Mozilla og mail-konti
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 30-11-03 12:41

Hej NG!

Som det kan ses, bruger jeg Mozilla til mail og ng. Det gør jeg også i
linux. Synes det er godt og vil ikke skifte. Jeg er særlig glad for
spamfilteret.

Nu har jeg det problem at jeg skal oprette en konto for min hustru. Den
skal befinde sig under samme login i MAC OSX. Det er der nogle praktiske
grunde til. Konens konto henter fra samme ISP-konto som jeg selv gør.
Normalt -- dvs. under Linux -- kan jeg sætte en såkaldt "Move-mail"
konto op som filtrerer hendes mails fra. Det kunne man i Mozilla/linux
fra cirka version 1.5b.

Men hvor gemmer denne funktion sig i Mozilla/MAC OSX? I Linux-versionen
dukker muligheden op når man vælger "Create a new account". Herefter kan
man vælge "Movemail" udover ng og en normal email-konto.

--Martin

PS: Den findes tilsyneladende heller ikke i Mozilla 1.6a.

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 30-11-03 19:28

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> dukker muligheden op når man vælger "Create a new account". Herefter kan
> man vælge "Movemail" udover ng og en normal email-konto.

Jeg har aldrig set denne funktion i nogen version af Mozilla under Mac
Men du burde da kunne oprette et filter på den primære konto og så sende
konens mail over i en anden konto.

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 01-12-03 09:31

Bjarne D Mathiesen wrote:

> Jeg har aldrig set denne funktion i nogen version af Mozilla under Mac
> Men du burde da kunne oprette et filter på den primære konto og så sende
> konens mail over i en anden konto.

Det har jeg også gjort nu. Med hensyn til Movemail-kontotypen i Mozilla,
så tror jeg at det er noget *NIX-specifikt i relation til at man kører
en mailserver i baggrunden. Men jeg har med andre ord fundet en praktisk
anvendelse. Det er muligvis den naturlige forklaring på hvorfor
funktionen ikke findes i Mozilla.

--Martin