Max Payne 2 - kan ikke starte
Fra : RuneStone

Dato : 30-11-03 14:07

Efter installatiln af spillet, kommer denne meddelse op:
www.rtk-design.dk/rod/fejl.jpg

mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : RuneStone

Dato : 30-11-03 14:22

> Efter installation af spillet, kommer denne meddelse op:
> www.rtk-design.dk/rod/fejl.jpg

hvad skal jeg gøre, jeg har prøvet at geninstallere men der ændre ikke
noget... :(

mvh. Rune Thougaard

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 30-11-03 14:40

Du skal have AGP-acceleration aktiveret i Direct X.
start->kør->dxdiag.exe så havner du i Direct X.
Ellers installer Direct X9.
-Niels-

Fra : RuneStone

Dato : 30-11-03 15:39

> Du skal have AGP-acceleration aktiveret i Direct X.
> start->kør->dxdiag.exe så havner du i Direct X.
> Ellers installer Direct X9.
> -Niels-

Jeg har allerede installeret DirectX 9.0b findes der en nyere ver. eller
hvad kan der så være galt siden den ikke kan køre spillet ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-11-03 16:05

RuneStone wrote:

> Jeg har allerede installeret DirectX 9.0b findes der en nyere ver.
> eller hvad kan der så være galt siden den ikke kan køre spillet ?

Du har checket i dxdiag, som Niels foreslog, at AGP acceleration er
aktiveret?

Se efter om AGP indstillingerne i BIOS (8x, 4x, 2x) svarer til
specifikationerne på dit grafikkort, at der er tildelt en IRQ til kortet
i BIOS og at AGP aperture er indstillet til min. halvdelen af din
samlede RAM mængde (ikke kortets RAM, systemets RAM). Hvis du har et PCI
kort siddende tættest på grafikkortet, så flyt det omgående til et andet
slot. Denne PCI slot deler IRQ med AGP slot'en, og derfor er det som
udgangspunkt sikrest at lade den være tom.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 30-11-03 16:42

Ja tjek at AGP-acceleration er aktiveret i direct X !.
_niels-

Fra : RuneStone

Dato : 01-12-03 15:27

> Ja tjek at AGP-acceleration er aktiveret i direct X !.
> _niels-

Kan i ikke betegne lidt nærmere hvor jeg skal aktivere den, kan ikke lige se
hvor jeg skal gøre / se det ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Gerner

Dato : 01-12-03 16:46

On Mon, 1 Dec 2003 15:26:47 +0100, "RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Kan i ikke betegne lidt nærmere hvor jeg skal aktivere den, kan ikke lige se
>hvor jeg skal gøre / se det ?

Jeg tror lige vi skal have opklaret hvor du kikker efter det ?
Hvis du ikke kan se det når du kører dxdiag under display, så ser du ikke det
rigtige sted.
C:\WINDOWS\system32\dxdiag.exe

--
Gerner
381WU/1825hrs

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-12-03 17:17

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in message

> Kan i ikke betegne lidt nærmere hvor jeg skal aktivere den, kan ikke
lige se
> hvor jeg skal gøre / se det ?

Klik på start-knappen nederst til venstre på skrivebordet. Klik derefter
på kør, skriv dxdiag i tekstboksen og tryk return.
Herefter klikker du på display-fanebladet og så skulle resten give sig
selv.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : RuneStone

Dato : 02-12-03 11:49

http://www.rtk-design.dk/fejl.jpg

For mig at se ser det her jo helt fint ud ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : RuneStone

Dato : 02-12-03 11:55

> http://www.rtk-design.dk/fejl.jpg
>
> For mig at se ser det her jo helt fint ud ?

Og dog, jeg har ikke en gang mulighed for at Enable den.. er mit Grafikkort
ikke godt nok eller hvad skal jeg gøre ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-12-03 13:49

RuneStone wrote:

> Og dog, jeg har ikke en gang mulighed for at Enable den.. er mit
> Grafikkort ikke godt nok eller hvad skal jeg gøre ?

Det ville hjælpe hvis du skrev hvilket grafikkort det er.

Jeg gentager:

Fra : RuneStone

Dato : 02-12-03 17:09

> Det ville hjælpe hvis du skrev hvilket grafikkort det er.

Jeg har et GeForce MX440 64MB DDR-ram

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-12-03 17:48

RuneStone wrote:

> Jeg har et GeForce MX440 64MB DDR-ram

Det er fint.

Og du har checket ovenstående?

Du skal vide at det er vanvittigt irriterende at prøve at hjælpe dig når
man skal hive svarene ud af dig på den måde.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : RuneStone

Dato : 02-12-03 20:40

Og du har checket ovenstående?

Jeg kender intet til BIOS men jeg har taget et billede af der hvor jeg tror
det er du vil have jeg skal kikke... http://www.rtk-design.dk/rod/bios1.jpg

Jeg har her valgmulighederne mellem 1x, 2x, 4x og jeg bibeholdte det den
stod ved, nemlig 4x.
håber du kan hjælpe mig ud fra det her ?

> Du skal vide at det er vanvittigt irriterende at prøve at hjælpe dig når
> man skal hive svarene ud af dig på den måde.

skal nok gøre mig mere umage med at besvare dine spørgsmål...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Gerner

Dato : 02-12-03 21:36

On Tue, 2 Dec 2003 20:40:04 +0100, "RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>skal nok gøre mig mere umage med at besvare dine spørgsmål...
>

>mvh. Rune Thougaard

Du gør nok det bedste ved at sende spillet tilbage og forlange forhandleren
beviser det kan køre på et system tilsvarende dit system, eller tilbagebetale
pengene. Forhandlerne kan ikke forbeholde sig at spillet ikke er brugt for at
bytte eller tilbagebetale.

--
Gerner
389WU/1856hrs

Fra : RuneStone

Dato : 02-12-03 23:30

> [...]
tilbagebetale
> pengene. Forhandlerne kan ikke forbeholde sig at spillet ikke er brugt for

Nu synes jeg da vi går meget darstisk til værks... der er bare umuligt at få
det til at virke eller hvad ??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 11:47

On Tue, 2 Dec 2003 23:29:35 +0100, "RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Nu synes jeg da vi går meget darstisk til værks... der er bare umuligt at få
>det til at virke eller hvad ??

Nej, milioner af mennesker har spillet det uden problemer, derfor skal problemer
løses af forhandleren IMO. Hvorfor er det drastisk at bede forhandleren om en ny
kopi. Er hans forretningssted uden for EU kan det blive et problem, dog er der
nogle der er til at snakke med. Jeg har selv sendt 2 spil tilbage til USA og
fået pengene tilbage for 1 spil og fået byttet det andet. Efter byttet var der
ingen problemer med spillet.
I danmark er f.eks. proshop flinke til at løse problemer med spil.
Så er resultatet også at man køber spil hos dem der er flinke, ik'

--
Gerner
390WU/1860hrs