Regnskabsprogram til Mac
Fra : Thorkild

Dato : 30-11-03 15:55

Kan i anbefale et godt regnskabsprogram til macintosh?

Det skal bare kunne klare bogføring til mindre virksomhed.

Mvh Jane

Fra : Morten Lind

Dato : 30-11-03 22:11

Thorkild <virker@hotmail.com> wrote:

> Kan i anbefale et godt regnskabsprogram til macintosh?
>
> Det skal bare kunne klare bogføring til mindre virksomhed.
>
> Mvh Jane

Spørg Jesper Gylling...på iChat eller her........han ved det.......
tør ikke skrive hans adresse, men prøv med fornavn@efternavnPunktumNet
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Tom

Dato : 30-11-03 22:18

Maconomy er faktisk OK, desværre er det lidt svært at komme igang med, men
når det først kører er det OK !
Ved dog ikke om det stadig bliver produceret til mac !?
Tom

On 30/11/03 22:10, in article
1g59c5g.1syt9191zfmqN%forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-11-03 22:13

Thorkild <virker@hotmail.com> wrote:

> Kan i anbefale et godt regnskabsprogram til macintosh?
>
> Det skal bare kunne klare bogføring til mindre virksomhed.
>
> Mvh Jane
Prøv dette:
http://www.e-conomic.dk/website/default.asp

Det er ikke specielt til Mac, det er webbaseret, hvorved du har
regnskabet med overalt. Virker OK i Safari.

Bruger det selv, inkl. modul med indscanning af bilag.

Fra : Anders Petersen

Dato : 01-12-03 02:58

> Prøv dette:
> http://www.e-conomic.dk/website/default.asp
>
> Det er ikke specielt til Mac, det er webbaseret, hvorved du har
> regnskabet med overalt. Virker OK i Safari.

Anbefaler også gerne dette program - var PC-only bruger, da jeg købte
det, og troede de ville melde ud, når Mac kunne være med - det glæder
mig det kører nu

/Anders

Fra : Peter Ursin

Dato : 01-12-03 08:29

"Thorkild" <virker@hotmail.com> wrote in message
> Kan i anbefale et godt regnskabsprogram til macintosh?
>
> Det skal bare kunne klare bogføring til mindre virksomhed.
>
> Mvh Jane

Prøv at kigge på www.fileoffice.dk og se om det ikke skulle være nok.

mvh
Peter

Fra : kaphorn

Dato : 21-02-04 19:53

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-04 20:20

kaphorn <kaphorn.news@kandu.dk> wrote:

> [...]

Hej Jane,

Du skal tjekke med told/skat, hvilke programmer er godkendt til
erhvervsangivelse.

I mange år har det været Hansas First Office til Machintosh, men efter
OS X, 10.3 er der vist ikke rigtigt noget, så ring til skatten

Hvis du ikke er registreret er det selvfølgelig ligemeget, så kan du jo
bare bruge et regneark i AppleWorks, men hvis du er, synes jeg, du skal
ringe til told/skat
M.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-02-04 22:20

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Du skal tjekke med told/skat, hvilke programmer er godkendt til
> erhvervsangivelse.
Hvad mener du med det? TS er da ligeglade med, om du skriver det på
lokumspapir, bare de kan godtage tallene, skulle jeg mene...

Jeg bruger e-conomic, som kører fornuftigt på Mac. OmniWeb er den
anbefalede browser til dette (Safari har et æøå-problem).
Programmet er ret simpelt at bruge.

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-04 22:34

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger e-conomic, som kører fornuftigt på Mac. OmniWeb er den
> anbefalede browser til dette (Safari har et æøå-problem).

Hej Jens,
Mener ikke andet end, hvad de har sagt i T/S til mig?

men jeg kan da godt følge dig - det skulle da umiddelbart være som du
siger
M.

Fra : Tom

Dato : 23-02-04 01:29

Der var engang et program der hedder Maconomy..
Det er faktisk rigtigt godt..
Jeg har dog haft en del problemer med min revisor, der blev irreteret over
at jeg ikke løbende kunne sende "mine tal" til hende.
Desuden tror jeg kun at det kører I OS 9.x.x
Der er også First office...
Som jeg ikke kender så godt..

Slutteligt kunne det være interessant at se om der ikke er nogle Open source
apps der kan hvad du leder efter.
Er der det skal du nok lige oversætte dem først.
Tom

On 22/02/04 22:33, in article
1g9kx8q.ruxeuq197qb7kN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-02-04 11:09

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> at jeg ikke løbende kunne sende "mine tal" til hende.
> Desuden tror jeg kun at det kører I OS 9.x.x
Delvis korrekt. Men det er blevet alt for stort / dyrt. Sammenlign med
SAP... Kan dog købes som hosting (ASP, ligesom e-conomic) for ca. 900 /
måned.
> Der er også First office...
> Som jeg ikke kender så godt.
En rimelig mulighed

> Slutteligt kunne det være interessant at se om der ikke er nogle Open source
> apps der kan hvad du leder efter.
> Er der det skal du nok lige oversætte dem først.
Kan vist ikke svare sig...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-02-04 12:01

> [...]

> Jeg bruger e-conomic, som kører fornuftigt på Mac. OmniWeb er den
> anbefalede browser til dette (Safari har et æøå-problem).

Hej i tråden.

Jeg vil give Morten ret, det er det bedste at kontakte T/S, blot for at
have "ren røv at trutte i" Og det er vigtigt i den henseende at få
deres udsagn på skrift.

T/S har det med at få "sjove" ideer, og hvis man har overset et
minimumskriterie for korrekt bogføring, kan man få en sag kørende som
dræner for energi, da T/S kan være ufattelige tunge at danse med.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-02-04 01:20

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> T/S har det med at få "sjove" ideer, og hvis man har overset et
> minimumskriterie for korrekt bogføring, kan man få en sag kørende som
> dræner for energi, da T/S kan være ufattelige tunge at danse med.

Som personigt ejet selskab er der ingen krav ud over at "det" skal se
rimeligt ud!

Det betyder i praksis at du kan nøjes med hælde en stak
fakturaer/kvitteringer/bonner i hovedet på dem sammen med en ind/ud
oversigt.

Man behøver såmænd ikke en gang en revisor.

FileOffice har bogføring.

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 25-02-04 11:18

no@way.dk (Jens Rasmussen) writes:
> Kan vist ikke svare sig...

Man kunne se på

http://www.gnucash.org/

Den er vist delvist oversat til dansk, og vist ret omfattende!

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-02-04 11:29

jesper@FJERNveloce.dk writes:

> Man kunne se på
>
> http://www.gnucash.org/
>
> Den er vist delvist oversat til dansk, og vist ret omfattende!

SQL-ledger <URL:http://www.sql-ledger.com/> er også en mulighed.
Dansk (?) og beregnet til mindre firmaer.

Advarsel: Udover af omtale kender jeg intet til programmerne.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : kaphorn

Dato : 21-02-04 19:58

> [...]
> Kan i anbefale et godt regnskabsprogram til macintosh?
>
> Det skal bare kunne klare bogføring til mindre virksomhed.

mvh

mads

http://www.kandu.dk/