For pokker da. Min Peugeot 406 virker som ~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 30-11-03 12:18

Hej i gruppen.

Tak for alle de gode råd jeg fik. De fleste af dem bestyrkede mig i min
formodning om at årsagen lå i recirkulations systemet. Da forhandleren
åbenbart havde fået nok af mine besøg indvilgede de til sidst i at demontere
hele instrumentbordet for at blotlægge systemet. Det hjalp dem ikke idet de
ikke kunne overskue hvilken vej luftstrømmen skulle gå?
Derfor rekvirerede de en video fra Peugeotfabrikerne og på baggrund af den
samt eksploderede tegninger af anlægget fandt de til sidst ud af at der
manglede et spjæld. Det blev bestilt hjem og nu er problemet løst.
Det kostede mig 4 værkstedsdage (u/b) hvor jeg fik gratis lånebil incl.
brændstof, samt et par langvarrige diskussioner med værkstedet, hvor det
ligesom var mig der skulle fejlfinde for dem. (Mekanikere er ikke hvad de
har været)
Som afslutning på dette kan jeg oplyse at vognen blev købt med 6 mdr.
reklamationsret for en måned siden hos autoriseret Peugeot forhandler.
Har indtil nu været på værkstedet 8 dage med følgende problemer/løsninger:

Rumlede og larmede ved kørsel / 2 nye Michelin Pilot bagdæk
Støj i bag ved drejning / Nye bøs i krængningsstab.
Trak til højre / sporing (ialt 5 sporinger forsøgt)
Trak til højre / 2 nye Michelin Pilot fordæk
Oliespild / Pakdåse i gearkasse udskiftet. Samtidig forærede de mig ny
kobling
Oliespild / Servoslange defekt
Motorhjælp sad løst / Fastspændt
Defekt sædevarme / Varmeelementer udskiftet
Defekt recirkulatin / Spjældmotor udskiftet
Defekt recirkulation / Spjæld nymonteret
+ diverse løse forbindelser og defekte pærer i instrumentpanelet.

Alt er indtil nu udbedret u/b med gratis lånebil osv. Men for pokker hvor
har det været træls. Det havde været smart, og billigere for dem, hvis bilen
vitterlig havde været klargjort inden de solgte den til mig.

Med hilsen
Erik - Odense
Peugeot 406 ST
Hobby 440 SF
Fjern "opspam" i mail-adressen

Fra : bme

Dato : 30-11-03 12:37

snip en hel masse fejl

> [...]
bilen
> vitterlig havde været klargjort inden de solgte den til mig.

Ja det er ikke dig de har tjent penge på.

Men jeg kan egentlig godt forstå at fejlene ikke er rettet inden du fik
bilen.
Har set flere eksempler på forhandlere der kun lige gik en tur rundt om
bilen inden de tog den i bytte, derefter en tur til klargøringsmanden, som
polerer mm. og så lige en tur nede om værkstedet for at skifte olie.

Nu skulle den så være klar til udstillingen.

Bilen har på dette tidspunkt næppe kørt mere end 10 km siden den afleveret
af den forrige ejer.

Det mindste de kan gøre er sgu da at køre en ordentlig tur i bilen.

(har set eksemplet med min gamle polo der gik i bytte, den havde gået 9 km
mere end da den blev afleveret og til den stod i udstillingen.)

/bo

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-11-03 12:39

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bilen
> vitterlig havde været klargjort inden de solgte den til mig.

Ja, det er sgisme irriterende. Mit indlæg er lidt off-topic, men jeg kunne
ikke lade være:

Da jeg læste emnelinjen i Outlook Express stod der kun

"For pokker da. Min Peugeot 406 virker", hehe

/Caspersen

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-03 14:07

> Da jeg læste emnelinjen i Outlook Express stod der kun
>
> "For pokker da. Min Peugeot 406 virker", hehe

En sådan emnelinie ville jeg også have studset mere over, end den vi har
p.t. For det kan vel næppe overraske nogen, at Peugoets biler har *tonsvis*
af fejl og mangler?! Det er jo det de er kendt for. Køb en 605 og få syn for
sagen *GG* - og tjek de sidste par tråde... ak, ak, ak!

Om jeg begriber hvordan Peugeot kan være den mest sælgende bil herhjemme!

Folk må være sure på deres penge...

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk