre er jo næppe lige så heldige med
sponsorer osv. :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : H@ns Erik :)

Dato : 17-04-01 20:23

Jeg kan en der er lige så sjov:
Vi var ude for at forsikringen (TRYG) havde 'glemt' at overføre mc-dækningen
ved en
'revision' af forsikringen, således at min kæreste rent faktisk har kørt
'dækningsløs'
i mere en 6 mdr!!! Og nu kommer det sjove: Hendes MC-forsikring er i samme
selskab, men
de havde glemt at 'overføre' dette (på trods af at min kæreste havde ringet
og spurgt om der var
nogen ændringer i forsikringsforholdene!!??). Præmien etc. var den samme.
Nice mess! En repræsentant fra
selskabet meddelte godt nok i telefonen at de havde lavet (noget af!) en
fejl, og at de 'ville have
dækket' under "alle omstændigheder"... men alligevel! Ja, den er sgu' lige
til formiddagsbladene...

Husk at checke dem - de djævle!

AROS hilsen
H@ns Erik :)
RF900R

www.amck.dk

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 22:53

H@ns Erik :) <HansErik@mail.dk> skrev i en

> [...]
> Nice mess! En repræsentant fra selskabet meddelte godt nok i telefonen
> at de havde lavet (noget af!) en fejl, og at de 'ville have dækket'

Det er sgu' let lovet :-/

Jeg er ikke så sikker på at de havde været så kække hvis fruen havde
stået med en 200.000 kr's erstatningssag p.g.a. blot en moderat
invaliditets-grad :-|

--
Armand.

Fra : Jesper FA

Dato : 18-04-01 18:01

Armand wrote:

> Jeg er ikke så sikker på at de havde været så kække hvis fruen havde
> stået med en 200.000 kr's erstatningssag p.g.a. blot en moderat
> invaliditets-grad :-|

Men de havde nok ikke kunne løbe fra den, hvis de har ændre på
betingelserne så man har mindre dækning end før og de ikke har oplyst det.
Det må der være en lov eller praksis imod.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 21:31

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
> forsikringen ikke dækker hvis man kører mc, så få den udvidet med det
> samme! I mit tilfælde steg præmien til ca. det dobbelte.

I modsætning til "dobbelt præmie for fuld dækning", kan mc-dækningen
ofte ses som værende det halve af øvrige dækning ved alm. præmie!
Under forskellige forhold á hjemmeboende og under 21 år, og/eller
under uddannelse kan(?) man også være dækket af forældres
forsikring(-svilkår), forudsat at DE har en!!
Men Jes har fuldstændig ret: Check op på'ed for at være sikker!

Aprospos:
Kasko-forsikringen dækker ikke beklædnings-genstande - Dertil skal man
have en indbo-forsikring!
Eftersom "beklædningsgenstande" dækker dine 2.500,- kr's støvler, din
4.500,- kr's hjelm, din 9.000,- kr's læderdragt samt dine briller, er
den måske nok værd at have checket op på også.
Dette eftersom at dine forældres indboforsikring på samme måde kun
måske(?)
dækker DINE beklædningsgenstande også!?

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-04-01 16:45

> [...]
> den måske nok værd at have checket op på også.
> Dette eftersom at dine forældres indboforsikring på samme måde kun

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tjaahhh.. Min erfaring var at da jeg væltede på min scooter i min
ny-erhvervede MC-Jakke ( Var jo ved at tage pappet) dækkede mine forældres
indbo-forsikring...
Dog ville de lige se min jakke, da de ikke vidste hvad en MC-jakke var
da jeg kom ned til dem med den.. kunne de godt se det ikke bare var en alm.
jakke. Desuden blev mine godt forrevne cowboy-bukser også dækket...

Desværrer var der jo ingenting der dækkede det ødelagte på min scooter, som
nok ville koste op med 10.000 af få fikset.

Beskrivelse af styrtet ( Altså ikke noget jeg har meldt til forsikringen):
Kommer kørende med god fart ( ca. 65 Km/t) og følger et sving vejen har...
Midt i svinget er der en oliestribe.. ikke mere en 10.cm bred.... mit
forhjul rammer den og det skrider ud.... scooteren glider med god fart
videre...indtil den rammer en kantsten og ligger stille.. jeg selv kure på
min venstre side hen ad asfalten. MC- jakken får revet et par syninger op...
Bukserne er ret forrevne, jeg får hudafskrabninger samt ret ondt i låret, og
døjer efter 2 år stadig med det... Mens jeg ligger der køre både billister
og cyklister forbi... IKKE EN ENSTE gider stoppe og spørge om der er sket
noget... Heldigvis kurede jeg da væk fra vejbanen så den billist der kom
umiddelbart efter mig kunne komme til....
Jeg får ringet til brandvæsnet, som jeg beder om at fjerne olien på vejen..
Da min far 10 min. senere køre op forbi det sted hvor olien var.. så han at
brand folkene gik i den modsatte ende af vejen og samlede flaser op...
Nå.. men nok om det.... skulle bare af med det...endnu en gang :)

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 18:52

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> "> Aprospos:
> Tjaahhh.. Min erfaring var at da jeg væltede på min scooter i min
> ny-erhvervede MC-Jakke ( Var jo ved at tage pappet) dækkede mine
> forældres indbo-forsikring...

Men måske er du sidenhen:
- Blevet for gammel?
- Flyttet hjemmefra?
- Ikke længere dækket af en given "under uddannelse" -paragraf???

Check it up, check it up!

--
Armand.

Fra : Jesper FA

Dato : 17-04-01 22:01

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> forsikringen ikke dækker hvis man kører mc, så få den udvidet med det
> samme! I mit tilfælde steg præmien til ca. det dobbelte.

I min har jeg fået skrevet "Det er noteret at forsikringen dækker under
kørsel på motorcykel", selvom der ikke står noget om at den ikke skulle
dække. Så er man forhåbentligt sikker. Jeg mener nu heller ikke jeg betalte
noget ekstra for det.
Men jeg lagde lige mærke til at der stod noget med at den ikke dækker ved
motorløb af enhver art.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 17-04-01 22:35

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev
> Men jeg lagde lige mærke til at der stod noget med at den ikke dækker
ved
> motorløb af enhver art.

Ja, men så skal man jo vide, hvordan det pågældende forsikringsselskab
definerer motorløb. Jeg mener, at der tidligere har været nævnt noget
her i ng'en om, at der er tale om motorløb, når starten er fælles og der
foretages tidstagning, men det er formentligt forskelligt fra selskab
til selskab, hvad de opfatter som motorløb.

--
Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-04-01 18:23

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> foretages tidstagning, men det er formentligt forskelligt fra selskab
> til selskab, hvad de opfatter som motorløb.

Jeg har min ulykkesforsikring hos Thisted Amt. De mener ikke at motocross er
"farlig sport" og derfor dækker de også når jeg kører motorløb. Jeg elsker
små selskaber!

Rittig

Fra : Pein

Dato : 18-04-01 19:38

Claus Rittig skrev ...

>Jeg har min ulykkesforsikring hos Thisted Amt. De mener ikke at
>motocross er "farlig sport" og derfor dækker de også når jeg kører
>motorløb. Jeg elsker små selskaber!

Det er jo genialt!
Men de har vel ret. Selvom det er ret let at få mindre skader, så går jeg ud
fra det er sjældent man ligefrem får een eller anden grad af invaliditet? Og
er der nogensinde nogen der er døde af at køre motocross?

Pein
(der stadig mangler at få hjernen til at overbevise hånden på gashåndtaget
om at offroad er ufarligt)

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 20:45

Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> ...........sjældent man ligefrem får een eller anden grad af
invaliditet? Og
> er der nogensinde nogen der er døde af at køre motocross?

Der var en sag med en ungdomsklub-knægt, de for et par år siden fik
støtebenet igennem sig ved et styrt og vistnok kom af dage derved !?

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-04-01 22:22

> Der var en sag med en ungdomsklub-knægt, de for et par år siden fik
> støtebenet igennem sig ved et styrt og vistnok kom af dage derved !?

Næ, næ, han døde sørme ikke, han fik bare en træls oplevelse og en brækket
kæbe. Og siden har sidestøtteben været forbudt på motocross baner.

Der er en gut indlagt på sjælland lige nu som er kommet rigtig slemt til
skade, men jeg ved ikke hvor mange mén han får. Gu er det da farligt, det er
bare ikke ret tit de slemme skader opstår. Vi har haft mange slemme skader i
Aalborg Off-Road MC Klub de sidste 2 år, og har haft 2 mand på intensiv, men
alle er sluppet uden varige mén. Og så var der ham der skød sig i hovedet
med en bagdæmper-fjeder, han var bevidstløs i 20 minutter...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 18:32

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> ..................Og så var der ham der skød sig i hovedet
> med en bagdæmper-fjeder, han var bevidstløs i 20 minutter...

GRILL

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 18-04-01 20:51

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogensinde nogen der er døde af at køre motocross?

hmm, sikkert, i hvert fald har Jan fra klubben været tæt på mange gange.
Og da vi i Canada lejede quads havde guiden en række historier, "over there,
der døde én forrige år, og der ovre var der en pige der døde da hun væltede
med en quad " osv. Ret spooky. Heldigvis var der flest sjove historier, bla.
den om en af hans kammier der var ræst langs en sø, og lige ville ræse rundt
om et gammelt træskur, og kørte ret ind i røven af en grizzlybjørn. Bjørnen
blev sur, manden smurte haser, og offroaderen blev aldrig til mc igen, efter
bjørnen havde lappet lidt til den...

Søren

Fra : Morten Juel

Dato : 18-04-01 17:19