Saab 9000cs turbo 2,3 areo, med hele moli~
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 30-11-03 10:24

Hej

- Jeg står for at skulle skifte min Saab 9000 cde turbo 2,3 221HK(chipèt)
fra 1994, der har kørt 185000 km,
ud med en nyere Saab evt. en brugt 9-5 fra 1998/99 , men nu er jeg faldet
over en perle, en Saab 9000 cse
turbo aroe model, , 2.3 200hk, autgear, fra 1995, sort 4 sædet læder kabine
!!... bagsædet er udformet som to sæder, sølv metal, vist nok Saab`s
topmodel i perioden omkring 1995, og den er sgu også dejlig, så måske skal
9-5 lige vente lidt endnu..

Men hvad syntes i om prisen, og har i nogle ider til hvad jeg skal være
opmærksom på ?

- Bilen har kørt i USA indtil i år, hvor den og en mere magen til, dog fra
97` kom til Danmark, da den danske ejer returnerede til job her i Danmark,
han har selv beholdt 97`ern, og den gik fint gennem syn og det danske
toldvæsen, afgift pålægning mm. dog med en anmærkning fra synshallen pgr. de
meget mørke ruder,
næsten umulig at kikke igennem ude fra, dog er forruden og de foreste side
ruder en tand lysere.

- Bilen står hos en Saab forhandler, de har stået for syn mm. af 97èrn og
vil gerne gøre det samme med 95èrn
men det er sælgeren jeg skal handle med de formidler kun salget, sælger
forlanger 68000.- for blien, resten op til de 190000,- skulle være
told/afgift mm. i følge forhandleren, de giver ingen garenti på bilen, men
ejer er villig til at
indgå en aftale om at der tilbage holdes 30000,- i 6 mdr, som så kan bruges
til dække for evt. rep. fejl og mangler
i de 6 mdr. hvor efter en evt, rest sum tilfalder ham.

- Min egen Saab indgår ikke i handlen, så den skal jeg have solgt, har i
nogle ider til hvor jeg kan gøre det med størst mulig fortjeneste ?

- Er der ellers noget jeg skal tage hensyn told og skat, syn, eller har i en
løsning til en anden form for garenti ordning/model, der er udarbejdet en
FDMatest og den er fejlfri.

- Jeg skal prøve køre den i dag kl. 13.00 og jeg skal nok komme tilbage med
en rapport, senere idag.........

Med venlig hilsen
Simon Jakobsen

En trofast Saab ejer ignnem 20 år, 6 støks et det blevet til efterhånden.

Fra : hanzen

Dato : 30-11-03 10:43

"Simon Jakobsen" <simon-mj@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Med venlig hilsen
> Simon Jakobsen
>
> En trofast Saab ejer ignnem 20 år, 6 støks et det blevet til efterhånden.

Det kræver et voldsomt tag i nakken på sig selv når man har mest lyst til at
skrige: " JA JA JA jeg vil ha' den"

For 19 år siden havde jeg aldrig tænkt på at købe SAAB, men pludselig stod
jeg med et godt tilbud.
Den blev senere afløst af en anden SAAB, der igen o.s.v.
Jeg er kun igang med nummer 4 og har ingen planer om at skifte, men en ting
er sikkert.
Der kommer kun SAAB-nøgler i min lomme.
Held og lykke med den lille ny.
--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 11:00

> [...]
en
> løsning til en anden form for garenti ordning/model, der er udarbejdet en

Hvis æsken har fået en anmærkning så skal det jo laves og bilen er ikke
lovlig før det er lavet så du må hellere få forhandleren til at skifte side
og frontruden ellers hænger DU bare på den ved næste syn.
200 HK går man jo aldrig galt i byen med
men det er nok ikke så klogt at tune på en motor med tilhørende
automatkasse, de tåler ikke ret meget.
Den konstruktion med at "tilbageholde" 30.000 Kr lyder da noget skummel når
de samtidig ikke giver garanti. Jeg tror ikke den holder vand når du har
afleveret pengene.
Du må have dem til at give en reel garanti eller få prisen længere ned.

Ellers er SAAB jo en fin bil og du kender den sikkert bedre end jeg. Jeg kan
dog ikke lide de før nævnte ting som jeg tror ikke er noget værd i praksis.
Det lyder mere som om at du får lidt good-will fra ejeren og forhandleren
tager kun kommisions-pengene uden noget ansvar.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : bme

Dato : 30-11-03 11:08

> 200 HK går man jo aldrig galt i byen med
> men det er nok ikke så klogt at tune på en motor med tilhørende
> automatkasse, de tåler ikke ret meget.

Med manuel har den 225 hk, den blev droslet lidt ned for at tomatkassen
skulle kunne holde. Der er vist også noget med at den drosler ned for
momentet i de laveste gear for at skåne gearkassen.

> [...]
> afleveret pengene.
> Du må have dem til at give en reel garanti eller få prisen længere ned.

Som privat salg kan han da næppe få en bedre garanti, hvis deponeringen
bliver lavet korrekt.
Køber skal deponere 30 kkr i modtagers bank under forudsætning af de
betingelser der er anført i købsaftalen, så er det banken der har ansvaret
for ikke at udbetale pengene før tid.

Men det er vist en diskution for jura gruppen.

> [...]
> Det lyder mere som om at du får lidt good-will fra ejeren og forhandleren
> tager kun kommisions-pengene uden noget ansvar.

forhandleren glider helt korrekt udenom ansvaret, men jeg tror nu ikke der
er noget fejet ind under gulvtæppet her.

/bo

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 11:13

On Sun, 30 Nov 2003 10:59:49 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvis æsken har fået en anmærkning så skal det jo laves og bilen er ikke
>lovlig før det er lavet så du må hellere få forhandleren til at skifte side
>og frontruden ellers hænger DU bare på den ved næste syn.

Enig!

Skulle være?
Handl ikke, hvis der ikke er sikkerhed for prisen
(en endelig vurdering)

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : bme

Dato : 30-11-03 11:02

> [...]
> !!... bagsædet er udformet som to sæder, sølv metal, vist nok Saab`s
> topmodel i perioden omkring 1995, og den er sgu også dejlig, så måske skal

ufff, dejlige biler, munden løber i vand....

> [...]
> ruder en tand lysere.
>
> - Bilen står hos en Saab forhandler, de har stået for syn mm. af 97èrn og

Få dem til at gøre det.

> [...]
bruges
> til dække for evt. rep. fejl og mangler
> i de 6 mdr. hvor efter en evt, rest sum tilfalder ham.

Egentlig behøves han ikke at stille noget som helst til rådighed for
reparationer, så jeg vil tage det som et udtryk for at han mener bilen er
100% iorden og at han er villig til at tage den risiko. Du kan som køber
næppe få en bedre garantiordning når det er privat salg.

> [...]
en
> løsning til en anden form for garenti ordning/model, der er udarbejdet en

Hvem skal stå for bøvlet med betaling af registreringsafgift mm. Hvis det er
dig så spørg lige efter vejledning her i gruppen, der er en del som har
erfaringer på det område, og kan hjælpe dig.

> - Jeg skal prøve køre den i dag kl. 13.00 og jeg skal nok komme tilbage
med
> en rapport, senere idag.........

fortæl fortæl....

Har du et digitalkamera, vi vil jo gerne se billeder....

> Med venlig hilsen
> Simon Jakobsen
>
> En trofast Saab ejer ignnem 20 år, 6 støks et det blevet til efterhånden.

Er man trofast når man skifter dem så tit

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 20:25

> [...]
> 100% iorden og at han er villig til at tage den risiko. Du kan som køber
> næppe få en bedre garantiordning når det er privat salg.

næh ikke privat. Men spørgsmålet er om ejeren af den konto med de 30.000 så
bare åbner den hvis eks. der skulle et nyt topstykke på. Han kunne vel
hurtigt sige at bilen ikke fejlede noget før handelen og derfor vil han
heller ikke betale for den "vold" som bilen sidenhen er blevet udsat for...
jaja måske er jeg lidt for meget negativt, men når det drejer som om (mange)
penge så kan selv den mest venlige sælger ændre "karakter".
Tror nok jeg ville foretrække ingen "garanti" og så få et afslag i prisen
hvis det ikke kan være anderledes.

Fra : bme

Dato : 30-11-03 21:08

> [...]

> penge så kan selv den mest venlige sælger ændre "karakter".
> Tror nok jeg ville foretrække ingen "garanti" og så få et afslag i prisen

Hvis detaljerne med deponeringen af pengene bliver lavet korrekt, får sælger
ikke umiddelbar indflydelse på om kontoen skal åbnes eller ej.
Man kunne f.eks indlægge at det var fdm der var vurderingsmyndighed, og
skulle stå for afgørelsen, noget a'la en slags syn og skønsmand.

Da vi købte hus blev en del af købesummen holdt tilbage af sælgers advokat
pga at det efter skødeskrivning havde vist sig at der muligvis var en
olietank på grunden. Sælgers advokat måtte ikke udbetale pengene til sælger
før det med olietanken var afklaret. samme konstruktion burde kunne anvendes
i dette tilfælde, men det er vist en diskussion i juragruppen.

/bo

Fra : Torben E

Dato : 30-11-03 15:32

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

"Simon Jakobsen" <simon-mj@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad syntes i om prisen, og har i nogle ider til hvad jeg skal være
> opmærksom på ?

Hvad er prisen ?
Automatkassen.
Klima
Service
Turbo

> - Bilen står hos en Saab forhandler, de har stået for syn mm. af 97èrn og
> vil gerne gøre det samme med 95èrn

Billeder ?

> [...]

Billeder ?

> - Jeg skal prøve køre den i dag kl. 13.00 og jeg skal nok komme tilbage

Ja tak, billeder

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 30-11-03 22:17

Hej igen...

- Jeg har nu været ude og køre i en Saab 9000, 200 HK 1995 med turbo, areo
udgaven,
men det var lidt af en skuffelse...... motoren skuffede, holdt op mod min
egen
9000 CDE 2,3 turbo 170 HK, chippet til 220 HK, der var ikke nær det samme
bund træk
som min egen, kan det virkelig være automatgearet der er gør forskellen ?
- Selve bilen fejlede intet, utrolig flot og velholdt, super læder kabine
med "elektriske forsæder"
og to lædersæder som bagsæder, om den er en handel vær, er jeg ikke helt
sikker på.

- Kan jeg være bekendt at bede dem om få lavet en måling af motoren, så jeg
er sikke på at
den yder det den skal, hvis jeg er indstille på at betale for den ?

- Mht. det med billederne, hvor skal jeg uploade dem så i kan se maskinen ?

Mvh
Simon

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 22:25

On Sun, 30 Nov 2003 22:17:03 +0100, "Simon Jakobsen"
<simon-mj@post7.tele.dk> wrote:

> kan det virkelig være automatgearet der er gør forskellen ?

Jep - automatgearet gør Saab'en over 1 sek. langsommere fra 0-100,
hvilket også slår igennem i mellemaccelerationerne
www.biltorvet.dk -> bilguider -> brugtbilguiden

>- Kan jeg være bekendt at bede dem om få lavet en måling af motoren, så jeg
>er sikke på at den yder det den skal, hvis jeg er indstille på at betale for den ?

Det kan du godt bede om, IMO
Hvad med afgiften - var der styr på dén?

>- Mht. det med billederne, hvor skal jeg uploade dem så i kan se maskinen ?

dk.binaer.motor

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-03 22:29

Simon Jakobsen wrote:
> - Mht. det med billederne, hvor skal jeg uploade dem så i kan se
> maskinen ?

news:dk.binaer.motor ?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 00:12

Simon Jakobsen wrote:
[...]

Jep - det automatgear er en dræber....

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 01-12-03 15:12

> 9000 CDE 2,3 turbo 170 HK, chippet til 220 HK, der var ikke nær det samme
> bund træk
> som min egen, kan det virkelig være automatgearet der er gør forskellen ?

Det er ikke usansynligt, prøv en "rigtig" Aero, altså en manual
220 eller 225 hk. udgave.
220 er den med mest bund, hvis du er til det
225 er qua dens lidt større turbo lidt kvikkere i omdrejningerne.

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 01-12-03 20:09

Hej ...

Tak for de mange meninger, og det nok som i siger, at automatgearet sluger
en del af ydelsen... trist......
for bilen var godt nok dejlig...... nu må jeg igang med at finde en aero med
alm. gearkassen,
men de hænger godt nok ikke på træerne.......

Jeg har talt med autoforhandleren og han mener nok at han kan få den afsat
til en anden Saab elsker.

Bilen står forresten i Aalborg, hvis nogle af jer skulle være motiveret til
at se, prøve og evt. handle....