Valhalla versioner??
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 30-11-03 10:16

Jeg har netop set på IMDB at den danske version af Valhalla er 74 min mens
den amerikanske er 85 min. Hvad er forskellen?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 10:33

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop set på IMDB at den danske version af Valhalla er 74 min mens
> den amerikanske er 85 min. Hvad er forskellen?

At deres er i NTSC og vore i PAL. Der er sikkert en eller anden der har den
tekniske udregning på det? Ellers kan du prøve og stille spørgsmålet i
teknik gruppen.
Men der er ingen forskel i indhold, bortset fra hastighedsforskellen de to
formater imellem.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : HKJ

Dato : 30-11-03 11:02

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> teknik gruppen.
> Men der er ingen forskel i indhold, bortset fra hastighedsforskellen de to

74 / 85 passer ikke med PAL/NTSC forskellen, så skulle det være 74 og 77

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 30-11-03 11:05

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> "Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> mens

> den
>

> 74 / 85 passer ikke med PAL/NTSC forskellen, så skulle det være 74 og 77

Desuden er opgivelserne, biograf-tiden (går jeg stærkt ud fra), altså 24 fps
og der burde derfor ikke være forskel hvis det var den samme film.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : ML-78

Dato : 30-11-03 11:14

> Desuden er opgivelserne, biograf-tiden (går jeg stærkt ud fra), altså 24 fps
> og der burde derfor ikke være forskel hvis det var den samme film.

Opgivelserne er næsten altid spilletiden for den enkelte udgivelse, dvs. der vil
typisk være forskel på den opgivne spilletid for NTSC- og PAL-udgaven. Hvorfor
der er 11 minutters forskel i spilletidsangivelserne på Valhalla kan jeg ikke
svare på, men der er så tit fejl ved de opgivne spilletider, at man ikke rigtig
kan bruge dem til noget.

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 12:21

Jeg kan i hvert fald stå inde for at deres version er den samme som vores.
Så skal jeg ikke kunne sige om tiderne opgivet på IMDB er forkerte...

Fra : Jesper

Dato : 30-11-03 22:59

Mikkel Selsøe Sørensen <spandikl@hotmail.com> wrote:

> Jeg har netop set på IMDB at den danske version af Valhalla er 74 min mens
> den amerikanske er 85 min. Hvad er forskellen?

Det kan være med/uden nogle kortfilm om Quark.
global village idiots. - Paul Ginsparg.