Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Begynder digicam
Fra : Jørgen Friis

Dato : 30-11-03 15:11

Hej gruppe

Jeg overvejer at købe et digitalt kamera til min 10 år gamle datter.
Det skal være nemt at betjene, rimeligt robust, tage billeder af rimelig
kvalitet og ikke koste en formue. Altså et godt begynderkamera.

Jeg har kigget på Kodak Easyshare CX6200 og på Fashion Cam 3.0 (som Bilka
har på tilbud).

Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med de nævnte kameraer?
Andre forslag er naturligvis også velkomne.

Mvh. Jørgen

Fra : Tomas Sørensen

Dato : 30-11-03 19:37

Hej

Tror du ikke det er bedre at bruge lidt mindre penge på datterens første
kamera. Har selv købt er Kodak CX 6200 og det er et godt kamera der tager
nogen flotte billeder men firmware er på engelsk så det er måske lidt svært
for en 10 årig pige. Iøvrigt virker det ikke vanvittig solidt. En 10årig kan
jo godt behandle tingene lidt hårdhændet. Købt et billigt digitalkamera til
en 400-500 kr til hende istedet.

Tomas

Fra : Jørgen Friis

Dato : 30-11-03 20:59

Hej Thomas

Jeg synes det er svært at finde noget der er meget billigere.
Hun har i øvrigt haft analogt kamera i de sidste 2-3 år og haft meget glæde
af det. Det er dog lidt dyrt i film og fremkaldelse og jeg synes derfor det
er smartere med et digitalt kamera.
Hun låner mit Olympus mju 300 ind imellem og kan godt betjene det. Selvom
hun jo naturligvis ikke anvender alle funktioner. Det handler mere om at få
taget en masse foto's

Mvh. Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-03 22:42

Jørgen Friis <detteerikkeminmailadresse@mail.dk> wrote:

> [...]
> hun jo naturligvis ikke anvender alle funktioner. Det handler mere om at få

Jeg har lige spurgt om det samme i en anden tråd, sjovt nok. I dag har
jeg set i reklamerne, at man kan få et Olympus C390 eller et JVC GC A70
til kr. 999,-. Det er kompakte 2 mpixel kameraer uden zoom eller andet
avanceret. Umiddelbart ser de gode ud til et barn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Friis

Dato : 30-11-03 22:59

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> til kr. 999,-. Det er kompakte 2 mpixel kameraer uden zoom eller andet
> avanceret. Umiddelbart ser de gode ud til et barn.

Hej Henrik

Jeg har lige læst din"tråd" og fået lidt inspiration derfra.
Hvor er Olympus C390 på tilbud?
Er det ikke Kvikly der har JVC GC A70 på tilbud?

Mvh. Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-11-03 23:29

ELGIGANTEN <http://www.elgiganten.dk/>

> Er det ikke Kvikly der har JVC GC A70 på tilbud?

Nej, det er Merlin, men det er jo også samme firma. Kvickly har et Sony
DSC-U30 til kr. 1.895,-. Der er også et Premier 2,1 megapixel, som jeg
har set med både Rollei og Minox navn på, til kr. 899,- med
medlemsrabat. Kvickly har også et Samsung Digimax 360 til kr. 1.995,-
med medlemsrabat.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jørgen Friis

Dato : 01-12-03 23:04

> [...]
> har set med både Rollei og Minox navn på, til kr. 899,- med
> medlemsrabat. Kvickly har også et Samsung Digimax 360 til kr. 1.995,-

Hej Henrik

Tak for dit svar.
Nu har jeg lidt at gå efter.

Mvh. Jørgen