Grafik fremstilling
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 02-12-03 11:35

Jeg søger en hjemmeside, eller et program, som kan fremskaffe et billede
i stil med dette:
http://texturizer.net/mozilla.org/images/headback-tb.png

Mon det kan lade sig gøre. Jeg er ejer _ikke_ grafiske evner, så det
ville være dejligt hvis der findes et program som kan generere sådanne
billeder.

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 12:04

Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> skrev bla:
> [...]
>
> Mon det kan lade sig gøre. Jeg er ejer _ikke_ grafiske evner, så det
> ville være dejligt hvis der findes et program som kan generere sådanne

Tror ikke der findes et sådant program
Så bare klø på eller alternativt prøv at få en anden til at hjælpe dig.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-03 13:29

jopa skrev:

>Tror ikke der findes et sådant program

Tror du da at fyren har siddet og lavet hver pixel for sig?

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 14:21

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev bla:

> Tror du da at fyren har siddet og lavet hver pixel for sig?

Havde indtryk af at spørgeren efterlyste et program der pr automatik kunne
lave banneret. Kræver selv lidt arbejde i et grafikprog.
Derfor mit svar

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-03 15:43

jopa skrev:

>Havde indtryk af at spørgeren efterlyste et program der pr automatik kunne
>lave banneret. Kræver selv lidt arbejde i et grafikprog.

Så fortæl ham hvilket grafikprogram det kan laves i.

>Derfor mit svar

Det var ikke hjælpsomt.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 17:17

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev bla:

> Så fortæl ham hvilket grafikprogram det kan laves i.

I stedet for at analysere mit svar som du jo tilsyneladende ikke mener er
fyldestgørende, kunne du jo selv svare spørgeren.
Mener selv han har fået et godt svar bla henvisning til korrekt gruppe/er

Har du en anden opfattelse så fortæl ham det, og lad være med at spille
skolelærer.

Et banner kræver såmænd ikke noget specifikt grafikprog.
Alle kan bruges.
Derfor mit link til news:dk.edb.grafik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-03 18:48

jopa skrev:

>I stedet for at analysere mit svar som du jo tilsyneladende ikke mener er
>fyldestgørende, kunne du jo selv svare spørgeren.

Det havde jeg gjort hvis jeg kunne.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 19:23

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev bla:

> Det havde jeg gjort hvis jeg kunne.

Kunne godt have svaret meget uddybende, men dette er en gruppe der omhandler
(X)HTML/CSS

Fra : from south

Dato : 02-12-03 19:28

> Det havde jeg gjort hvis jeg kunne.
>
> --
> Bertel
Kære Bertel, har jopa ikke ret ? hvorfor er der så mange som ønsker at
være skolemester/lærer er det ikke bare et forum for spørgsmål og svar.
Jeg tror mange føler at de bliver jaget over alle bjerge med de svar fra
skolemester/retskrivning/bedre viden svar som kommer fra et par stykker
her i gruppen. Jopa svarer folk på gulvet, så de forstår hvad han siger
og mener, at dit univers ikke forstår dette sprog, ja, det er bare lidt
ærgeligt. Dette var ikke for at starte en længere tråd, men fra en som
kan klare et svar fra en som kalder en spade for en spade.
Mvh Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-12-03 10:07

Bertel Lund Hansen skrev:

> Tror du da at fyren har siddet og lavet hver pixel for sig?

Mon ikke han har brugt grafiske evner i et grafikprogram? Da nu
spørgeren skriver:

"Mon det kan lade sig gøre. Jeg er ejer _ikke_ grafiske evner" [snip]

og dermed afskriver det logiske svar (det kan du gøre i fx. photoshop
med funktionen...) så synes jeg faktisk det er et yderst passende svar
at henvise til grafikgruppen, så meget desto mere som et _vilkårligt_
grafikprogram kan gøre arbejdet.

Om noget kunne man oplyse at den efterlyste effekt (mindre tæt
farvebelægning til kraftigere belægning) kaldes en 'gradient' på
engelsk, men så er vi allerede et godt stykke ud over html, og dermed
denne gruppe.

Debatten her handler ikke om webdesign mere, så jeg sætter FUT til
dk.admin.netikette.

mvh

Jesper Brunholm