Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C750UZ - Nulstille
Fra : Verner

Dato : 30-11-03 09:13

Hej - Jeg har for godt en måned siden købt en Olympus C-750-UZ.
I starten tog den rigtigt gode billeder, men efter jeg har været ved at
prøve mig lidt frem
med forskellige indstillinger går det knap så godt, billederne er ikke så
tydelige mere.
Kan man nulstille kameraet, så det var som da jeg købte det. ?
Det ville være dejligt at starte på en frisk igen.
Hilsen Verner

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 30-11-03 10:34

Jeg havde en gang et Olympus. Der skulle man trykke zoom knappen modsat og
holde den 5 sek. så gik kameraet tilbage til default indstillinger. Prøv
det!

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Fra : Verner

Dato : 30-11-03 10:45

Hej Hans.
Tak for rådet,
har prøvet nu, men desværre uden resultat.
Hilsen Verner

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 30-11-03 11:02

Se side 137 i den Engelske manual.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-11-03 17:49

> [...]
> Kan man nulstille kameraet, så det var som da jeg købte det. ?
> Det ville være dejligt at starte på en frisk igen.

Jeg tror ikke der er noget at gøre, du har købt katten i sækken, lige som
mig
Du kan læse en lille historie her:
http://www.fotokritik.dk/forumvis.html?id3=2379&fid=3

Efterfølgende har min kollega fået det ombyttet, og det nye er stadig lige
så dårligt.
Mit er til rep. i øjeblikket, men da jeg afleverede det sagde Olympus til
mig, at jeg jo ikke kunne forlange noget der ikke var teknisk muligt, (så
som at fokusere i svagt lys) ... egentlig bare underligt, at jeg så har
taget over 7000 billeder, med deres mindre og ældre model, 3020'eren, som
jeg var fuldt ud tilfreds med
Jeg er nået så langt, at jeg egentlig ville acceptere hvis det kun var ved
10 gange zoom, eller i hvert fald deroppe af, at der var problemer, men når
man ikke kan tage billeder med blitz, af folk der sidder 1 meter fra,
forstår jeg slet ikke hvorfor de har sat blitz på kameraet. Og deres
forklaringer om svagt lys, passer heller ikke rigtig sammen med, at billeder
taget kl. 12 en junidag i høj sol, bliver uskarpe, man kan vel dårlig nok
finde mere lys end det, kan man?

Mvh
Thomas H. ...som faktisk har mistet lysten til at fotografere.

Fra : Verner

Dato : 30-11-03 19:14

Tak skal du ellers have .. Hmmm
Jeg kan forstå at jeg ikke er den eneste der har lidt problemer
med at få skarpheden frem i mine billeder.

Jeg har brugt en Olympus C 860 L den sidste års tid
og der er ingen problemer, dog er der ingen zoom på
dette ellers udmærket kamera.

Da jeg kun har haft C750 UZ i kort tid, er jeg bestemt ikke tilfreds med
at den allerede skal til rep. -

Om der er mulighed for at lade handlen gå tilbage, ved jeg ikke,
men det skal undersøges.

Hilsen Verner

Fra : Thomas H.

Dato : 01-12-03 09:20

> Tak skal du ellers have .. Hmmm
> Jeg kan forstå at jeg ikke er den eneste der har lidt problemer
> med at få skarpheden frem i mine billeder.

Nej vi sidder to her, der føler os ret snydt

> Jeg har brugt en Olympus C 860 L den sidste års tid
> og der er ingen problemer, dog er der ingen zoom på
> dette ellers udmærket kamera.

Jeg har som sagt taget 7000 billeder med nummeret ældre og mindre end
750'eren, men blev lokket af de 10 gang zoom, til at købe nyt ...en dum
ting.

> Da jeg kun har haft C750 UZ i kort tid, er jeg bestemt ikke tilfreds med
> at den allerede skal til rep. -

Du får højst sandsynligt ny firmware i, og ellers intet.... det skal det så
til Portugal for at få gjort

> Om der er mulighed for at lade handlen gå tilbage, ved jeg ikke,
> men det skal undersøges.

Jeg har undersøgt det, og det er godt nok svært, det højeste man kan opnå,
er nok at få et nyt magen til, som så heller ikke virker