<map>
Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 30-11-03 11:51

Fungere <map> koden kun i IE, og ikke i Opera el. lign.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-03 13:25

Mads B. Thomsen skrev:

> Fungere <map> koden kun i IE, og ikke i Opera el. lign.

Nej. Map er et standardelement i HTML4 og fungerer i alle moderne
browsere.

Hvis du har et konkret problem med <map> så lad os se din side. Læs
evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> først.

En mulig årsag til at det ikke virker, er at koden er brugt
syntaktisk forkert. Det kan du tjekke ved at validere din side på
<http://validator.w3.org/detailed.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mads B. Thomsen

Dato : 01-12-03 15:54

Hmm Tak
Problemet var bare at jeg havde lavet en side hvor jeg brugte <map> koden
(www.skanderborg-gym.dk/spas/gal.htm). Jeg havde så fået at vide at koden
kun fungerede i IE og ikke i browsere som opera, Netscape og Mozilla, og
hvis de ikke gjorde det så skulle jeg have ændret siden så den gjorde

Med venlig Hilsen
Mads B. Thomsen
De Lystige Svende' alias: Baldur den Brave
Web-master: Spaß-bladet: www.skanderborg-gym.dk/spas
Personlig side: http://www-krakesvej.dk/madsbt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 16:14

"Mads B. Thomsen" <madsbt@thomsen.mail.dk> skrev :

>Jeg havde så fået at vide at koden
>kun fungerede i IE og ikke i browsere som opera, Netscape og Mozilla, og
>hvis de ikke gjorde det så skulle jeg have ændret siden så den gjorde

Den virker ganske udmærket i dissse browsere.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-03 10:33

Mads B. Thomsen skrev:

> Problemet var bare at jeg havde lavet en side hvor jeg brugte
> <map> koden (www.skanderborg-gym.dk/spas/gal.htm). Jeg havde
> så fået at vide at koden kun fungerede i IE

Den oplysning er så ikke korrekt. Siden virker - som Knud også har
skrevet - fint i andre browsere.

Dog vil det være en god ide (forudsat at du gerne vil have at siden
virker i så mange browsere som muligt) at validere din side. Du
skal starte med at indsætte en doctypeerklæring og en
tegnsæterklæring:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
8859-1">

Derefter kan du besøge <http://validator.w3.org>.
--