Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laves det?
Fra : Monty

Dato : 30-11-03 17:20

Jeg har 2 billeder som jeg skal have sat sammen. Den ene billede er sort
hvid og det andet er i farver. Det er menningen at der hvor billederne skal
mødes skal der være en gradvis farve overgang eller "tåget" overgang.

Kan man på en eller anden måde lave det i Adobe photoshop?

Monty

Ved svar fjern SLET

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-11-03 17:41

Monty skrev:

> [...]
> er sort hvid og det andet er i farver. Det er menningen at der
> hvor billederne skal mødes skal der være en gradvis farve overgang

Du kan placere hvert billede på hver sit lag og derefter lave en
lagmaske på det øverste lag. Vælg derefter farveforløbsværktøj og
giv lagmasken et farveforløb på det sted hvor du vil have overgangen
til at gå.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/fade.jpg>.

Madsen.

Fra : Monty

Dato : 01-12-03 19:50

> [...]
> lagmaske på det øverste lag. Vælg derefter farveforløbsværktøj og
> giv lagmasken et farveforløb på det sted hvor du vil have overgangen

Jeg har prøvet at gøre som du foreslår men det hjælper ikke rigtigt. Nu er
min udgave også på engelsk men alligevel. Kender du et sted på nettet hvor
man kan se det step by step hvordan man skal gøre det?

Monty

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-12-03 22:47

Monty skrev:

> Kender du et sted på nettet hvor man kan se det step by step
> hvordan man skal gøre det?

http://www.lunareclipse.net/basicfades.htm

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 02-12-03 11:02

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mødes skal der være en gradvis farve overgang eller "tåget" overgang.
>
> Kan man på en eller anden måde lave det i Adobe photoshop?

www.prodic.dk kig på 2 billeder i 1
m v h
hc