Gulvvarme .... antal 'sløjfer' i større ru~
Fra : Gaffa

Dato : 30-11-03 23:50

Vi skal bygge nyt hus med gulvvarme overalt. Huset er lidt over 200m2, men
bl.a. et stort fællesrum i midten der rummer køkken/alrum/stue i et - ialt
ca 62m2.

Hvordan opbygges gulvvarmen bedst i sådanne store rum. Skal der 1, 2 eller 3
uafhænge sløjfer lægges ned for at sikre en jævn ensartet varme i gulvet ?

Er det normalt at der i nye huset etableres selvstændige sløjfer i alle rum
i huset for at sikre muligheden for uafhængig rumtemperaturer, eller lader
man stadig sløjfer fra ét rum gå videre i et andet rum ?

Hilsen
Gaffa

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 01-12-03 08:15

Hejsa
Du skal dele den i minimum 3 sløjfer. Kig evt. på www.wavin.dk der ligger et
program til beregning af gulvvarme

/Claus

Fra : Gaffa

Dato : 01-12-03 12:00

Mange tak for Jeres input.

Hilsen
Gaffa

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcaea82$0$27346$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : anders majland

Dato : 01-12-03 10:06

> Er det normalt at der i nye huset etableres selvstændige sløjfer i
> alle rum i huset for at sikre muligheden for uafhængig
> rumtemperaturer

Ja

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : brianolsen

Dato : 01-12-03 12:10

http://www.kandu.dk/

Fra : .Mads

Dato : 02-12-03 12:09

Ohøj,

> Vi skal bygge nyt hus med gulvvarme overalt. Huset er lidt over 200m2, men
> bl.a. et stort fællesrum i midten der rummer køkken/alrum/stue i et - ialt
> ca 62m2.

Det lyder interessant. Har du en (grov-) skitse af planløsningen, du vil
vise frem i dk.binaer?

VH

--
..Mads

Fra : TG4600

Dato : 02-12-03 13:30

Se samme subjekt i dk.binaer

TG4600

Fra : .Mads

Dato : 02-12-03 23:30

> Se samme subjekt i dk.binaer
Tak. Typehus? - I givet fald hvilket?

VH

--
..Mads

Fra : TG4600

Dato : 03-12-03 08:02

".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.invalid> wrote in message
> Tak. Typehus? - I givet fald hvilket?

Lind og Risør DEVL_171. www.lr-hus.dk

Grundplan:
http://www.lr-hus.dk/Home.asp?Context=LRProject&LRProjectID=196&LRHouseID=23
5
Tidligere prøvehus:
http://www.lr-hus.dk/Home.asp?Context=LRProject&LRProjectID=193&LRHouseID=39
2

Fra : .Mads

Dato : 03-12-03 17:37

Tak.

--
..Mads

Fra : Gaffa

Dato : 02-12-03 17:03

Ja, at du vil kunne læse en CAD fil. Filen hedder 'Nyborg03'

Hilsen
Gaffa

Fra : Gaffa

Dato : 02-12-03 17:08

Kan desværre ikke sende den da den fylder ca. 250Kb, og serveren tillader
ikke at dr sendes en sådan størrelse.

Hilsen

Fra : .Mads

Dato : 02-12-03 23:32

> Kan desværre ikke sende den da den fylder ca. 250Kb, og serveren tillader
> ikke at dr sendes en sådan størrelse.
Øv! Og tak fordi du ville gøre forsøget...

VH

--
..Mads