Andet multimedie
bentjuul 3670
Sort hvid billede
Fra : Monty

Dato : 01-12-03 20:16

Jeg har et farve billede som gerne skulle gøres sort hvid. Jeg bruger
normalt Adobe Photoshop El. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det i
det program?

Monty

--
Ved svar fjern SLET

Fra : Steph - Gamesweb.dk

Dato : 01-12-03 20:46

Det kan være at du kan bruge det, men det kan også godt være at du ikke kan
men her er hvordan man gør i Abode Photoshop 7:
Image > Adjustments > Desaturate
Bagefter skal du lige juster kontrast og "brightness", da det ellers ser
lidt gråt ud...
Hilsen Steph

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 01-12-03 22:56

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et farve billede som gerne skulle gøres sort hvid. Jeg bruger
> normalt Adobe Photoshop El. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det
> det program?

Select >All
Enhance > color > remove color
Herefter kan vælges efter behov Enhance > autolevels og/eller Autokontrast

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-12-03 22:59

Monty skrev:

> Jeg har et farve billede som gerne skulle gøres sort hvid. Jeg bruger
> normalt Adobe Photoshop El. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg
> gør det i det program?

Image -> Mode -> Grayscale.

--
Kurt Lund