Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med Minolta A1?
Fra : id

Dato : 30-11-03 13:22

Hej gruppe

Er der nogen her i gruppen som har erfaring med Minolta A1?
Jeg påtænker at købe en Minolta A1, da den dækker mit behov med hensyn til
linsen som går fra 28 -200 mm
Jeg vil gerne høre om disse erfaringer, positive såvel som negative
Der hvor jeg påtænker at købe er de næsten lidt for positive med A1, det er
hos Sct.Pauls foto i Århus

På forhånd tak for gode svar

ID

Fra : \"Bangsbo\"

Dato : 30-11-03 15:27

Hej ID ...

Jeg har haft et Minolta 7Hi i en måned nu og det synes
jeg er et rigtig godt køb ....

Jeg mener de to er søskende A1 er lidt større i muligheder
men ellers slægter de hinanden meget på.-

Ta' et look bla her ....

http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimagea1/

Og find derefter en god pris på Nettet ....

Med venlig hilsen
K.G.
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn

Fra : Poul

Dato : 01-12-03 14:29

Jeg har et A1 og er lykkelig for det. Du skal bare vide, at hvis du skal
udnytte det rigtigt, kræver det
en vis indlæring i fotografiske grundprincipper. Hvis du allerede har en vis
erfaring, kan du med sindsro
købe det - jeg vil bare anbefale dig at kigge på www.edbpriser.dk, evt.
www.shopman.dk, inden du køber.

Evt. kan du nævne disse priser i forretningen, det kan være at de er
forhandlingsvillige.

Du bliver helt sikkert kisteglad for det. Det er en fryd at betjene og tager
knivskarpe billeder.

Mvh. Poul

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-12-03 16:28

Kan jeg få dig til at tage et 1 megapixels billede (bare i fine kvalitet -
jpg) inden for med almindelig stuebelysning og maile mig det på
info@webmasteren.dk uden at redigere det. Uden blitz.
Så vil jeg blive meget glad. Overvejer selv A1 eller Canon 10D.
Mangler kun lige se et billede fra A1 taget under overstående forhold.

Ved godt 10D er bedre - men der er mange ting jeg har vurderet. Og ønsker
ikke lige starte en tråd om det. Håber bare at se et billede.

vh
Jan

Fra : Poul

Dato : 01-12-03 19:32

OK - jeg skulle få tid imorgen.

Mvh. Poul

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-12-03 20:39

"Poul" <pouls_edb_nospam@post.tele.dk> wrote in message
> OK - jeg skulle få tid imorgen.
Takker på forhånd.
Det er selvfølgelig håndholdt uden stativ.

Jan

Fra : KASO

Dato : 02-12-03 08:18

Efter 1½ måned med A1 må jeg sige, at jeg er yderst tilfreds. Kameraet er
ekstremt fleksibelt, og de mange knapper og indstillingsmuligheder gør, at
man lynhurtigt kan indstille til formålet uden at skulle igennem en masse
menuer. Eksempelvis kan man køre på fuld automatik - for derefter blot at
dreje på to små hjul, hvis man vil ændre den blænde eller lukketid kameraet
har valgt. Efterhånden som man justerer op eller ned, regulerer kameraet
selv "den anden" (blænde/lukketid) for at fastholde korrekt eksponering, og
hvis man kommer ud over de fysiske grænser, kan man direkte på skærmen se,
om billedet bliver over- eller undereksponeret FØR man tager billedet. (Var
den forklaring til at forstå?? - det skal nok prøves... )

Den manuelle zoom er en fornøjelse ifht. motorzoom, kameraet er hurtigt og
billedstabilisatoren fungerer perfekt. Et af de bedste formål jeg har fundet
til denne er, at man nu kan tillade sig at tage "slow-sync flash"-billeder
håndholdt - d.v.s. tage billeder om aftenen med lang lukketid kombineret med
en smule blitz til forgrunden til sidst - det kræver normalt stativ for at
undgå rystede billeder, men her fungerer det fint uden takket være
billedstabilisatoren.

Dertil kommer, at kameraet tager knivskarpe billeder med meget fine farver
og eksponering - mod forventning er farver og eksponering tydeligt bedre end
på min Canon S40, der ellers er et fint lille kamera.

Brug af blitz med trådløs TTL-styring er yderligere en yderst anvendelig
detalje.

På negativsiden:
Jeg har oplevet et par billeder med røde øjne trods brug af 3600-blitz
monteret på kameraet - men den kan jo vinkles op i de fleste situationer, så
undgår man problemet.

Jeg har tilsyneladende nogle "hot-pixels" på mit kamera - jeg skal forbi
forhandleren en dag for at få set nærmere på det. Man ser det ikke i
billederne - det var et tilfælde, at jeg opdagede det, men det bør
selvfølgelig rettes.

Alt-i-alt: Et utroligt godt kamera - specielt til de ca. 8.000kr. det er
faldet til herhjemme (Bingo i sidste uge - kan sikkert oven i købet findes
billigere.....)