Et skærmkort til tre eller flere skærme?
Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 02-12-03 14:38

Hej!

Hvor finder jeg Et skærmkort til tre eller flere skærme?
Jeg har kigget på www.edbpriser.dk men der er vist ikke noget...

Har hørt at NVidia og Matrox har lavet nogle kort til det, men HVAD hedder
de og HVOR kan de købes???

Mvh Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 02-12-03 15:23

> [...]
> Jeg har kigget på www.edbpriser.dk men der er vist ikke noget...
>
> Har hørt at NVidia og Matrox har lavet nogle kort til det, men HVAD hedder

Du kan også bare købe et PCI grafikkort og sætte i så at du har f.eks. 2
grafikkort med 2 udgange, det kan man ihvertfald under windows 2000, og jeg
vil antage at det også virker under XP. Har også set det på linux.

Brian

Fra : Soyo

Dato : 03-12-03 19:44

Bliver der overhovedet produceret hurtige 3D PCI-kort i dag ???

Mvh
Oliver

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 04-12-03 08:29

Det ved jeg ikke, det er derfor jeg går efter AGP....

Og efter som der IKKE er mere end EN AGP slot på de mobo's
jeg har set skulle der gerne være MINDST 3 udgange på gfx kortet,
og PCI pladsen skulle gerne bruges til et TV kort da der skal køre
TV på den ene skærm...

Mvh Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-03 00:26

> [...]
> jeg har set skulle der gerne være MINDST 3 udgange på gfx kortet,
> og PCI pladsen skulle gerne bruges til et TV kort da der skal køre

Jeg har 5 PCI porte... Bruger kun de to af dem, og én er blokeret af min
grafikkort køler...

Hvis du så viste TV på PCI-kortet, det kræver jo ikke noget af 3D, og så
behøver du ikke investere 3000 i et nyt grafikkort... Men altså, hvis du har
pengene så køb da Parhelia 512 :)

Brian

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 05-12-03 10:13

Tjoe, men nu skal jeg jo ikke se TV HELE tiden, ville også
gerne spille UT og UT 2003 på 3 skærme

P.S. Men ideen var ellers go' nok...

Mvh Henrik

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 04-12-03 08:31

Jeg ved det, MEN PCI er jo ikke så hurtigt som AGP.
Og når der skal trækkes tre skærme sååå SKAL der AGP til....

Fra : Soyo

Dato : 07-12-03 01:36

"Henrik \(8600\)" <dk8008FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in news:ToBzb.51882
$jf4.2846735@news000.worldonline.dk:

> Jeg ved det, MEN PCI er jo ikke så hurtigt som AGP.
> Og når der skal trækkes tre skærme sååå SKAL der AGP til....

Jeg tror ikke et AGP kort ville kunne følge med 3 PCI kort hvis der skulle
køres 3D grafik på 3 skærme. Hvis der altså bare fandtes hurtige PCI kort
efter dagens standard.
F.eks. understøtter Flight Simulator 2004 seperat 3D acceleration af hver
skærm... men hvad skal man bruge af hardware... Det findes vist ikke..

Og desværre understøtter AGP standarden ikke flere slots..

/Oliver

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-12-03 20:08

Henrik (8600) wrote:
> Har hørt at NVidia og Matrox har lavet nogle kort til det, men HVAD
> hedder de og HVOR kan de købes???

Matrox 3-skærmskoncept hedder Matrox Parhelia 512 mener jeg. Der kan du
sætte 3 skærme til via. D-SUB, men ikke med DVI. Er det ikke nok må du
supplere med et PCI gfx-kort...

--
Martin K

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 04-12-03 08:26

Ok, men hvad er D-SUB og DVI???

Mvh Henrik

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-12-03 12:47

Henrik (8600) wrote:
> Ok, men hvad er D-SUB og DVI???

D-SUB er det almindelige skærmstik, og DVI er digitalt (det hvide, med de
aflænge huller).

Se ydermere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 04-12-03 14:14

Ok, men hvad er D-SUB og DVI forkortelser af???

Mvh Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-03 00:23

> Ok, men hvad er D-SUB og DVI forkortelser af???

DVI - Digital Video Interface

D-SUB er et gammelt "ord" for den type stik (Og jeg ved derfor ikke om det
er en forkortelse af noget), din printerport og dine to serielle porte, COM1
og COM2 er også D-SUB stik :) - Nåhja, og joystick-stik er også D-SUB...

Brian

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 05-12-03 10:12

Ok, takker...

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-03 18:21

> Ok, takker...
>
> Mvh Henrik

> COM1

Nu jeg tænker over det er jeg næsten i tvivl om VGA er et D-SUB stik... Men
anyway, de plejer at være navngivet efter hvor mange stik der i dem, f.eks.
er D-SUB9 et stik som på COM portene :)

Joystick er D-SUB15, og VGA har også 15... Derfor min tvivl, men navnet er
jo også ligemeget når bare man ved hvad det er og hvad det skal bruges til
:)

Brian