Min Peugeot 206 er ikke til at stoppe
Fra : Olle O

Dato : 30-11-03 12:40

Hej,

Min Peugeot 206 1.6 2001 har nu to lørdage i træk(de mellemliggende dage har
der ingen problemer været) nægtet at stoppe motoren og afbryde strømmen, når
jeg drejer nøglen tilbage og tager nøglen ud. Motoren brummer lystigt
videre.

Det er altså noget periodisk.

Kan det være et relæ der er blevet træls? eller hvor skal jeg begynde?

Venlig hilsen
Olle

Fra : Leonard

Dato : 30-11-03 13:45

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> wrote:

>Min Peugeot 206 1.6 2001 har nu to lørdage i træk(de mellemliggende dage har
>der ingen problemer været) nægtet at stoppe motoren

Den vil da bare ud og køre weekendræs
Tanken om en tidsstyret P-gøj er for uhyygelig.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 21:03

> [...]
> videre.
>
> Det er altså noget periodisk.
>
> Kan det være et relæ der er blevet træls? eller hvor skal jeg begynde?

tændingslåsen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : bme

Dato : 30-11-03 21:13

> tændingslåsen

og lidt mere specifikt, bundstykket i tændingslåsen.

/bo

Fra : Olle O

Dato : 01-12-03 16:34

Tak for tippet.

Mvh
Olle

Fra : Babba-Papa

Dato : 30-11-03 21:58

Der var engang en bruger ved navn "Olle O" <olle_o_@hotmail.com>
der skrev:

> [...]
>jeg drejer nøglen tilbage og tager nøglen ud. Motoren brummer lystigt

Det minder mig om min gamle Ford Taunus fra 1981, der kunne man
gøre det samme, men det skyldtes at kørelyset var koblet forkert
ind.
Så hvis lyset i mellemtiden var blevet tændt, kunne man dreje
nøglen om, tage den ud uden at motoren stoppede.
Hvis man så slukkede lyset, gik motoren ud.
En skør gammel bil, men den var nu dejlig alligevel.
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-12-03 20:00

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:p6fksv83l7g8qim79s8vfm0qc8vf35oa8s@4ax.com...

> [...]
> nøglen om, tage den ud uden at motoren stoppede.
> Hvis man så slukkede lyset, gik motoren ud.

Det har jeg også set engang på en Escort.

Har også set en Mercer der satte tænding på når man tændte nærlyset. Der kom
dog ikke noget lys i forlygterne. Årsagen var den at begge nærlys pærer var
sprunget, og tråden i den ene pære var faldet ned og kortsluttede til stel.
2 nye pærer og den var helt normal igen.

MVH Niels