forsigtighed ved brug af GoSafe.dk forsik~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 19:04

jeg havde en uheld i går hvor jeg gik ind af en swing dør hvor der på
den anden side stod en stakkels pige og drak en fanta... hun fik jo
den her dør på flasken så der røg en flig af hendes tand jeg trode
forsikringen dæggede ved dette :

http://www.gosafe.dk/html_frame/index_skade.asp

" Privatansvar
Alarmcentralen skal omgående kontaktes, hvis en begivenhed skønnes at
kunne medføre erstatningskrav fra en skaderamt. Det er vigtigt, at
navn og adresse på den mulige kravstiller (den skaderamte) og navn
samt adresse på mulige vidner oplyses over for GoSafe. Du må aldrig
selv anerkende erstatningspligt. Overlad det til GoSafe at tage
stilling hertil. I modsat fald kan du risikere selv at måtte betale
erstatning, herunder for skadetilfælde, hvorunder du måske slet ikke
kunne gøres ansvarlig for det skete. "

men nej det kunne man pr mail fortælle mig at det gjorede de bestemt
ikke så skulle man tegne en tillægs forsikring ..... mit bedste bud er
- de nok har en sådan " lille undtagelse " for hvad der nu kan ske ..
nu vil jeg lige se om jeg ikke kan få den slebet ved en tandlæge
hernede for et overkomeligt beløb for egene midler !

det er jo den slag der bare sker ... hvor der ikke er nogen der er
skyldige som sådan .... det er bare et træls uheld også fordi hende
der blev ramt aldrig for midlerne til selv at gå til tandlæge !

xpost : dk.fritid.rejse,dk.forbruger
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-03 19:17

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> men nej det kunne man pr mail fortælle mig at det gjorede de bestemt
> ikke så skulle man tegne en tillægs forsikring .....

Du har jo heller ikke noget ansvar for det skete. Forsikringen dækker heller
ikke 3. mands skade, såfremt han falder over sine egne ben 3 meter foran
dig.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 20:17

On Sun, 30 Nov 2003 19:17:01 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du har jo heller ikke noget ansvar for det skete.

det var da mig der smækkede døren op i hovedet på hende , havde hun
slæbt mig lokalt i retten hernede så var jeg da kommet til at betale
det er AFRIKA - dybest set kan man sige det er baren der er den
ansvarlige da de ikke har seperate døre dvs 1 til at gå ind af og en
til at gå 1 Ud AF ..... men nu er skaden jo sket !

>Forsikringen dækker heller
>ikke 3. mands skade, såfremt han falder over sine egne ben 3 meter foran
>dig.

hvad har det dog med sagen at gøre ?

--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jeG er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-03 20:33

> det var da mig der smækkede døren op i hovedet på hende , havde hun
> slæbt mig lokalt i retten hernede så var jeg da kommet til at betale

Hvis du kommer til at betale så dækker forsikringen uden tvivl. Men det er
altså ikke palles gavebod. Der skal en afgørelse til.

> dybest set kan man sige det er baren der er den
> ansvarlige da de ikke har seperate døre dvs 1 til at gå ind af og en
> til at gå 1 Ud AF

Ahh, mon dog...

> hvad har det dog med sagen at gøre ?

Du har ikke ansvar i nogen af situationerne, idet det er hændeligt uheld.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 22:26

On Sun, 30 Nov 2003 20:32:46 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvis du kommer til at betale så dækker forsikringen uden tvivl. Men det er
>altså ikke palles gavebod. Der skal en afgørelse til.

Nope har korsponderet med dem det meste af i dag - ansvars
forsikringen dægger kun hvis man tegner en ekstra forsikring oven i
forsikringen - det andet står der kun til pynt .... men betyder ikke
noget i praksis !

>Ahh, mon dog...

jamen det er da den enste måde man kan undgå det på .... ja jeg er da
godt klar over det er eksempel uden hold i virkligheden , som du
bemærker længer nede er det et hændeligt uheld - som jeg ikke desto
mindre er en del af ...

>Du har ikke ansvar i nogen af situationerne, idet det er hændeligt uheld.

ja ja men det gror den mangelende del af hendes tand jo ikke ud af ...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 00:39

> Nope har korsponderet med dem det meste af i dag - ansvars
> forsikringen dægger kun hvis man tegner en ekstra forsikring

Vil det sige at du ikke har en ansvarsforsikring? Du er en modig mand.

> jamen det er da den enste måde man kan undgå det på .... ja jeg er da
> godt klar over det er eksempel uden hold i virkligheden

Korrekt

> som du
> bemærker længer nede er det et hændeligt uheld -

Ja

> som jeg ikke desto
> mindre er en del af ...

Ligegyldigt

> ja ja men det gror den mangelende del af hendes tand jo ikke ud af ...

Det gør 3. mands skade heller ikke.. Vil du også have forsikringen til at
betale den?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 13:07

On Mon, 1 Dec 2003 00:38:53 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Vil det sige at du ikke har en ansvarsforsikring? Du er en modig mand.

kun på min hund ....jeg ejer jo ikke noget af bevislig værdi
og min indtægt er fast og ikke i en støreses orden man kan gøre indhug
i ..... + de er skide dyre sådan nogen ikke ?

jeg har en kontainer forsikring på mit hjem der koster 450 kr om året
der dægger det meste ved indbrud hærværk brænd osv.

de betalete sandeligt også en gang hvor der gik ild i et aske bæger og
ilder spredte sig til .........noget lampe oli det var fanme et
mirakel at der ikke skete mere...

>Ja

dvs hvis jeg forsæteligt have banket flasken ind i hovedet på hende så
havde forsikringen dægget ?

>Ligegyldigt

ja hevm skulle det ellers være ?

>Det gør 3. mands skade heller ikke.. Vil du også have forsikringen til at
>betale den?

hun er ikke skyldig jeg er ikke skyldig baren er ikke skyldig derfor
har hun stadigt mistet en del af en tand - der må da være en eller
anden der har et ansvar ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 14:03

> kun på min hund ....jeg ejer jo ikke noget af bevislig værdi
> og min indtægt er fast og ikke i en støreses orden man kan gøre indhug
> i .....

Dvs du er ligeglad med at du kan forrette stor skade på en andens liv og
ikke være i stand til at dække dennes udgifter? I så fald forstår jeg ikke
problemet her

> + de er skide dyre sådan nogen ikke ?

Nej

> dvs hvis jeg forsæteligt have banket flasken ind i hovedet på hende så
> havde forsikringen dægget ?

Jeg har ikke gennemlæst policen

> ja hevm skulle det ellers være ?

Hvad? Det er ligegyldigt om du er en del af et hændeligt uheld.

> hun er ikke skyldig jeg er ikke skyldig baren er ikke skyldig derfor
> har hun stadigt mistet en del af en tand - der må da være en eller
> anden der har et ansvar ?

Nej, ting sker hver dag i denne verden uden at der kan placeres et ansvar.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 16:52

On Mon, 1 Dec 2003 14:02:58 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Dvs du er ligeglad med at du kan forrette stor skade på en andens liv og
>ikke være i stand til at dække dennes udgifter?

så ville denne tråd næppe være opstået !
og jeg har faktisk lige betalt a egen lomme 100$ til tandlæg !
umdelbart lyder det ikke megte men det er en del her ...i Marputo

>Nej

ja jeg har aldrig sat mig ind i det - hvad står den i ?
link !

>Jeg har ikke gennemlæst policen

jamen der er ikke noget at komme efter ... det har lavet sådan et
punkt 22 løsning hvor de snor sig uden om et hvert ansvar så vidt jeg
kan se og jeg fandt det magtpåligende at lade den info gå vider til
anden side .... så andet part ikke kommer til at stå i det samme lort
som jeg gør .... jeg er jo slet og ret kommet til at gøre skade på en
andens tænder - jeg har om ikke andet etisk så et ansvar ...

>Hvad? Det er ligegyldigt om du er en del af et hændeligt uheld.

jeg er i AFRIKA du ved hungersnød malaria fatigdom osv....

>Nej, ting sker hver dag i denne verden uden at der kan placeres et ansvar.

ja det er en ulykke og som sådan skulle ens ulykkes/ansvars forsikring
jo gerne dækker det er jo den er der for ...hvis der var en eller
anden form for retfærd til ....lad os antage der kommer et 5 års barn
på sin 3 hjuler du går med en glas flaske i hånden du ser ikke poden
og knalder flasken i masken på barnet ....der kommer en skade , du så
ikke poden ..... poden skulle jo være under opsyn af sine forældre -
problemet er hvis jeg forstår din måde at tænke på ret - ikke dit
problem ...borset fra du selvfølig er forpligtiget til at blive der
til der kommer en ambulance .... Martin jeg må indrømme jeg begriber
ikke din måde at tænke på .....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 17:27

> så ville denne tråd næppe være opstået !

Men hvorfor i alverden har du så ikke en ansvarsforsikring?

> ja jeg har aldrig sat mig ind i det - hvad står den i ?
> link !

Gå ind på www.tryg.dk eller noget i den retning. Jeg kan ikke engang huske
hvad jeg betaler for det.

> jamen der er ikke noget at komme efter ... det har lavet sådan et
> punkt 22 løsning hvor de snor sig uden om et hvert ansvar så vidt jeg
> kan se

Du har jo ikke valgt ansvarsforsikringen, så det er jo ikke underligt.

> jeg er jo slet og ret kommet til at gøre skade på en
> andens tænder - jeg har om ikke andet etisk så et ansvar ...

Meget få ansvarsforsikringer (når du så har dem) dækker "etisk ansvar"

> jeg er i AFRIKA du ved hungersnød malaria fatigdom osv....

Er forstået. Men som sagt: Hvis du har en ansvarsforsikring og idømmes
erstatning, så vil den sandsynligvis blive dækket.

> [...]
> problem ...borset fra du selvfølig er forpligtiget til at blive der
> til der kommer en ambulance .... Martin jeg må indrømme jeg begriber

Jeg har også lidt svært ved at fatte hvad du tænker på, men det skyldes mest
din håbløse måde at konstruere sætninger.
Nå, men faktum er ihvertfald at man ikke har ansvar for hændelige uheld, der
skal foreligge culpa.
Ja, selvfølgelig er det synd for poden, men det gør det altså ikke til mit
ansvar, såfremt poden vitterlig er cyklet direkte ind i min flaske.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 18:32

On Mon, 1 Dec 2003 17:27:01 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Men hvorfor i alverden har du så ikke en ansvarsforsikring?

aner ikke hvad det er .........!

>Gå ind på www.tryg.dk eller noget i den retning. Jeg kan ikke engang huske
>hvad jeg betaler for det.

den kan jeg ikke finde ud af .......typsisk forsikrings selskaber og
lave tingen så forvireden at de bilder folk alverden ind også er der
ikke skid hold i det når det kommer til stykket !!!!!

>Du har jo ikke valgt ansvarsforsikringen, så det er jo ikke underligt.

det stode der da at der var med ?

>Meget få ansvarsforsikringer (når du så har dem) dækker "etisk ansvar"

Øhh ja .... den er en led brancehe .... kommer man til at gøre skade
på en anden persons tænder så er det ikke ens ansvar sær verden

>Er forstået. Men som sagt: Hvis du har en ansvarsforsikring og idømmes
>erstatning, så vil den sandsynligvis blive dækket.

jamen nu drejer det sig jo om den forsikring jeg har og ikke dem jeg
ikke har ...........!

> [...]
>din håbløse måde at konstruere sætninger.
>Nå, men faktum er ihvertfald at man ikke har ansvar for hændelige uheld, der

hvad er det ?

>Ja, selvfølgelig er det synd for poden, men det gør det altså ikke til mit
>ansvar, såfremt poden vitterlig er cyklet direkte ind i min flaske.

jamen jeg er måske verdens fjern , skal ikke kunne udlukke det er der
den ligger !!!

men jeg har på den anden side heller aldrig begrebet mennesker der
bygger derres liv om derres egen ufejlbarlighed ...... jeg ser det jo
mere som jeg er et menneske i mellem andre mennesker og på den måde
udgør vi det der heder et samfund hvor man drager omsorg for hianden
og løser de problemer der opstår hænd af vejen - det er måske en sær
måde at tænke på .... men jeg finder den nu en gang som den mest
fornuftige og etiske !

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 18:49

> den kan jeg ikke finde ud af .......

Så ring til dem.

> det stode der da at der var med ?

Ja, min fejl. Men det er jo ligegyldigt så længe du ikke har ansvar for det
skete.

> Øhh ja .... den er en led brancehe ....

Ellers ville alle forsikringer blive ubetalelige

> hvad er det ?

Skyld

> [...]
> udgør vi det der heder et samfund hvor man drager omsorg for hianden
> og løser de problemer der opstår hænd af vejen

Det står dig frit for, men lad være med at forvente det af nogetsomhelst
forsikringsselskab.

Fra : Ghita

Dato : 01-12-03 23:28

I news:60bee8dd29340929308ae151893f8253@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:

> aner ikke hvad det er .........!

Er du sikker på at du ikke har en ansvarsforsikring ?
Måske det du kalder for en kontainerforsikring ?
Mig bekendt er hundeforsikringen noget der tegnes i tillæg til din
ansvarsforsikring.

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Ghita

Dato : 30-11-03 21:46

I news:e4d7649e296f4e3a29da5a90fc431107@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:

Kan fortælle dig at min datter for mange år siden smækkede en dør op i
hovedet på mig så en rodbehandlet tand knækkede. Det var min
ulykkesforsikring der dækkede. Havde jeg ikke haft den havde det bare
været ærgerligt ......

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 12:55

On Sun, 30 Nov 2003 21:46:25 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

> [...]
>hovedet på mig så en rodbehandlet tand knækkede. Det var min
>ulykkesforsikring der dækkede. Havde jeg ikke haft den havde det bare

jow Men Ghita du kender lidt til Afrika der er sgu ikke nogen der har
den slags .....

Fra : Ghita

Dato : 01-12-03 16:36

I news:362670c29a7bba129728910684bc8ed4@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:
> On Sun, 30 Nov 2003 21:46:25 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
> wrote:
>
> jow Men Ghita du kender lidt til Afrika der er sgu ikke nogen der har
> den slags .....

Nej men hvis det var en afrikaner der havde slået døren op i hovedet på
pigen istedet for dig havde der heller ikke været snak om forsikring så
det er temmelig dobbelmoralsk hvis pigen forventer at du betaler fordi
du er hvid.
Der er heller ingen der betaler din regning herhjemme hvis du er ude for
det samme og ikke har en ulykkesforsikring til at dække det.
Du har forhåbentlig ikke lovet pigen at betale for tanden ?
Det er synd for hende, men hvis det var sket på en anden måde ville hun
sansynligvis bare leve videre med tanden som den er fordi der ikke er
penge til at få det ordnet for.
Hvis du vælger at betale af egen lomme kan du ikke engang være sikker på
at pengene går til tanden medmindre den bliver ordnet mens du er der.
Sådan er vilkårene, også for nogen herhjemme, men det gør det
selfølgelig ikke mindre trist.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 16:56

On Mon, 1 Dec 2003 16:35:32 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

> [...]
>pigen istedet for dig havde der heller ikke været snak om forsikring så
>det er temmelig dobbelmoralsk hvis pigen forventer at du betaler fordi

jamen det gør hun ikke !

>Der er heller ingen der betaler din regning herhjemme hvis du er ude for
>det samme og ikke har en ulykkesforsikring til at dække det.
>Du har forhåbentlig ikke lovet pigen at betale for tanden ?

nej jeg har ikke lovet det men jeg har gjort det afligevel ....
på mit eget initeritiv ...

>Det er synd for hende, men hvis det var sket på en anden måde ville hun
>sansynligvis bare leve videre med tanden som den er fordi der ikke er
>penge til at få det ordnet for.

ja det er jo det jeg ved .... men Ghita man skal sgu også ku holde ud
og se sig selv i spejlet og med min diplomatisk talt vigende
hårdgrænse er det en prøvelse nok ...

>Hvis du vælger at betale af egen lomme kan du ikke engang være sikker på
>at pengene går til tanden medmindre den bliver ordnet mens du er der.

det søger min ven for som bor her ...

>Sådan er vilkårene, også for nogen herhjemme, men det gør det
>selfølgelig ikke mindre trist.

jamen nu har jeg så gjort hvad jeg ku ...den bliver slebet pænt til
hun for ikke den krone som jeg synes hun optimalt set skulle have haft
men af alle onder så ....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 17:30

> ja det er jo det jeg ved .... men Ghita man skal sgu også ku holde ud
> og se sig selv i spejlet og med min diplomatisk talt vigende
> hårdgrænse er det en prøvelse nok ...

Fair nok, og helt fint at du betaler de (for danskere at se) småpenge du har
nævnt.
Men du kan altså ikke forvente at en forsikring dækker dine moralske
skrupler...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 18:34

On Mon, 1 Dec 2003 17:29:31 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Fair nok, og helt fint at du betaler de (for danskere at se) småpenge du har
>nævnt.
>Men du kan altså ikke forvente at en forsikring dækker dine moralske
>skrupler...

nej den er sevet ind ....selv om jeg nu mener en skadet tand handler
om mere ind bare morale eller mangel på samme !

Fra : Ghita

Dato : 01-12-03 23:19

I news:7d627c90951c40e820d112361f1016aa@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:

> [...]
>
> ja det er jo det jeg ved .... men Ghita man skal sgu også ku holde ud
> og se sig selv i spejlet og med min diplomatisk talt vigende

Selfølgelig skal man kunne holde sig selv ud, og jeg havde nok også selv
gjort det samme hvis jeg havde været i dit sted. Jeg er nok bare lidt
farvet af familie der i tide og utide skal bruge penge til den ene og
det andet. Nogen gange reelt nok og andre gange fordi de tror at jeg
henter pengene på et træ i baghaven.

> det søger min ven for som bor her ...

Fint. Så bliver den lavet.

> jamen nu har jeg så gjort hvad jeg ku ...den bliver slebet pænt til
> hun for ikke den krone som jeg synes hun optimalt set skulle have haft
> men af alle onder så ....

Selv en krone skal passes og hun kommer måske aldrig til tandlægen igen
så det her er måske den bedste løsning.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-12-03 20:32

On Mon, 1 Dec 2003 23:19:12 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

> [...]

>gjort det samme hvis jeg havde været i dit sted. Jeg er nok bare lidt
>farvet af familie der i tide og utide skal bruge penge til den ene og

Jeg har rejst primært i den 3 verden siden 1986 jeg kender hver enste
plat der kan slåes og det er også første gang i alle de år jeg har
haft et sådan uheld ....det bliver som sagt lavet under min gode vens
oversyn

> Nogen gange reelt nok og andre gange fordi de tror at jeg
>henter pengene på et træ i baghaven.

ja ja men sådan kan det måske virke - men det er noget man skal gøre
op med sig selv hvad man vil gøre ved ....
jeg gir lidt her og der mest mad .....

>Fint. Så bliver den lavet.

yeps

>Selv en krone skal passes og hun kommer måske aldrig til tandlægen igen
>så det her er måske den bedste løsning.

ja men det drejer sig om 0.15-0.25 cm så ...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 19:13

Bo M Mogensen wrote:

> jow Men Ghita du kender lidt til Afrika der er sgu ikke nogen der har
> den slags .....

Er det dit problem? Det synes jeg ikke...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Ghita

Dato : 01-12-03 23:26

I news:3fcb84b0$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk griflede Martin
Johansen [6000]:

> Er det dit problem? Det synes jeg ikke...

Selfølgelig er det ikke Bo´s problem at pigen ikke har en forsikring,
men det er sørme lidt af et dilemma at stå i alligevel når man ved at en
familie dernede kan leve meget længe af de penge det koster at ordne den
tand. Penge som de nok dårligt har til maden i forvejen.

Fra : knap

Dato : 30-11-03 21:44

familiens egen ulykkesforsikring bør dække....

bj

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 22:27

On Sun, 30 Nov 2003 21:44:19 +0100, "knap" <b.h.jensen75@mail.dk>
wrote:

>familiens egen ulykkesforsikring bør dække....

jeg er i Mozambiq - hun bor ude i noget der efter dansk standard vil
vuderes egent som hønse hus .....de har sgu ikke nogen ulykkes
forsikring

Fra : Chris

Dato : 30-11-03 22:43

> [...]
> ikke så skulle man tegne en tillægs forsikring ..... mit bedste bud er
> - de nok har en sådan " lille undtagelse " for hvad der nu kan ske ..

Sikke dog noget sludder - du har jo selv valgt at du ikke ønskede tillægget.
Jeg forstår ikke hvordan du seriøst kan citere fra bestemmelserne omkring
ansvarsskade, når du åbenbart har overset denne lille detalje: Ønsker du
tillæg for ansvar, ulykke m.v.
http://www.gosafe.dk/html_frame/index_beregn.asp

Drop klagesangen, og tegn en ordentlig forsikring næste gang du skal afsted.

Og så lige et ekstra hint: Hvorfor skulle forsikringsselskabet dog udbetale
erstatning for noget, som du under ingen omstændigheder er ansvarlig for?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-12-03 13:00

On Sun, 30 Nov 2003 21:42:49 GMT, "Chris" <1@2> wrote:

>Ønsker du
>tillæg for ansvar, ulykke m.v.
>http://www.gosafe.dk/html_frame/index_beregn.asp

der står da ikke noget om den ikke dækker noget ?