Skærme
Fijala 3554
DVI forlængerkabel
Fra : Mathias

Dato : 02-12-03 14:53

Jeg påtænker at flytte mit kabinet et godt stykke væk fra skærmen og tænker
derfor på at investere i et 5m DVI kabel. Er der nogen fare for at det går
ud over billedkvaliteten?
Kablet er det her:
http://www.pchonline.dk/p.asp?katId=184&id=1545&text=Monitorkabel_DVI-DVI_5_meter.html

og skal bruges til min VP181s.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : JK

Dato : 02-12-03 14:59

On Tue, 2 Dec 2003 14:53:18 +0100, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk> wrote:

> [...]
>derfor på at investere i et 5m DVI kabel. Er der nogen fare for at det går

Fordelen ved digital overførsel skulle netop være dette: tolerance for
langt kabel.

:-/

mvh

John

Fra : David T. Metz

Dato : 03-12-03 14:29

JK skriblede:

> Fordelen ved digital overførsel skulle netop være dette: tolerance for
> langt kabel.

Hvem har bildt dig det ind? Det er forkert.

Standarden for et alm. dvikabel går op til ca. 5 meter - et alm vga kan
sagtens være længere.

Man kan lave dvi længere vha. fx forstærkning eller omformning til optisk
signal gennem optisk fiber, men det koster.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 03-12-03 14:30

Mathias skriblede:
> et 5m DVI kabel. Er der nogen fare
> for at det går ud over billedkvaliteten?

5 meter er ca. grænsen for standarden. Hvis kablet er godt nok og både dit
gf-kort og din skærm overholder standarden, så burde det ikke være et
problem.