Weight Watchers eller De danske vægtkonsul~
Fra : onix

Dato : 30-11-03 14:37

HELP !

Hvem er bedst ? Hvad er hot og not ?

Nogle tips om disse to former for kur/livsstilsændring er velkomne. !

Mvh
Onix

Fra : skh

Dato : 30-11-03 15:45

Hej Onix,

det er vist et temperamentsspørgsmål. Begge er gode og effektive og jeg har
prøvet begge, men bor i et område hvor ddv konsulenten holder sleeptalk i
stedet for peptalk, det gjorde at jeg valgte weight watchers, som kan være
lidt sværere især i begyndelsen fordi reglerne er meget mere fleksible og op
til dig selv.

DDV: faste regler for hvor meget du skal spise og hvad og hvor meget (
lever 1 gang om ugen, kød 3 gange om ugen, altid 300 g grønt til frokost og
aften)

WW: Du får et antal points pr. dag som du sammen med nogle kostregler skal
få til at passe til netop dig og så får du hver uge nogen menuforslag som
passer til dine points.

Men prøv at gå til møde uforbindende begge steder og vælg det, som du synes
virker mest tiltalende.

mvh
kniplepigen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 16:03

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> HELP !
>
> Hvem er bedst ? Hvad er hot og not ?
>
> Nogle tips om disse to former for kur/livsstilsændring er velkomne. !
>
> Mvh
> Onix

Jeg kender kun DDV som jeg går til, der er det vigtig at du kan lide
grønsager og mange af dem :)

MVH
Futte

Fra : Helle

Dato : 30-11-03 17:17

"Futte" <error> wrote in message

> "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse

> Jeg kender kun DDV som jeg går til, der er det vigtig at du kan lide
> [...]

Jeg går også hos DDV og er glad for det. Jeg kan godt lide at der er strenge
regler og man bliver holdt fast på en hård og konsekvent måde!

Mvh Helle

Fra : onix

Dato : 30-11-03 18:21

Hej !

Forløbig tak for bidragene - som jeg vil fundere over - fed nyhedsgruppe
Men hvis flere har kommentarer skrive gerne i NG herinde da det er rart at
høre andres meninger.

Julehilsen
Onix

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 30-11-03 19:09

Hejsa!!

Kan kun sige at jeg er hoppet med på Weight Watchers da der skulle ske noget
og det er der jeg har tabt 5,5 kg på 5 uger og jeg kan specielt godt lide at
jeg kan tillade mig at spise hvad jeg har lyst til, jeg må bare ikke
overskride mine points!!!

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Polline

Dato : 30-11-03 19:18

Jeg har prøvet begge dele. De virker begge programmer.
Er man til meget faste regler så er det DDV
Vil man selv vælge hvad man vil spise så er det Weight Wachers,
Det er det der passer beste til mig, men der er vi jo så forskællige.
MVH Jannie

Fra : mus

Dato : 30-11-03 22:28

> [...]
> HELP !
>
> Hvem er bedst ? Hvad er hot og not ?
>
> Nogle tips om disse to former for kur/livsstilsændring er velkomne. !

Hej

Jeg er en af dem der også har prøvet begge dele.
Begge dele virker og det er som en anden skriver et temperament spørgsmål.

Jeg har dog holdt fast ved DDV.
Jeg tabte mig også fint med vægtvogterne men jeg kom til at leve ret så
usundt - men holdt mine points. Så det kræver nok lidt mere selvdisciplin -
det gjorde det for mig i hvert fald. Vægtvogterne synes jeg dog er lettere
at få til at passe sammen med familie og travle hverdage.

Men som sagt passer DDV bedst mig og min familie spiser det samme mad, bare
med mere kartofler/ris/pasta til. Jeg er lige så langsomt ved at have vendt
mine dårlige spisevaner.

Egentlig ville jeg ønske jeg kunne styre vægtvogternes metode, da jeg
virkelig kan lide deres program - men det duer bare ikke for mig.

Fra : Freedom

Dato : 01-12-03 11:46

> [...]
> HELP !
>
> Hvem er bedst ? Hvad er hot og not ?
>
> Nogle tips om disse to former for kur/livsstilsændring er velkomne. !

WW helt klart, jeg kunne ikke leve normalt ved DDV, jeg blev så fikseret på
mad at det var for meget, WW giver mulighed for at LÆRE at spise rigtigt og
normalt, dette med 20 g. brød er ikke noget for mig og lever en gang om ugen
osv...

Iben

Fra : Puk

Dato : 01-12-03 16:38

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse

> Hvem er bedst ? Hvad er hot og not ?
>
> Nogle tips om disse to former for kur/livsstilsændring er velkomne. !

Jeg har hverken prøvet det ene eller det andet, men jeg har da hørt om begge
dele.
Jeg opfatter det som de fleste andre således, at der er lidt strammere
regler for, hvad man må og ikke må med Vægt konsulenterne, mens man med WW
sådan set kan bruge sine point, som man vil.

Det jeg så ikke forstår er, hvad pointen er med WW's point system. Jeg
mener, hvis man bare tæller point, så kunne man vel lige så godt tælle
kalorier eller kilojoule. For mig virker det som om, de simpelthen bare har
opfundet endnu en måleenhed for maden, og det har jeg svært ved at se
pointen ved. Men som sagt har jeg heller ikke prøvet det, så jeg vil da
gerne blive klogere. Som det er nu forekommer det mig, at man lige så godt
kunne gå sammen en flok mennesker, som gerne ville tabe sig, anskaffe en
vægt og aftale at mødes een gang om ugen til kontrolvejning og så iøvrigt
tælle kalorier.

Mange hilsner
Puk

Fra : mus

Dato : 01-12-03 17:27

Hmmm har faktisk efterlyst om nogen vil være med i sådan en slankeklub her i
nyhedgruppen - er selv på DDV-kost. Men der har ingen reaktioner været -
måske fordi det er herovre i det lidt mørke Jylland *SS*.

Mht points så er det ikke bare kcalorier. Fandt på et tidspunkt noget om
deres beregnignsformel - kan ikke lige huske hvor. Men selvfølgelig indgår
kcalorierne væsentligt i beregningerne.

Fra : Mette

Dato : 04-12-03 10:22

> [...]

har
> opfundet endnu en måleenhed for maden, og det har jeg svært ved at se

Hej Puk!!

Jeg tabte mig ret meget på WW - 12 kg på 12 uger, da jeg gik der.
Efterfølgende holdt jeg fast i, hvad jeg havde lært og talte ubevidt point,
og tabte mig yderligere 13 kg det efterfølgende år.

Ja, det er korrekt at man ligeså godt kan tælle kcal end point - på en måde.
Et point består (bestod?) af en beregning af kcal i forhold til fedt og
fiber. Jo mere fiber, jo færre point havde en vare og jo mere fedt, jo flere
point havde en vare. Derved skar man automatisk ned på fedt og spiste mere
fiber, for man kunne få mere mad for pointene, når man spiste fiberrigt.
Det er også lettere at huske point-tal som "3,4,7, 11" en kcal tal som "175,
345..osv".

Det er vigtigt at huske at hverken DDV eller WW er dét man taber sig ved. De
er begge redskaber. Men arbejdet skal man gøre selv.

Hvordan går det med dit vægttab, Puk? Jeg er meget spændt

- Mette - you know who

Fra : Puk

Dato : 04-12-03 16:16

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Mette

How goes? *S*.

> [...]
point,
> og tabte mig yderligere 13 kg det efterfølgende år.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at det hjælper for det kan man jo se igen og
igen. Synes bare et eller andet sted, at det er lidt åndsvagt med endnu et
tælle-system. Det er jo svært nok at med de to der allerede findes *S*.

> [...]
> fiber, for man kunne få mere mad for pointene, når man spiste fiberrigt.
> Det er også lettere at huske point-tal som "3,4,7, 11" en kcal tal som

Det er jo også smart nok. Nu har jeg ikke selv brugt point, så jeg har jo
ikke prøvet det.
Men faktisk tæller jeg heller ikke rigtig kalorier mere. Heller ikke selvom
jeg stadig forsøger at tabe nogle kilo. Jeg har efterhånden læst så meget
om kost og brugt min kostplan så meget, at jeg godt ved, hvad jeg skal spise
og hvor meget for at holde mig indenfor noget fornuftigt.
Det er vel sådan set også hele pointen. Altså at slippe for alverdens
systemer og i længden simpelthen have fået indarbejdet, hvad man bør spise
uden at behøve at tænke i tal og regne sig frem til totaler *S*.

> Det er vigtigt at huske at hverken DDV eller WW er dét man taber sig ved.
De
> er begge redskaber. Men arbejdet skal man gøre selv.

Sådan er det jo med det hele. Om det så er træning, så skal man sgu også
gøre arbejdet selv *G*. Det hjælper ikke at få lavet programmet og så lade
det ligge i skrivebordsskuffen *G*.

> Hvordan går det med dit vægttab, Puk? Jeg er meget spændt

Det går fint men naturligvis lidt langsommere nu, hvor jeg er ved at være
tættere på målet.
Jeg skal vejes på mandag, så lige nu ved jeg ikke ret meget om, hvad jeg
vejer. For en lille måned siden var vægttabet på 15,8 kg og jeg håber at
der er røget 2 kg mere i den sidste måned. Men nu får vi se. Det er så
svært at bedømme, når det meste er røget allerede.

Men jeg træner faktisk mere end jeg før har gjort og hårdere. Min nye
træner har sat mig på et split-styrketræningsprogram, så jeg kan træne 4
gange om ugen, hvilket jeg så gør. Derudover spinner jeg 2 gange om ugen og
så er jeg begyndt med intervaltræning på løbebåndet 2 gange om ugen (jeg har
nemlig udfordret min far, som er en rigtig god løber for sin alder til
eremitageløbet til næste sommer/efterår. Jeg har sagt, at jeg løber fra ham
*G*).

Jeg har fået min sag for med maveøvelserne. Jeg sagde til min træner, at
det var et fokus område for mig og vupti, så var der lagt omkring 1200
maveøvelser ind i mine programmer (altså for en uge *G* Ikke hver gang).
Men det hjælper og det er meget meget motiverende at se, hvor hurtigt man
kan mærke forskel. Jeg oplever allerede mine maveøvelser som lettere, end
da jeg startede dem, hvilket så bare har inspireret min træner til at give
mig vægte med, når jeg laver dem *G*. Han er benhård, enormt dygtig og
iøvrigt selv udstyret med en gudekrop, så jeg kan jo dårligt pive og få
udstillet mig selv som en tøse-tøs *G*.

Mange hilsner
Puk

Ps: Hvis du vil have fat i mig så skriv på powder@nospam.dk for den anden
mail du har er der gået ged i *S*

Fra : mus

Dato : 04-12-03 16:59

> [...]
et
> tælle-system. Det er jo svært nok at med de to der allerede findes *S*.

Der findes forskelige programmer på nettet der hjælper med at tælle din
kcalorier. Der er jo mange der også bare taber sig på denne måde.

Mener der er et du kan finde på www.allnatural.dk

Programmet hedder kropkostHK - det er en excel skabelon

Hos DDV behøver man ikke tælle andet en antallet af frugt - men man skal
veje maden.

Sikke du dog træner. FLOT. Hvordan finder du dog tiden!!!

trænede selv en overgang omkring 9 timer om ugen - men efter et år kørte jeg
desværre surt i det.

Laila

Fra : Puk

Dato : 05-12-03 16:05

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes forskelige programmer på nettet der hjælper med at tælle din
> kcalorier. Der er jo mange der også bare taber sig på denne måde.

Jep jep, de programmer har jeg vist prøvet de fleste af. Men for mig har
problemet faktisk ikke så meget været, at holde styr på kalorier, proteiner,
kulhydrater, fedt, vitaminer, mineraler, aminosyrer osv osv. Alt det
tekniske har egentlig været nemt nok. Mit problem var at finde på lækre
madretter, som kunne passes ind til den mængde jeg skulle have af det hele.
Så jeg gik til min træner og fik en kostplan. Således er jeg endt med at
spise stort set som jeg før har gjort. Det vil sige, at jeg ofte spiser
hjemmelavet burger, lasagne, pasta retter, ris og blandede kødretter,
frikadeller, osv osv. Altså det jeg personligt ville kalde ganske
almindelig mad, som jeg kan købe ind til i ethvert helt almindeligt
supermarked. Ingen særlige ingredienser, som man skal fare land og rige
rundt efter og bedst af alt de ting, som jeg altid har været glad for at
spise. Tilberedningen og mængderne er lidt anderledes, men det er sådan set
også det hele *S*.

> Sikke du dog træner. FLOT. Hvordan finder du dog tiden!!!
>
> trænede selv en overgang omkring 9 timer om ugen - men efter et år kørte
jeg
> desværre surt i det.

Mange tak Ja jeg får vel tid på samme måde, som de fleste andre
mennesker får tid til de ting, som de gerne vil. Jeg nedprioriterer noget
andet. Således ser jeg nu sjældent TV og hvis jeg gør er det som regel
sådan en halv time inden jeg falder i søvn. Jeg har ingen kæreste og ingen
børn, så det hjælper jo en del på mængden af tid til rådighed. Jeg gør ikke
rent helt så tit som før. Jeg går af og til lidt tidligere hjem fra en
bytur for at få et godt træningspas næste dag. Jeg sover sjældent helt så
længe som før (oftest er jeg faktisk oppe omkring 4.30 om morgenen). Jeg
sover i det hele taget ikke helt så meget og har heller ikke brug for det.
Jeg laver mad hver anden dag og gør det så til 2 dage, så jeg ikke skal stå
og bikse med det hver eneste dag. Jeg planlægger mine indkøb efter min
ugentlige madplan og kan købe ind til en hel uge på under 15 minutter.

Med andre ord, så skaber jeg den tid, jeg har brug for. Præcis som andre
skaber tid til deres børn, deres ægtefælle, deres job, deres modeltog eller
en bog *S*.

Mange hilsner
Puk
- med udsigt til en træningsfri weekend *S*.

Fra : Bent

Dato : 14-12-03 11:43

Se også: www.helseporten.dk