Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hardware fejl på GFX eller ej ?
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 30-11-03 14:36

Jo, jeg ved godt jeg spørger om samme emne i en anden tråd. Men jeg tror
denne overskrift mere relatere til mit egentlige spørgsmål.

Jeg har lige skiftet GFX (R9800np) i dag og lagt Catalyst 3.6 ind.
Så var det jeg lige smuttede en tur ind i bios for at tjekke alt var som det
sgu være. Det var det også og jeg forlader bios uden at have ændret noget.
WinXP viser så loading skærmen og alt er fint indtil at skærmen velkommen
vis og winXP er læst ind. Da opstod der nogle gennemsigtige gullige lodrette
striber/"gardiner" som mindede om en eller anden baggrunds farve. Desuden
var ikonerne ned på proceslinen ved uret væk, i hvertfald de fleste.
Jeg genstarter så PC'en og venter på at winxP starter og alt er normalt
igen. Hmm tænker jeg. Kn det have noget at gøre med at jeg var inde i bios
da ? jeg genstarter PC'en og går ind i bios, herefter ud igen og winXP
starter op som normalt igen uden de der gennemsigtige gullige
striber./"gardiner"

Nu tænker jeg så hvad kan dette skyldes ?
1) GFX driveren blev ikke helt "indlæst" i winXP, el. den lavede lidt kage i
farverne ?
2) Er mit nye GFX defekt ? = hardware defekt.

Dog mener jeg at hvis GFX var defekt så sku' fejlen hele tiden være der ikke
?. Det er kun sket denne ene gang.
Har efter min mening ok køling i kabinettet (se profil).

Det beskrevne er sket 1-gang ! har haft PC tændt/slukket 3x inden for de
sidste 2½time, og prøvet at genstarte, men (heldigvis) er det nævnte problem
ikke opstået.
Så er det jeg spørger: Altså jeg vil bare vide ,om jeg kan udelukke
hardware-fejl, og så konstatere at det er driver-relateret.

_Niels-