Tinglysning, hvad koster det?
Fra : Jakob Munck

Dato : 30-11-03 07:45

Jeg bor i et rækkehus i Valby og vi har en lille forening af rækkehusejere.
Vi vil gerne have det fastlagt én gang for alle, at vi selv og fremtidige
ejere af disse huse skal betale forsikringsudgifter og skadesudgifter til
kloakanlægget solidarisk. Jeg tror derfor at det er nødvendigt at få en
sådan bestemmelse tinglyst.

Men hvad koster det?
Kan man selv skrive papirerne, eller skal man have en advokat involveret?

Som man kan gætte vil vi gerne have det gjort så billigt som muligt.

v.h.
Jakob Munck

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 30-11-03 09:53

..

> Men hvad koster det?

Fast pris 1400 kr. for hver matrikel, hvis der er flere.

> Kan man selv skrive papirerne, eller skal man have en advokat involveret?
Det ved jeg ikke.
Gunnar

Fra : bme

Dato : 30-11-03 11:10

"> >

> Fast pris 1400 kr. for hver matrikel, hvis der er flere.

nope, der kan samles flere matrikler på et dokument, og det er antallet af
dokumenter der tæller.

/bo

Fra : bme

Dato : 30-11-03 10:48

"Jakob Munck" <admin@seniorxxgroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejere af disse huse skal betale forsikringsudgifter og skadesudgifter til
> kloakanlægget solidarisk. Jeg tror derfor at det er nødvendigt at få en

hmm, det kræver vist også en vedtægtsændring i foreningen.

> Men hvad koster det?

svjh 1400,- pr dokument der indleveres, dvs. at man kan lave et dokument der
omfatter alle ejendommene og få det tinglyst på en gang.

> Kan man selv skrive papirerne, eller skal man have en advokat involveret?

Der er en række formkrav til udformningen af dokumentet, så det kan være
påkrævet med sagkyndig hjælp. Jeg ville dog anbefale at kontakte en
landinspektør, da de arbejder med servitutter og tinglysning i det daglige,
og også udarbejder forskellige aftaler for ejerlejlighedsejendomme, hvilket
man godt kan sidestille med den situation du foreskriver.

De er (som regel) også en anelse billigere end advokaten.

> Som man kan gætte vil vi gerne have det gjort så billigt som muligt.

Jamen så må du jo igang med at sætte dig ind i tinglysningsloven (kan findes
www.retsinfo.dk) Det kan anbefales at gå på et større bibliotek og lede
efter materiale om tinglysningsloven

/bo