1.6td kontra 1,9td
Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 23:22

Hejsa.

Jeg er på jagt efter en VW Passat st. car årg. 90- 92 med en TD intercooler,
som findes med både 1,6 og 1,9 motor, hvad er forskellen på de 2 motorer
andet end slagvolumen, er den ene at foretrække frem for den anden??

Pft

/Mic

Fra : phk

Dato : 01-12-03 13:48

"2860" <mic(at)inbound.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som findes med både 1,6 og 1,9 motor, hvad er forskellen på de 2 motorer
> andet end slagvolumen, er den ene at foretrække frem for den anden??

Ja.

Der er meget mere træk i 1,9´eren ved lave omdrejninger. Når først du får
den i 5. gear behøver du ikke skifte gear igen med mindre du kommer under 45
km/t.

--
Per, Esbjerg

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 13:49

On Mon, 1 Dec 2003 13:47:33 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Der er meget mere træk i 1,9´eren ved lave omdrejninger.

Mærkværdigvis har 1.9 dårligere specifikationer end 1.6 jvf.
www.biltorvet.dk - hvorfor din forklaring undrer...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 17:27

> [...]
> som findes med både 1,6 og 1,9 motor, hvad er forskellen på de 2 motorer
> andet end slagvolumen, er den ene at foretrække frem for den anden??

1,9TD har 75 Hk og er uden intercooler, jeg gentager den har ikke
intercooler.
1,6TD har 80 Hk og har intercooler.

1,6TD skulle have den bedste motorgang, 1,9TD skulle have en hårdere
motorgang.

Personligt ville jeg vælge 1,6TD (jeg har selv en).
Hvis det blev en 1,9TD ville jeg smide en intercooler på, så er 105 Hk ikke
uopnåligt. Der er masser af færdig sæt derude.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk