Peugeot Partner erfaringer
Fra : Hald

Dato : 01-12-03 00:18

Hej

Vi overvejer at købe en Peugeot Partner 2,0 HDI.

Vi vil derfor gerne høre fra nogen, der har erfaringer med bilen - gode som
dårlige.

Mvh Peter Hald

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-12-03 07:54

Hvis du kan læse/skrive tysk, så kan jeg varmt anbefale flg. forum:

http://www.forum.berlingo.info

Jeg har selv en Berlingo - dog en benzinmodel, og synes alt i alt det er en
genial bil, hvis den passer til ens transportbehov.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : PappaJap

Dato : 01-12-03 09:08

Hej Peter,

Det du får i en Peugeot Partner er måske ikke ligefrem en sportspræget vogn,
men en bil som har fantastisk mange anvendelsesmuligheder. Jeg kører selv i
en Berlingo 2.0 HDi (- som jo er 100% identisk med Partneren) og det er
simpelthen ufatteligt hvor meget du kan fylde i den. Jeg har engang kørt en
vaskemaskine + 4 udtjente desktop computere ud til genbrugsstationen uden at
slå bagsæderne ned.

Af plusser vil jeg nævne:
+ Kørestilling
+ Plads
+ Børnevenlig siddehøjde på bagsiderne (- hvis du har små børn kan de
faktisk kigge ud af vínduerne)
+ Komfort ved >70 km/t (støjsvag pga det lave omdrejningtal ca. 2000 rpm ved
90 km/t)

Følgende minusser er vi stødt på:
- Stenslag i forrude ( har nu kørt knap 40.000 km i HDi'eren og fået 6
stenslag)
- Samlekvaliteten er lidt fransk
- Brændstoføkonomien er ikke helt som lovet (Vi kører ca. 16 km/l mnod de
normerede 17,2 km/l)

Mvh PappaJ

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 13:26

> - Brændstoføkonomien er ikke helt som lovet (Vi kører ca. 16 km/l mnod de
> normerede 17,2 km/l)

øh nu må jeg spørge. Man betaler vel + 50.000 for hdi istedet for normal d.
Jeg har kørt en del i d'eren og den gik i snit 15. De 50k betaler sig da
aldrig ind. Troede den skulle gå nærmere 20/l.
Hvad er ellers fordelen i hdi udover mindre motorstøj?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-12-03 13:48

> [...]
> aldrig ind. Troede den skulle gå nærmere 20/l.
> Hvad er ellers fordelen i hdi udover mindre motorstøj?

Den er jo noget kvikkere - 90 hk imod 71.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 13:53

On Mon, 1 Dec 2003 13:48:14 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Den er jo noget kvikkere - 90 hk imod 71.

Jeg undrer mig "også" gavaldig over Tom's udtaleleser...

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-03 14:35

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> Jeg har kørt en del i d'eren og den gik i snit 15. De 50k betaler sig da
> aldrig ind. Troede den skulle gå nærmere 20/l.

Jeg tror heller ikke der er markant forskel i brændstofforbruget. 20 km/l -
hvor får du det fra?

> Hvad er ellers fordelen i hdi udover mindre motorstøj?

Den konventionelle dieselmotor i PSA bilerne er så bowlam at den er farlig.
Jeg har kørt en del km (erhverv) for nogle år siden. De nyere turbovogne må
være langt hurtigere og mindre støjende.

/Peter¨

--
http://www.grauslund.com