MacSoup spørgsmål
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-11-03 07:59

Hvordan er det nu, at man får MacSoup til at åbne med "0pen settings
file" samtidig med at programmet åbner.

På forhånd tak

Michael C.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-11-03 09:23

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvordan er det nu, at man får MacSoup til at åbne med "0pen settings
> file" samtidig med at programmet åbner.

I OS X eller 9 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-11-03 11:18

> I OS X eller 9 ?

OS 10.3.1

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 30-11-03 10:32

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvordan er det nu, at man får MacSoup til at åbne med "0pen settings
> file" samtidig med at programmet åbner.

Hos mig gør man det ved at lagre indstillingerne (= 'settings file'?) i
'FinderPops' (hedder det vist) eller bruge 'seneste dokumenter' - man
kunne vel også placere en (flere) genvej(e) på skrivebordet?

Men jeg bruger OS 8.1 - så om det gøres ligedan med mere 'tidssvarende'
systemer, ved jeg ikke! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-11-03 10:47

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvordan er det nu, at man får MacSoup til at åbne med "0pen settings
> [...]

Du laver 'MacSOUP Settings' om til 'MacSOUP Default Settings' før du
saver settings, og saver dem i ~/Library/Application Support/ og laver
et alias af denne fil herfra og putter den i ~/Library/Preferences/
Sådan gør jeg i hvert fald. Det er det mest X agtige (det med at save i
Application Support )

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-11-03 11:17

> [...]
> et alias af denne fil herfra og putter den i ~/Library/Preferences/
> Sådan gør jeg i hvert fald. Det er det mest X agtige (det med at save i

Jeg har nærlæst og prøvet flere gange, men det virker ikke.
Er på 10.3.1.
Alias = henvisning, ikke
Er der en handling jeg kan have misforstået.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-11-03 11:32

> Jeg har nærlæst og prøvet flere gange, men det virker ikke.
> Er på 10.3.1.
> Alias = henvisning, ikke
> Er der en handling jeg kan have misforstået.

Kopieret fra Mogens Thyregods danske manual:
Når du starter MacSOUP ved at dobbeltklikke på dets symbol, åbnes ingen
vinduer og de fleste menuer er ikke tilgængelige. Du skal først oprette
et indstillingsdokument. Opret en ny mappe i Finder (Du kan kalde den
"MacSOUP Database"), vend derefter tilbage til MacSOUP og vælg . Arkiver
indstillingsdokumentet i den nys oprettede mappe. MacSOUP opretter nogle
flere mapper i din "MacSOUP Database"-mappe, det bruger dem til at
opbevare nyhedsgruppeartikler og e-mailmeddelelser,
som du downloader, og andre arkiver som f.eks. sortlistearkivet,
adressebog og listen med alle de nyhedsgrupper, som din udbyder leverer.
Du behøver ikke at bekymre din om disse arkiver, lad dem blot være.
Fra nu af kan du starte MacSOUP ved at dobbeltklikke på dit
indstillingsdokument.
Dette lader dig oprette flere forskellige databaser, som kan være
nyttige, hvis du henter nyhedsgrupper på forskellige servere og ønsker
at holde dem adskilte (hvis du gør dette, er det vigtigt at have
særskilte mapper til hvert af dine indstillingsdokumenter,
hvis du anbringer to indstillingsdokumenter i den samme mappe, vil de
begge bruge samme databasearkiver, hvilket du sikkert ikke ønsker).
De fleste vil dog kun have brug for en database, og nogle vil måske
synes det er sært at dobbeltklikke på et indstillingsdokument, i stedet
for MacSOUP selv. I dette tilfælde kan du bruge funktionen i MacSOUP's
standard-indstillingsdokument: lav en henvisning til
indstillingsdokumentet og kald den "MacSOUP Default Settings" (uden
citattegn), og anbring den i mappe Indstillinger (i Systemmappen under
klassisk Mac OS, og "~/Library/Preferences" under Mac OS X, hvor "~" er
dit hjemmebibliotek).
MacSOUP vil så bruge dette indstillingsdokument som standard (med mindre
du dobbeltklikker på et andet.

/preben
--
Preben Bødker Nielsen