Computer og lufthavn?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-12-03 23:33

Hejsa

Som tidligere nævnt skal jeg snart ud at flyve lidt. Jeg har aldrig haft
min bærbare med, men efter jeg har fået digitalkamera er det vist
uundværligt... men:

Bliver min dejlige iBook ikke ristet af x-ray maskinerne i lufthavnen?
Er der nogen riscici ved det?
Har nogen prøvet at lade sin maskine udsætte for de slemme slemme
sikkerheds-tjek?

Jeg er måske lidt pylret, men jeg vil jo nødigt have min maskine toastet.

Tak for god tone og hurtig hjælp. Andre NG's kunne lære noget.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 23:47

> [...]

> Er der nogen riscici ved det?
> Har nogen prøvet at lade sin maskine udsætte for de slemme slemme

Har haft en Pismo og Canon G3 gennem 3 "zappere" på en ferie - og de var
stadig mine bedste venner da vi kom hjem...

Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-12-03 23:50

> Har haft en Pismo og Canon G3 gennem 3 "zappere" på en ferie - og de var
> stadig mine bedste venner da vi kom hjem...

Det er jeg glad for at høre. Har også et Canon G3, men min PPC G3 sidder
i en iBook, men mon ikke den overlever også så...

Jeg takker for det hurtige svar
Nu skal der tages billeder på ferien!

Thomas

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-12-03 00:04

Hej

Thomas (8260) wrote:

> Det er jeg glad for at høre. Har også et Canon G3, men min PPC G3 sidder
> i en iBook, men mon ikke den overlever også så...
>
> Jeg takker for det hurtige svar
> Nu skal der tages billeder på ferien!

Hvor skal du hen? Bare lidt nysgerrig.

--Martin

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-12-03 18:06

> Hvor skal du hen? Bare lidt nysgerrig.

Jeg skal bare et smut til Sydspanien og holde jul - håber på 20 C, sol
og vindstille
Jeg overvejede at tage maskinen med da jeg var i London, men jeg regnede
ikke med at jeg ville fylde mere end 256 mb CF-kort med billeder + det
medfølgende 32 mb CF. Jeg blev klogere, så nu må iBooken være fast
partner når jeg rejser, efter det er afklaret at den nærmest elsker at
blive X-ray'et i lufthavnen. Så er der også mulighed for at spille lidt,
og se lidt film i den dræbende kedelige flyver.

Jeg takker for de gode svar.

Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-03 00:25

Thomas (8260) <neumann@studjur.dk> wrote:

> Bliver min dejlige iBook ikke ristet af x-ray maskinerne i lufthavnen?
> Er der nogen riscici ved det?

Den kan godt blive lidt nikotin-gul, men ikke noget slemt. Den kan
såmænd bliver værre i et rygerhjem. Har man den igennem mange gange, kan
plastoverfladen ligesom blive lidt bølget, fordi den bliver lidt blød
under bestrålingen. Men det er såmænd ikke noget, man ser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 03-12-03 01:00

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> [...]
> plastoverfladen ligesom blive lidt bølget, fordi den bliver lidt blød
> under bestrålingen. Men det er såmænd ikke noget, man ser.

Jeg antager at du tager pis på os?

Jeg har gået igennem mindst 3-4 sikkerhedscheck rundt omkring i Europa hver
uge (med laptop, digitalkamera, mobiltelefoner, magnetkort etc) det seneste
års tid, og alle tingene ryger igennem røntgen-maskinen hver gang. Jeg har
aldrig oplevet noget lignende det du beskriver, og alt udstyr fungerer
stadigvæk perfekt.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-12-03 18:07

> [...]
> plastoverfladen ligesom blive lidt bølget, fordi den bliver lidt blød
> under bestrålingen. Men det er såmænd ikke noget, man ser.

WHAT?

Det må klart være en joke!
Jeg er ikke-ryger og ønsker bestemt ikke at udseendet på min iBook skal
indikere andet

Arrg... giv dig nu til kende og indrøm det er en joke. :-/

Mvh, Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-03 18:35

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> [...]
> indikere andet
>
> Arrg... giv dig nu til kende og indrøm det er en joke. :-/

Nå ja, OK. Det var lidt sent om aftenen, og flere andre havde allerede
skrevet, at det var ufarligt. Røntgenstråler er ikke elektromagnetiske
stråler, men blot lys udenfor det synlige område. De skader derfor ikke
elektronik som f.eks. computere, men de kan godt skade fotografisk film.
Omvendt bliver film ikke skadet af elektromagnetiske stråler, men et
magnetfelt kan godt skade en computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-12-03 18:42

Pyha... godt!

Det med at film kan blive påvirket er jeg klar over, men da jeg ikke er
det tekniske vidunder, var jeg ikke sikker mht. elektronik.

Tak for gode svar, og heldigvis en joke..

Thomas

Fra : Jacob Hededam

Dato : 03-12-03 09:48

Det skal du ikke være bange for!
X-ray påvirker skam ikke elektroniske enheder.
Bare sørg for at der er strøm på maskinen. Du kan blive bedt om at boote....

God tur. Tager selv til Grønland i morgen tidelig!!!!
- Jeg giver en bajer i lufthavnen :)

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-12-03 18:03

Aarrg.... *savle savle* - Grøønland