dk-tv i USA
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 30-11-03 21:06

Når europamesterskaberne i fodbold spilles i juni/juli 2004 sidder jeg i San
Francisco.
Det skulle undre mig meget om jeg ikke skulle få lyst til at se Danmarks
kampe, men kan man overhovedet se kampene og evt. hvem viser.
Amerikanerne ser ikke fodbold og det skulle undre at de landsdækkende køber
rettigheder.

Nogen der har erfaring fra tidligere mesterskaber og USA??

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 30-11-03 23:21

Flemming Jørgensen wrote:

> Nogen der har erfaring fra tidligere mesterskaber og USA??

Nu sidder jeg selv permanent i Michigan. DBU og TV3 har sendt de sidste par
kampe online. Desværre kun til et vist antal brugere, hvilket betød jeg ikke
kunne se den første gang de gjorde det, men at jeg kunne anden gang.

VM blev sendt i USA, men jeg tvivler meget på at EM bliver sendt herovre.

--
Best Regards/Med Venlig Hilsen
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 01-12-03 21:02

> [...]
ikke
> kunne se den første gang de gjorde det, men at jeg kunne anden gang.

Jeg har set alle hjemmekampe de sidste to år via nettet (bor i Paris).
Kvaliteten svinger noget og nogle gange ville P3 Sporten næsten være bedre.
Jeg har aldrig haft problem med at der var for mange brugere til at jeg
kunne connecte. Det er kun hjemmekampene at DBU kan sælge
internetrettighederne til, så der er ingen garanti for at kampene under
Euro2004 bliver sendt over nettet.

Ved ikke om der findes noget som engelske pubs i US. Hvis ja, så vil det da
være et godt sted at starte med at lede.

Henrik

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-12-03 19:12

Da jeg var i USA på det pågældende tidspunkt, ved jeg, at alle kampe fra VM
i 2002 blev sendt, men der deltog USA jo også, og med en vis portion succes.
Kanalen husker jeg ikke. Jeg ved også, at de ikke sendte fra EM i 2000, for
der var jeg også i USA. Muligvis viste de medaljekampene, jeg er ikke helt
sikker.
Til gengæld er "soccer" blevet noget større i USA i de seneste år, så helt
afvise at de sender, tror jeg ikke at man skal.

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-12-03 01:07

On Sun, 30 Nov 2003 21:05:32 +0100, Flemming Jørgensen
<zillyink@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kampe, men kan man overhovedet se kampene og evt. hvem viser.
>Amerikanerne ser ikke fodbold og det skulle undre at de landsdækkende køber

Bare rolig, du skal nok få mulighed for at se EM i fodbold

Selvom EM normalt ikke transmitteres herovre (VM sendes som regel på
ESPN), så er der med garanti flere steder, som har et live feed.
Oftest på en pub eller bar. Du kan evt. sende en email til mig, når vi
kommer tættere på, så har jeg sikkert nogle flere detaljer. Da ESPN
har udvidet antallet af kanaler, så er det selvfølgeligt muligt, at
kampene sendes i tv, men det må tiden vise. Faktisk er jeg rimelig
sikkert på, at de sender nogle (hvis ikke alle) kampene.

Det kan godt virke lidt underligt at se fodbold midt om natten eller
tidligt om morgenen på en pub, men det er faktisk meget hyggeligt.
Mange gange er der andre danskere til stede, og så ryger stemningen
som regel i vejret

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 02-12-03 15:44

"Lars Ehlers" skrev bl.a. i en meddelelse:
> Bare rolig, du skal nok få mulighed for at se EM i fodbold
> Du kan evt. sende en email til mig, når vi kommer tættere på, så har jeg
sikkert nogle flere detaljer.

Yo lars

U R my man..........jeg vil ikke undlade at drive dig ud i gode forslag til
pubber og andre interessante steder der måtte kunne hjælpe med at få stillet
min nysgerrighed.

Jeg har sæføli´ den blærbare med og kunne sikkert (måske) logge ind på en
nettransmission, men at sidde med en flok homies på en pub i SF ville være
helt OK. samtidig med vi indtog et solidt morgenmåltid! :)

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-12-03 17:01

On Tue, 2 Dec 2003 15:43:53 +0100, Flemming Jørgensen
<zillyink@hotmail.com> wrote:

>U R my man..........jeg vil ikke undlade at drive dig ud i gode forslag til
>pubber og andre interessante steder der måtte kunne hjælpe med at få stillet
>min nysgerrighed.

Jeg er sikker på, at der er flere steder i SF, som viser kampene. Den
danske gruppe plejer altid at stable noget på benene, jeg mener de
mødtes på Mad Dog in the Fog http://maddog.citysearch.com/ under VM.
Pig and Whistle http://www.pig-and-whistle.com/ viser også fodbold.

>Jeg har sæføli´ den blærbare med og kunne sikkert (måske) logge ind på en
>nettransmission, men at sidde med en flok homies på en pub i SF ville være
>helt OK. samtidig med vi indtog et solidt morgenmåltid! :)

Jeg får selv gæster fra Danmark omkring den tid, så vi er sikkert
flere, der vil se EM Faktisk tror jeg ikke, at det er gået op for
mine venner, at de er igang med at planlægge en USA tur midt under EM,
men vi finder jo nok ud af noget alligevel.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang