blondiner med store bryster -> stor intell~
Fra : Hans Kurt

Dato : 29-11-03 11:53

Blondiner med store bryster er klogest

Af KARIN SCHMIDT

Ny forskning viser, at en kvinde med D-skål er klogere end en A-skål.
Kvinder med store bryster er ikke så dumme, som de har ry for. Faktisk
er de klogere end de kvinder, som skal bruge det meste af en
toiletrulle for at få en antydning af kavalergang.

Sociologer fra Chicago har netop fået resultaterne fra en
undersøgelse, som viser, at storbarmede kvinder slet ikke lever op til
deres ry om at være mindre intelligente end de flad-brystede.
Tværtimod.
Her kom det nemlig frem, at kvinder med store bryster i snit havde en
IQ, som lå ti point højere end hos kvinder med fladere bryster.

Testpersonerne, som kommer fra Illinois, Kansas og Ohio blev delt op i
fem grupper. Ekstra small, small, medium, large og ekstra large, som
svare til skålstørelserne, A, B, C, D og DD.

Da de blev sat til at lave en intelligenstest, viste det sig, at large
og ekstra large gruppen i snit scorede 10 point højere end grupperne
med small og ekstra small.

Fra : preben nielsen

Dato : 29-11-03 12:45

"Hans Kurt" <hans.kurt@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er de klogere end de kvinder, som skal bruge det meste af en
> toiletrulle for at få en antydning af kavalergang.

Undersøgelser har vist, at folk som ukritisk tror på diverse
undersøgelser er mindre intelligente en gennemsnittet.

-p

Fra : Louise K

Dato : 29-11-03 14:09

*LOOL*, jeg må godt nok være dum så...
Jeg tror ikke på den slags pladder..
Om man er grøn eller gul, blond, brunette... op i rø...
Det holder ikke en meter! Min mening.

Fra : Thomas

Dato : 29-11-03 15:21

Jamen det er jo også mit motto

Fra : Spangkuk

Dato : 29-11-03 18:59

I dit "snippede" indlæg, fremgår det ikke, om disse kvinder havde
naturlige bryster, eller om nogle af dem var gummi-patter.

Kan jeg derfor konkludere, at de blondiner der har råd til at købe
gummi-patter, har brugt deres potentielle intelligens til at indfange en
mindre intelligent mand til at købe disse implantater , og dermed er
havnet i undersøgelsens deltagere....?

Hvis ja, så må vi gå ud fra, at disse blondiner havde en a-skål før
indgrebet...

Konklusion.:

Blondiner med a-skål er mere intelligente end blondiner med D-skål.

Spang

Fra : Louise K

Dato : 29-11-03 21:08

Well, gummipatter er okay. Jeg er ikke imod. Det kan jo være en redning til
nogen som ikke har været så heldig fra naturens side....

Fra : Babba-Papa

Dato : 29-11-03 21:14

Der var engang en bruger ved navn "Louise K" <mail@luscious.dk>
der skrev:

>Well, gummipatter er okay. Jeg er ikke imod. Det kan jo være en redning til
>nogen som ikke har været så heldig fra naturens side....

Vil det sige at at en pige er "heldig" hvis hun har store
bryster?
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Celestienne

Dato : 29-11-03 21:29

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at at en pige er "heldig" hvis hun har store
> bryster?

Som DD'er, med tilhørende ømme skuldre og ondt i ryggen, føler jeg mig nu ikke specielt
heldig... Den påståede ekstra klogskab ville jeg til hver en tid bruge på at gå et par
størrelser ned, hvis det ikke lige var fordi min ejer er vild med dem som de er ;)

Celestienne
--
If you are lucky enough to find a way of life you love, you have to find the courage to live it.
~ John Irving ~

Fra : PerX ...

Dato : 30-11-03 06:07

In article <3fc901a1$0$30072$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
celestienne@hotmail.com says...

> [...]
> størrelser ned, hvis det ikke lige var fordi min ejer er vild med dem som de er ;)

Har du prøvet at få nogen BH syet efter mål? Nej seriously, det skulle
være bedre end stang BH'er.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-11-03 10:23

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <3fc901a1$0$30072$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> celestienne@hotmail.com says...

> Har du prøvet at få nogen BH syet efter mål? Nej seriously, det skulle
> være bedre end stang BH'er.

Næh - specialsyede BHér virker ikke - men det gør derimod styrketræning.
Jeg bruger selv større bh end DD og har slidgigt i nakken. Min læge foreslog
brystreduction - men INGEN af de læger jeg kontaktede, som foretager denne
operation, kunne give noget skøn ( en procentdel) over hvordan chancerne var
for at det ville hjælpe. De ANER faktisk ikke, OM det virkelig hjælper -
eller om det er rent psykisk at pigerne retter sig op, og er stolte af den
nu mere normalstørrelse barm.
Jeg fik hjælp af min fysioterapeut, der lærte mig nogle øvelser, som styrker
og afspænder ryg, nakke og skuldre. DET har hjulpet, så meget at jeg idag
ikke har væsentlige gener, af sliddet i nakke og ryg.
Er der personer der har lyst til selv at forsøge med styrketræning, oplyser
jeg gerne hvilke øvelser der har hjulpet mig.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Celestienne

Dato : 30-11-03 12:52

"J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der personer der har lyst til selv at forsøge med styrketræning, oplyser
> jeg gerne hvilke øvelser der har hjulpet mig.

Fortæl, fortæl, det er da et forsøg værd :)

Celestienne

Fra : Hans Kurt

Dato : 30-11-03 19:08

"Celestienne" <celestienne@hotmail.com> wrote in message news:<3fc9d9e5$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "J¤mfruen)" <spam@hjertelys.dk> skrev i en meddelelse

> nu ikke specielt

> Fortæl, fortæl, det er da et forsøg værd :)

Her står noget om styrketræning af ryggen:

http://www.motion-online.dk/styrke.htm

Så kan man så selv vælge om man vil melde sig til www.fitnessdk.dk
eller selv købe udstyr i den lokale sportsbutik.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-11-03 20:01

"Celestienne" <celestienne@hotmail.com> wrote in message
> Fortæl, fortæl, det er da et forsøg værd :)

OK - griner, men det er sgutte nok at læse om det, der skal "sved på
panden".
Nu er jeg gymnastik instruktør i forvejen - så kendte en masse øvelser, men
var ikek lige bevidste om disse -før min fys åbnede mine øjne.

1. tag noget "vægt" i hver hånd (det kan være ris, i en plastpose, billigt
og nemt) og hæv og sænk skuldrene 10 - 20 gange. start med få.

2. Anskaf nogle "mursten eller andet" du kan placere på hver side af dig,
når du sidder på enden på gulvet, sæt så hænderne på, og løft dig selv op
fra gulvet - til armene er strakte - 10 - 20 gange efterhånden som du får
kræfterne
( det gælder også, at gøre forsøget, selv om numsen ikke letter)

3. Lig på maven, panden i gulvet og hænderne vinkelret ud til siderne. Løft
så armene op imod loftet 100 gange. I begyndelsen kun så mange du kan holde
til, så hold en kort pause og igen så mange du kan klare.

Disse tre øvelser skal udføres 3 gange om ugen mindst, de vil styrke
musklerne i nakke og skulder.
Det vil så være godt, at lave skulderrul både før og efter, samt stræk af
musklerne i området

God fornøjels og kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Celestienne

Dato : 30-11-03 21:19

> "Celestienne" <celestienne@hotmail.com> wrote in message
>
> OK - griner, men det er sgutte nok at læse om det, der skal "sved på
> panden".

Ja det ku' jeg såmænd godt gætte; man bli'r jo heller ikke åleslank af at kigge ind ad vinduet
til motionscentret når man nu alligevel er på vej til bageren efter basser ;)

[snip øvelser]

Mange tak :)

Celestienne

Fra : Celestienne

Dato : 30-11-03 12:49

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <3fc901a1$0$30072$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> celestienne@hotmail.com says...

> Har du prøvet at få nogen BH syet efter mål? Nej seriously, det skulle
> være bedre end stang BH'er.

Nej, jeg har ikke prøvet, men jeg er ikke i tvivl om at du har ret. Jeg har en formodning om at
det ville være overordentligt dyrt, og som enlig forsørger i en deltidsstilling er der andre
ting der bliver prioriteret højere. Så foreløbigt nøjes jeg med de samme 2-3 favorit
stang-BH'er når jeg er ude, og nyder at være BH-løs når jeg er hjemme ;)

Celestienne

Fra : PerX ...

Dato : 01-12-03 14:08

In article <3fc9d912$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
celestienne@hotmail.com says...
> Så foreløbigt nøjes jeg med de samme 2-3 favorit
> stang-BH'er når jeg er ude, og nyder at være BH-løs når jeg er hjemme ;)

Så længe du ikke kommer til skade er det vel fint nok :)

Fra : Celestienne

Dato : 01-12-03 17:38

> In article <3fc9d912$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> celestienne@hotmail.com says...
>
> Så længe du ikke kommer til skade er det vel fint nok :)

LOL

Er ikke sket endnu, men fik pludselig visioner om en avis-overskrift:
"90-årig brækker hoften efter at være snublet over egne bryster!"

Celestienne

Fra : Henning

Dato : 01-12-03 21:43

Celestienne wrote:
> [...]
>
> Er ikke sket endnu, men fik pludselig visioner om en avis-overskrift:
> "90-årig brækker hoften efter at være snublet over egne bryster!"

Det er kun når de går topløse op ad trapper, eller klitterne ved stranden
*G*

MVH
Henning

Fra : Celestienne

Dato : 01-12-03 22:12

"Henning" <h2m@madsen.invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kun når de går topløse op ad trapper, eller klitterne ved stranden
> *G*

Tak for advarslen :P Jeg skal huske at træde varsomt til den tid ;)

Celestienne

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 03:27

In article <3fcb6e66$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
celestienne@hotmail.com says...

> LOL
>
> Er ikke sket endnu, men fik pludselig visioner om en avis-overskrift:
> "90-årig brækker hoften efter at være snublet over egne bryster!"

Eeek! Ja pas hellere på - måske en lille træk vogn ville være handy til
den tid *G*

Fra : Celestienne

Dato : 03-12-03 08:23

> Eeek! Ja pas hellere på - måske en lille træk vogn ville være handy til
> den tid *G*

Naaa.... Jeg svinger dem bare om på ryggen og binder en køn lille sløjfe ;)

Celestienne

Fra : nusle

Dato : 30-11-03 21:30

"Celestienne" <celestienne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
at gå et par
> størrelser ned, hvis det ikke lige var fordi min ejer er vild med dem som

Hmmm... jeg er den heldige indehaver af bryster i str. G/H,
og jeg har ikke de store problemer med skuldersmerter.
Tror det handler meget om valget af BH'er.

Lad mig sige det sådan, glem alt om H&M og den slags
"discount"-butikker når det kommer til lingeri, hvis du har
bryster der er mere end A/B/C-skål. Så bliver du simpelthen
nødt til at købe kvalitet, og indrømmet - det er ikke altid
lige fedt, at en "sølle" BH skal koste over 500,- kr. men
det er altså prisen værd.

Jeg kan på det varmeste anbefale mærket Primadonna og
de kan fås i f.eks. "Lingerikælderen" i KBH.

Du bør være opmærksom på, at mange kvinder går i
årevis med BH'er der er helt forkerte - alt for store i
omkreds og alt for små i skålen. Simpelthen fordi det
hjælper dem til at kunne købe BH'er til billigere penge
i de gængse butikker - med andre ord, det er nemmere
at få en BH i DD med for stor omkreds (så er skålen
også tilsvarende større, der er sammenhæng mellem
omkreds og skål) de fleste steder, end en BH i F med
mindre omkreds.

Så måske skal du over i en omkreds der er f.eks. 5 cm
mindre, og en skålstørrelse der er 1-2 større. Din BH
skal ligesom "holde om" dig, og være meget tæt ind til
din krop, og den skal ikke glide hverken op eller ned
ved bevægelse - og bøjlebh'er er generelt bedst. Her
kan du checke at bøjlerne mellem brysterne, ligger helt
ind til huden, det er et tegn på, at BH'en sidder som
den skal. Stropperne bør også tilpasses, så du føler at
dine bryster præsenterer sig smukkest - men når du har
fat i en ordentlig BH, som passer dig og sidder korrekt,
så er det faktisk ikke dine skuldre som bærer dine bryster,
det er stort set din brystkasse der gør det "hårde" arbejde.

Udover at de rigtige BH'er støtter ordentlig, så løfter de
også barmen mere, så den sidder flot (så selv kvinder med
væsentligt mindre bryster spørger, hvor jeg dog køber
mine BH'er *S*) og de giver en mere rank og opret holdning.

Selvfølgelig er en styrket muskulatur også en fordel, hvor
jeg har haft og har mest glæde af rygmusklerne - men
indrømmet, jeg har egentlig aldrig gidet træne noget som
helst.

mange hilsner
nusle

Fra : Celestienne

Dato : 30-11-03 22:36

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej,

Selv hej :)

> [...]
> nødt til at købe kvalitet, og indrømmet - det er ikke altid
> lige fedt, at en "sølle" BH skal koste over 500,- kr. men

Og så er det jo at jeg vælger at bruge de over 500 kr på ting der efter min overbevisning (og
økonomi) er vigtigere end BH'er...

> [...]
> også tilsvarende større, der er sammenhæng mellem
> omkreds og skål) de fleste steder, end en BH i F med

Indrømmet; jeg har arvet de fleste af min fru mor, der er lidt større end mig *lol* Mine tre
favoritter har jeg dog selv anskaffet, og faktisk føles de to (som vist er et nummer for små)
langt bedre at gå med end nogen af de andre.

> [...]
> din krop, og den skal ikke glide hverken op eller ned
> ved bevægelse - og bøjlebh'er er generelt bedst.

Netop som de to "for små" :)

> [...]
> væsentligt mindre bryster spørger, hvor jeg dog køber
> mine BH'er *S*) og de giver en mere rank og opret holdning.

Helt enig! Men derfor er det stadig en befrielse at komme hjem og få den af :P

Celestienne

Fra : Hans Kurt

Dato : 01-12-03 21:58

Celestienne skrev:

> [...]

>Er ikke sket endnu, men fik pludselig visioner om en avis-overskrift:
>"90-årig brækker hoften efter at være snublet over egne bryster!"

Men fremtidens 90 årige kvinder har nok fået silikonebryster så de
undgår at brække hoften :)

Fra : Celestienne

Dato : 01-12-03 22:13

> Men fremtidens 90 årige kvinder har nok fået silikonebryster så de
> undgår at brække hoften :)

Eller bare samlet lidt op på det der er allerede ;)

Celestienne

Fra : nusle

Dato : 04-12-03 22:24

"Celestienne" <celestienne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Og så er det jo at jeg vælger at bruge de over 500 kr på ting der efter
min overbevisning (og
> økonomi) er vigtigere end BH'er...

Normalt er jeg virkelig nødt til at tænke på økonomien,
men når det kommer til BH'er, så duer det bare ikke.
Min ryg/skuldre skal altså holde hele livet, og jeg har
kun to ting at vælge imellem, hvis jeg skal passe på mig
selv i den henseende - enten får jeg mine bryster opereret
mindre eller også ofrer jeg det, som det koster, at gå med
en ordentlig BH. Og jeg ønsker ikke at have mindre bryster,
jeg elsker mine store bryster - jeg ville gerne have dem
"rettet" *G* - hvem ville ikke det. Men mindre - no way!

> [...]
et nummer for små)
> langt bedre at gå med end nogen af de andre.

Sikkert fordi de "holder" fast på en meget bedre måde

> Helt enig! Men derfor er det stadig en befrielse at komme hjem og få den
af :P

Sådan oplever jeg det ikke - tværtimod. Oftest tager jeg
kun min BH af mens jeg sover.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 05:15

In article <3fcfa675$0$70014$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
> [...]
> jeg elsker mine store bryster - jeg ville gerne have dem
> "rettet" *G* - hvem ville ikke det. Men mindre - no way!

Hep hep!

*G*

Fra : LLK

Dato : 30-11-03 13:00

Slet ikke. Men nogle piger har seriøst ikke særlig pæne bryster. Her kommer
implantaterne ind i billedet. Der er jo ikke nogen der siger at man skal
have 700 g i hver bryst. 100 til 150 kan også gøre en forskel. Store patter
er ikke lig med pæne bryster...

Fra : PerX ...

Dato : 30-11-03 06:05

In article <3618c51.0311290252.49d54464@posting.google.com>,
hans.kurt@ofir.dk says...
> Da de blev sat til at lave en intelligenstest, viste det sig, at large
> og ekstra large gruppen i snit scorede 10 point højere end grupperne
> med small og ekstra small.

Var der censor på testen?

Fra : Hans Kurt

Dato : 30-11-03 19:01

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message news:<MPG.1a3398e142c3a8e498a1d4@news.usenetserver.com>...
> In article <3618c51.0311290252.49d54464@posting.google.com>,
> hans.kurt@ofir.dk says...
> >

> Var der censor på testen?

Der var også en anden som spurgte efter artiklen så her er den:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=235870/

Fra : Hans Kurt

Dato : 01-12-03 16:51

Puk skrev:

> [...]

amerikanske
>kvinder er ret overvægtige og som følge deraf også har større
bryster?

Her er artiklen:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=235870/

>Det er jo muligt som kvinde at starte med i fuldt udvokset tilstand
at være
>en B-C skål for så at tage voldsomt på og ende som en DD eller mere
endda.
>Omvendt kan også sagtens lade sig gøre. Hvis ikke der er taget højde
for
>den slags i undersøgelsen, så kan den vel ikke bruges til meget, med
mindre
>man ligefrem mener, at intelligens reelt øges i takt med, at man
> [...]

Men mon ikke der er flere fede mennesker blandt de mindre
intelligente....
Så hvis der er nogle kvinder som har spist sig til større bryster vil
de nok blot trække intelligensnittet ned. Så hvis ikke der er taget
højde for det i undersøgelsen vil virkelighedens "kvinder med store
bryster" være forholdsvis endnu klogere end sine fladbrystede
medsøstre end undersøgelsen viser.

>Nu er jeg ikke så stiv i det her med hvad vi er født med og hvad der
er
>tillært. Hvordan ligger det med IQ? Mener man at man er født med en
>bestemt IQ?

Ja, man er vidst født med en bestemt IQ i grove træk. Man snakker da
ihvert fald om "den sociale arv"

>Hvis ikke er det vel også muligt, at kvinder med større bryster
>ofte også er kvinder, der vejer mere og dermed også har haft brug for
>simpelthen at satse på noget andet end udseende.

I min klasse var den klogeste den tykkeste pige i klassen. Måske kloge
piger blot spekulerer mindre over hvor tykke de er...
Hvor imod mindre kloge piger måske ikke har andet i hovedet end hvor
store bryster de har.

Jeg kommer til at tænke på Johnni fra Big brother som Tania kaldte
"den mindst skarpe kniv i skuffen" Han fokuserede jo også en del på
sit udseende ihvert fald hvad muskler angår.

Fra : Puk

Dato : 01-12-03 17:39

> Her er artiklen:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=235870/

Mange tak *S*. Vil læse den ved først komne lejlighed *S*.

> Men mon ikke der er flere fede mennesker blandt de mindre
> intelligente....

Tror du? Nu har jeg jo selv været overvægtig størstedelen af mit liv, og
det er min personlige erfaring at det her med at holde en vægt eller tabe
sig ikke har ret meget at gøre med, om man ved eller ikke ved, hvad der skal
til. Det er også, hvad jeg hører fra andrre, som er eller har været
overvægtige.

> er
>
> Ja, man er vidst født med en bestemt IQ i grove træk. Man snakker da
> ihvert fald om "den sociale arv"

Jamen den sociale arv handler da netop om de ting, som man ikke er født med,
så vidt jeg har forstået.
Det jeg tænkte på var, om en person født med anlæg for en høj IQ eventuelt
kunne vise sig senere ikke at have udviklet den måske netop fordi man
lettere får goodwill, hvis man ser godt ud og derved ofte kan springe over
der hvor gærdet er lidt lavere. I så fald ville tykkere kvinder (og mænd
også for den sags skyld), der ofte er dem med de største bryster også have
skullet kæmpe lidt mere for at klare sig godt og dermed måske netop udnyttet
potentialet i den IQ de var født med og derfor også score højere. Men det
var bare en tanke *S*.

Jeg er nok bare interesseret i, hvorfor der skulle være en sammenhæng mellem
IQ og størrelsen på brysterne. Altså hvordan det hænger sammen, hvis da
ellers det passer *S*.

> I min klasse var den klogeste den tykkeste pige i klassen. Måske kloge
> piger blot spekulerer mindre over hvor tykke de er...

Eller også er kvinder der er lidt tykkere ganske enkelt nødt til at hævde
sig mere på andre punkter end lige det kropslige og så er hovedet jo et
nærliggende valg *S*.

> Hvor imod mindre kloge piger måske ikke har andet i hovedet end hvor
> store bryster de har.

Det tror jeg næppe *S*. Jeg kender ingen kvinder, der ikke har andet i
hovedet end deres bryster, men OK det kan da godt være, at jeg har en meget
særegen omgangskreds.

> Jeg kommer til at tænke på Johnni fra Big brother som Tania kaldte
> "den mindst skarpe kniv i skuffen" Han fokuserede jo også en del på
> sit udseende ihvert fald hvad muskler angår.

Igen så har jeg ikke fulgt med i BigBrother, så jeg ved ikke lige hvem
Johnni er *S*.
Jeg træner selv en del og har bestemt da også haft og har til dels en del
fordomme omkring folk, der træner meget og på den måde går op i deres
udseende og fokuserer på det. Nogle gange bliver jeg bekræftet i mine
fordomme og andre gange gør jeg ikke. Samtidig opfatter jeg jo ikke mig
selv som uintelligent (derfor kan jeg jo sagtens være det i andres øjne
*S*), og jeg fokuserer selv meget på mit udseende. Jeg er afgjort blevet
grebet af træningen og det at finde ud af, hvad jeg egentlig kan præstere.
Til det hører også, hvad jeg kan præstere rent udseendesmæssigt med min
krop. Men derudover naturligvis også, hvor god en kondi jeg egentlig kan
træne mig til, hvor stærk jeg kan blive, og hvor udholdende jeg kan blive.

Det er klart, at det måske ikke lyder så frygtelig intelligent, når man
snakker om den slags, men i realiteten er det jo en hel videnskab at træne
og gøre det korrekt og optimalt. Resultatet er bare kropsligt istedet for
noget, som er i hovedet.

Det sagt så er træning for mig også meget sensuelt og ja faktisk også
seksuelt. Høj puls, tungt åndedræt, varme og sved, udmattelse og en intens
følelse af at være i sin krop og kunne mærke hver en fiber.....iøvrigt hører
der også en vis portion stønnen til *G*. Så træning er i bund og grund det
som for mig kommer tættest på en seksuel oplevelse uden rent faktisk at være
det, og jeg kan have samme følelse i kroppen efter et godt træningspas, som
efter et godt knald *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Andropov

Dato : 04-12-03 18:07

Puk skrev:

> Der er ihvertfald nogle kvinder som går ekstremt meget op i deres
> udseende.

>Ja bestemt, og ligeledes findes der mænd, som går ekstremt meget op i
deres
>udseende.

Jeg så lige forleden at mænd også er begyndt med peeling eller hvad
det hedder. Desuden er der kommet en hel del flere sminkeprodukter til
mænd på det sidste.

> [...]
>jævnlige ansigtsbehandlinger og megen detaljeorientering, som jeg
kalder
>det, når hun kan se en urenhed i sin hud, som jeg ikke kan få øje på
med
>mindre, jeg finder et forstørrelsesglas frem af de rigtig kraftige.
>Men jeg bruger meget mere tid hver eneste uge på min træning, end hun
gør på
>alle de ting, som hun gør for sit udseende. Så i hendes øjne er det
mig,
>som går meget op i det.

> Dog omtaler hun gerne sig selv som ekstremt

Det kan være fordi at nogle kvinder stadig betragter det lidt
mandeagtig at gå til styrketræning.

> Men bodybuilding med måde uden brug af hormoner er sundt for kroppen.
> Hvorimod kunstige bryster kan diskuteres.

>Det er de færreste idag, der bodybuilder. Langt de fleste
styrketræner.

Det var også styrketræning jeg mente.

> Men jeg
> så en gang en kvinde som havde en kraftig muskel som gik vidst nok fra
> brysterne og op imod halsen. Det så noget voldsomt ud. Så den muskel
> skal nok ikke trænes for voldsomt.

>Og igen er det jo så individuelt, hvad vi synes er flot og ikke flot
*S*.

Hvis kvinder træner brystmuskerne for meget bliver de som hårde
kanonkugler og så den kraftige muskel oppe fra halsen og ned til
brysterne. Det vil de fleste nok ikke kalde feminint......
Men træning med måde af brystmuskler kan nok være en god ide.

>Der er ingen tvivl om, at jeg har fået lidt andre idealer for min
krop efter
>jeg er begyndt at træne. Det er sket i takt med, at det er gået op
for mig,
>at jeg kan præstere meget mere end jeg troede, jeg kunne.

Ja, man får et godt velbefindende af det. Jeg kommer til at tænke på
Søs Egelind hvor hun spiller mand som bodybuilder. Ved siden af hende
ligger en kvinde og træner med små håndvægte. Men Søs tager nogen der
ser væsentlig tungere ud :)

> helsecentre er vidst ved at blive ret udbredt så måske det efterhånden
> er alle som anvender dem....
> Har selv overvejet det :)

>Jep der er rigtig mange forskellige mennesker, som bruger
helsecentre. Der
>hvor jeg kommer er stort set alle aldersklasser og begge køn
repræsenteret.
>Det siger dog sig selv, at med de priser de holder sig, så er det
ikke alle,
>som har råd til det.

Jeg har i stedet købt vægtstang a 8 kg og 2 vægtskiver a 20 kg. Ialt
48 kg for 750 kr.
Jeg har tænkt på om der findes noget så man kan ligge vægtstangen op i
en slags holder. Så jeg kan ligge på mit gulvtæppe på ryggen og løfte.
Man kan købe træningsbænk. Men det synes jeg er for dyr en løsning.

Desuden har jeg to små vægtstænger hvor der er ialt 20 kg til hver.

Jo, man får da varmen af det.

Fra : Anita

Dato : 04-12-03 18:40

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Jeg har i stedet købt vægtstang a 8 kg og 2 vægtskiver a 20 kg. Ialt
> 48 kg for 750 kr.

Det lyder dyrt og ufleksibelt.

> Jeg har tænkt på om der findes noget så man kan ligge vægtstangen op i
> en slags holder. Så jeg kan ligge på mit gulvtæppe på ryggen og løfte.
> Man kan købe træningsbænk. Men det synes jeg er for dyr en løsning.

Du kan (så vidt jeg husker) ikke træne bænkpres ved at ligge på ryggen på
gulvet, idet du har brug for at kunne trække albuerne ned under din krops
placering.

Venligst Anita

Fra : Puk

Dato : 05-12-03 16:12

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så lige forleden at mænd også er begyndt med peeling eller hvad
> det hedder. Desuden er der kommet en hel del flere sminkeprodukter til
> mænd på det sidste.

Ja der er masser af ting, som kommer til og som mænd også benytter sig af.
Salget af tøj til mænd er også steget i de sidste mange år. Og jeg tror
ikke på, at mange af de mænd, som træner ikke også gør det for udseendets
skyld *S*. Bare fordi mænd og kvinder måske ikke altid gør de samme ting
for deres udseende, så betyder det jo ikke, at kvinderne går mere op i det
generelt end mændene gør. Vi gør det bare på hver vores måde *S*.

> Det kan være fordi at nogle kvinder stadig betragter det lidt
> mandeagtig at gå til styrketræning.

Det kan det sagtens. Men jeg tror nu mere det handler om, at jeg ikke
generelt er forfængelig. Mig generer det ikke at smutte ned og købe ind med
morgenhår og i joggingsæt. At jeg har fået en bums, får mig heller ikke til
at tage lange dampbade. Ej heller bruger jeg oceaner af tid om morgenen på
badeværelset.
Min veninde derimod valgte en sommerdag i 25 graders varme at cykle ud til
mig iført cowboybukser, for at ingen skulle kunne se, at hun ikke havde
barberet sine ben den dag. Det indkasserede hun en hæmoride på !! Men det
var det værd i hendes øjne, for hun kunne jo have holdt stille ved et
lyskryds og en mand kunne have siddet i en bil og kunnet se på afstand, at
hendes ben ikke var nybarberede !!!

Der er bestemt forskel på, hvordan og hvor meget kvinder går op i deres
udseende og på hvad vi hver især ser som forfængeligt *G*.

> [...]
> brysterne. Det vil de fleste nok ikke kalde feminint......
> Men træning med måde af brystmuskler kan nok være en god ide.

For mig er det ikke så relevant, hvad andre mener er feminint. Hvis jeg
selv synes, det klæder mig så er sagen fjong *S*.

> Jo, man får da varmen af det.

Uhm og meget meget mere *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 17:13

In article <4e1Ab.53338$jf4.2899887@news000.worldonline.dk>,
Ladmigvære@ifred.dk says...

> [...]
> Salget af tøj til mænd er også steget i de sidste mange år. Og jeg tror
> ikke på, at mange af de mænd, som træner ikke også gør det for udseendets

Hallå, de gør det jo netop for udseendets skyld så de kan score sild -
hvorfor ellers?

> Min veninde derimod valgte en sommerdag i 25 graders varme at cykle ud til
> mig iført cowboybukser, for at ingen skulle kunne se, at hun ikke havde
> barberet sine ben den dag. Det indkasserede hun en hæmoride på !!

Ny saddel ny saddel!

> Men det
> var det værd i hendes øjne, for hun kunne jo have holdt stille ved et
> lyskryds og en mand kunne have siddet i en bil og kunnet se på afstand, at
> hendes ben ikke var nybarberede !!!

God kvinde *G*

Fra : Puk

Dato : 10-12-03 18:33

> Hallå, de gør det jo netop for udseendets skyld så de kan score sild -
> hvorfor ellers?

Uha der kan være mange grunde *S*.

Nogle af mine egne er, at når jeg træner, føler jeg mig mere sexet. Aktive
mennesker har altid været mere attraktive i mine øjne end mennesker, der
ikke var fysisk aktive og det gælder så også for mig selv. Faktisk tror
jeg, at jeg får langt mere ud af tilfredsheden med mig selv end den som
diverse mænd giver udtryk for *S*.

Træning kan også være noget man bliver afhængig af. Det er det for mig.

Det kunne også være, at det handlede om andre mænd. Ikke at være lækker for
dem, men at måle sig mod dem. Eksempelvis holder gutterne i centret en
konkurrence i benøvelser næste uge og det er næppe for andres skyld end
deres egen.

Selvfølgelig betyder det da også noget, at man bliver lækker i andre
menneskers øjne, men der er mange mange andre grunde til at folk træner.
Det ene udelukker jo ikke det andet.

Min egen træner er nok den flotteste mand, jeg nogen sinde har set. Det kan
man se på rigtig mange af de andre kvinder i centret, at de også synes.
Alligevel træner han for at forbedre nogle ting og det er ved gud ting, som
ingen andre ville lægge mærke til. Man skal jo nærmest have en
videnskabelig forklaring for at forstå det, da det stort set ikke kan ses
med det blotte øje *G*.

> God kvinde *G*

Nej snarere tæske åndsvag lige på det punkt *G*

Mange hilsner
Puk

Fra : PerX ...

Dato : 11-12-03 05:15

In article <0NIBb.57006$jf4.3230805@news000.worldonline.dk>,
Ladmigvære@ifred.dk says...

> [...]
> ikke var fysisk aktive og det gælder så også for mig selv. Faktisk tror
> jeg, at jeg får langt mere ud af tilfredsheden med mig selv end den som

Ok - vildt :)

> Træning kan også være noget man bliver afhængig af. Det er det for mig.

Ja det kan det jo rent faktisk være fysisk, der kan blive frigivet visse
morfin lignende hormoner ved fysisk udfoldelse (desværre lidt mere end
lige at gå ned til bageren

> [...]
> Alligevel træner han for at forbedre nogle ting og det er ved gud ting, som

Ah ja, hans problem er noget andet *G*

> Nej snarere tæske åndsvag lige på det punkt *G*

Det er en ond verden :)

Fra : Hans Kurt

Dato : 01-12-03 21:54

Marianne skrev:

> Men hvis folk er intelligente bruger de næsten altid det til at få et
> godt job. Der findes dog undtagelser som et postbud jeg hørte om som
> var medlem af mensa.

>Hør, hov, stop liiige en halv.
>Hvad er der nu galt med at være postbud? Er det ikke et godt job?
Hvad
>er egentlig et godt job?

At være postbud er sikkert et udmærket job, men det kræver ingen
uddannelse og det er pointen. Så derfor behøves man ikke at være
intelligent for at være postbud.

>Jeg tvivler på at IQ og valg af job hænger sammen, snarere om man
tror
>nok på sig selv til at gøre det man virkelig vil.

Hvis du ligger i den lave ende af karakterskalaen bliver du nok ikke
ingeniør f.eks.

>Desuden er intelligens
>meget andet end det MENSA kan måle.

Dem som scorer højt i mensa tests scorer også normalt højt i
karakterer ved forskellige uddannelser.

>Nogle folk med en IQ på over 150, kan måske ikke slå et søm i en lort
>uden at ødelægge alle tre dele, hvor intelligent er det?

Nogle højtuddannede er f.eks. ikke så gode til praktisk arbejde. Men
det har de så heller ikke brug for hvis de f.eks. er lektor og
underviser på et gymnasium.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-12-03 22:10

> At være postbud er sikkert et udmærket job, men det kræver ingen
> uddannelse og det er pointen. Så derfor behøves man ikke at være
> intelligent for at være postbud.

Man behøver sådan set heller ikke være specielt intelligent for at tage en
uddannelse.

> Hvis du ligger i den lave ende af karakterskalaen bliver du nok ikke
> ingeniør f.eks.

Det har heller ikke så meget at gøre med intelligens som evnen til at klare
pressede situationer og lære de rigtige formuleringer. Tværtimod kan en høj
intelligens skabe problemer og dermed lavere karakterer, fordi de høje
karakterer meget ofte gives til dem, der giver de svar, lærer og sensor kan
lide at høre. Det giver nok sjældent gode karakterer at bevæge sig i en
uventet retning, hvor lærer og sensor kan have svært ved at følge med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 02-12-03 18:02

Hans Kurt wrote:

> Hvad

> At være postbud er sikkert et udmærket job, men det kræver ingen
> uddannelse og det er pointen. Så derfor behøves man ikke at være
> intelligent for at være postbud.

Det er muligt at det ikke kræver en IQ på over 150 at være postbud, men
det betyder ikke at man ikke kan være intelligent af den grund.

> Hvis du ligger i den lave ende af karakterskalaen bliver du nok ikke
> ingeniør f.eks.

Høje karakterer behøver ikke at have noget med intelligens at gøre.

> Dem som scorer højt i mensa tests scorer også normalt højt i
> karakterer ved forskellige uddannelser.

Ikke nødvendigvis. Så vidt jeg ved regnes A. Einstein for at have været
overordentlig intelligent, men han var elendig i skolen og blev anset
for at være lidt tung i det.

Desuden måler MENSA kun een form for intelligens, nemlig den
matematisk/logiske.

At score højt hos MENSA gør dig ikke nødvendigvis i stand til at være
god til at omgås andre, at være musikalsk eller sprogligt begavet.

> Nogle højtuddannede er f.eks. ikke så gode til praktisk arbejde. Men
> det har de så heller ikke brug for hvis de f.eks. er lektor og
> underviser på et gymnasium.

Hvad hjælper det at have en lang uddannelse, hvis man er så sær at man
ikke kan bruges på en normal arbejdsplads? Her tænker jeg primært på det
private arbejdsmarked.
Jeg ved godt at den offentlige sektor har mere end een såkaldt
"intelligent" særling ansat, men disse ville ikke have en chance ude i
den virkelige verden og det er også helt fint, der skal være plads til alle.

Social intelligens er i virkeligheden langt vigtigere på en
arbejdsplads, end at du har scoret 150+ hos MENSA eller 13 i matematik,
kemi og fysik på gymnasiet.

Marianne Feddersen

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 23:11

Knud skrev:

>Holgers evner ligger på eet plan, på alle andre områder er han
>nærmest debil

>Han har i en tvudsendelse (husker ikke hvilken) sagt, at han på
>det nærmeste ikke kan koge en kedel vand.

>Simpelthen fordi det ikke interesserer ham og han finder det dybt
>kedeligt at kunne.

Jeg kan huske en gang Holger var med i en tvudsendelse hvor de var 3
personer som først skulle få en video indstillet til at optage et
tvprogram. Holger fik en billig Bilka video som sædvanligvis er de
mest besværlige at indstille.
Det endte fristes man til at sige at en journalist som var ansat ved
danmarks radio først fik indstillet sin video :) Det til trods for at
hun var en kvinde :) Så kvinder kan godt hvis de gider.

Fra : Hans Kurt

Dato : 01-12-03 22:27

Børge skrev:

> [...]
> intelligent for at være postbud.

>Man behøver sådan set heller ikke være specielt intelligent for at

Men for at få et job efter uddannelsen skal man ofte have et rimelig
højt gennemsnit og det får man ikke med mindre man er rimelig
intelligent.

> [...]

klare
>pressede situationer og lære de rigtige formuleringer.

Du får nok ikke 13 taller med mindre du er rimelig intelligent....

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-12-03 09:14

> Men for at få et job efter uddannelsen skal man ofte have et rimelig
> højt gennemsnit og det får man ikke med mindre man er rimelig
> intelligent.

En rimelig intelligens er heller ikke en høj intelligens. I øvrigt har
chancen for job efter uddannelsen ikke så meget at gøre med intelligens som
evnen til at sælge sig selv. Det værste, der kan se i en
jobsøgningssituation, er sådan set, at man er intelligent nok til at se sine
egne begrænsninger og ærlig nok til at fremføre dem.

> Du får nok ikke 13 taller med mindre du er rimelig intelligent....

Det er nok rigtigt, men til gengæld kan man også få 03- og 5-taller med en
høj intelligens, hvis man tænker længere end lærer og sensor.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 02-12-03 21:48

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Hans Kurt" <hans.kurt@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok rigtigt, men til gengæld kan man også få 03- og 5-taller
> med en høj intelligens, hvis man tænker længere end lærer og sensor.

Jeps
Jeg husker med gru på min skoletid, hvor jeg fik eftersidning
fordi jeg fremkom med noget som læreren ikke havde undervist
i, resten af min skoletid, fik jeg hos den lære, karakteren g-,
uanset hvad jeg afleverede mundtligt, lidt mere når det var
skriftligt, sjovt nok, i hans fag fik jeg til eksamenerne hvad
der i dag svarer til 9-10 taller.

Så om en lærer betragter een som intellegent, er væsentligere
end, at man som elev er det eller ej i forhold til karaktergivning.
Generelt fik jeg lave karaktere i dagligdagen og høje karaktere
til eksamner, forstå det hvem der kan, det går i hvert fald
over min forstand *GGG* ( men jeg hørte nu ogs til de elever,
der bliver mobbet af lærere, jeg har sgu siddet og krummet
tæer mange gange i dansktimerne, når læren læste mine
stile op for hele klassen og gav dem en sønderlemmende
kritik *GGG*)

Sky alle folkeskole lærere! Jeg hadder dem som gruppe, men
som enkeltpersoner, har jeg mødt flere der er OK

Min intellegens er ikke matematisk og logisk, den er intuitativ
bruger jeg den metode, frem for at gruble over IQ testens
opgaver, scorer jeg væsentlig højere

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 15:50

In article <3618c51.0312011327.6d2a9b59@posting.google.com>,
hans.kurt@ofir.dk says...

> tage en
>
> Men for at få et job efter uddannelsen skal man ofte have et rimelig
> højt gennemsnit og det får man ikke med mindre man er rimelig
> intelligent.

Du får et højt gennemsnit hvis du laver og forstå det du skal.
Intelligens er tiden det tagre at lave og forstå det. Men det som er
afgørende for om man gør det eller ej er motivationen.

Fra : Henrik

Dato : 21-12-03 21:43

> Men mon ikke der er flere fede mennesker blandt de mindre
> intelligente....

Spændende teori. Hvorfor skulle fede mennesker være dummere end andre. Er
det bare en fordom, eller kan du begrunde det. Jeg tror, jeg ville bliver
ret sur, hvis jeg var fed.

---

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 20:45

In article <3fe605ba$0$95073$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@dk.invalid says...

> Spændende teori. Hvorfor skulle fede mennesker være dummere end andre. Er
> det bare en fordom, eller kan du begrunde det.

Det er en fordom. De fleste er det på grund af neuroser ikke fordi de er
dumme. De kompensere for noget med maden (ligesom andre kompensere med at
ryge eller at drikke eller at score en ny hver weekend eller at købe de
dyreste ting eller etc etc etc etc)

Fra : nusle

Dato : 23-12-03 13:21

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> dumme. De kompensere for noget med maden (ligesom andre kompensere med at
> ryge eller at drikke eller at score en ny hver weekend eller at købe de

Så skulle enhver som kompenserer (og det gør stort set
alle, på hver deres måde) være blandt de mindre intelli-
gente - fører det ikke automatisk til den konklusion, at
der ikke er nogen tilbage til at være "mere intelligent"?

Jeg synes ikke din fordom holder.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-03 21:27

In article <3fe833cc$0$69940$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
>
> Så skulle enhver som kompenserer (og det gør stort set
> alle, på hver deres måde) være blandt de mindre intelli-

Det har du jo lov at mene, men som jeg skrev er jeg ikke enig.

>- fører det ikke automatisk til den konklusion, at
> der ikke er nogen tilbage til at være "mere intelligent"?

Hvis man følger den måde at tænke på så gør det vel.

> Jeg synes ikke din fordom holder.

Jeg har ikke givet udtryk for nogen fordom i denne tråd.

Fra : nusle

Dato : 24-12-03 04:15

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg har ikke givet udtryk for nogen fordom i denne tråd.

Jeg var ikke langt nok tilbage i tråden til at se, at det
oprindeligt udsagn ikke var dit - undskyld.

mange hilsner
nusle

Fra : Hans Kurt

Dato : 01-12-03 18:19

Puk skrev:

> [...]

tabe
>sig ikke har ret meget at gøre med, om man ved eller ikke ved, hvad

Nogle mennesker har været tykke fra fødselen af (har også noget med
arvelighed at gøre). Men hvis man ser bort fra dem og ser på dem som
er blevet fede på et senere tidspunkt. Men fedme har nok også en del
med trøstespisning at gøre. Jeg skal selv passe på vægten hele tiden.

> [...]
> ihvert fald om "den sociale arv"

>Jamen den sociale arv handler da netop om de ting, som man ikke er

Men hvis du bor i et fattigt område er det også fordi at du ikke har
klaret dig så godt i skolen. Så tingene hænger sammen.

> [...]

udnyttet
>potentialet i den IQ de var født med og derfor også score højere.

Men i grove træk mener jeg ikke man kan gøre meget hvis man er født
uintelligent. Så har man ikke store chancer for at blive læge,
ingeniør eller andre ting som kræver en højere uddannelse.

> [...]
mellem
>IQ og størrelsen på brysterne. Altså hvordan det hænger sammen, hvis

Man kunne måske forestille sig at når brysterne er meget veludviklede
så er hjernen og andre legemsdele måske også (blot en tanke).

> [...]

hævde
>sig mere på andre punkter end lige det kropslige og så er hovedet jo

Men jeg tvivler på at man sådan lige kan konvertere til at blive den
klogeste i klassen......

> [...]

Men bodybuilding med måde uden brug af hormoner er sundt for kroppen.
Hvorimod kunstige bryster kan diskuteres.
Men selvfølgelig kvinder som har fået løst hud kan man måske godt
forstå kan overveje det.

> [...]
præstere.
>Til det hører også, hvad jeg kan præstere rent udseendesmæssigt med

Brysterne kan nok blive strammet en del op ved bodybuilding. Men jeg

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 01-12-03 21:36

Hans Kurt wrote:
> [...]
> var medlem af mensa.

Hør, hov, stop liiige en halv.
Hvad er der nu galt med at være postbud? Er det ikke et godt job? Hvad
er egentlig et godt job? Er det et job hvis det kræver en lang
uddannelse, eller et job hvis man er glad for sit arbejde og aldrig er
ked af at skulle møde?

Jeg tvivler på at IQ og valg af job hænger sammen, snarere om man tror
nok på sig selv til at gøre det man virkelig vil. Desuden er intelligens

Fra : Henning

Dato : 01-12-03 21:58

Marianne Feddersen wrote:

> Nogle folk med en IQ på over 150, kan måske ikke slå et søm i en lort
> uden at ødelægge alle tre dele, hvor intelligent er det?

Eller tuller rundt uden mål eller med, ude af stand til at klare selv
de enkleste arbejdsopgaver, mange af mensas medlemmer har ingen
vidergående uddannelser, måske fordi de er så intelegente, at ethvert
form for studie vil kede dem til "døde" ?

MVH
Henning

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 11:43

"Henning" <h2m@madsen.invalid.mail.dk> wrote

> [...]
> ingen vidergående uddannelser, måske fordi de er så intelegente,
> at ethvert form for studie vil kede dem til "døde" ?

Det er ikke nemt at være afviger.

En del meget intelligente børn har det svært. De passer ikke rigtigt
ind nogen steder, de er til besvær i skolen fordi de lærer alt for
hurtigt og kommer til at kede sig, de har det svært med kammerater,
fordi de oplever verden meget anderledes end jævnaldrene børn. Hvis
der så endda ikke er nogen der er opmærksomme på, at der er tale om et
meget intelligent barn, så opleves barnet ofte som utilpasset. For
ekstra bonuspoint kan barnet måske vokse op i en familie, hvor der
ikke er tradition for uddannelse eller intellektuelle interesser.

En del af disse børn når aldrig frem til at studie - deres liv tager
en anden vej længe før det bliver aktuelt. Intelligente børn har -
lissom alle andre børn - brug for voksne der forstår dem og hjælper
dem igang med livet.

/Lars

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 15:48

In article <3fcbab55$0$69970$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.invalid.mail.dk says...

> [...]
> vidergående uddannelser, måske fordi de er så intelegente, at ethvert
> form for studie vil kede dem til "døde" ?

Eller fordi de ved i deres sjæl at intelligens er ligegyldigt i denne
verden.

Fra : Andropov

Dato : 05-12-03 11:37

Perx skrev:

> Nogle laver det de skal. Men derfor er det ikke sikkert at de får over
> 8 i karakter alligevel.

>Og ikke mere end de skal - mon ikke det er derfor de ikke får mere end 8.

Men nogle steder ansætter de ikke folk med snit under 9.

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 22:00

Marianne Feddersen <marianne@feddersen.dk> wrote in message news:<bqg8l5

> været

> Ja, han kom vidst ikke ind på fysikstudiet første gang han forsøgte.
> Men man behøves heller ikke at score højt i en mensa test for at blive
> en dygtig fysiker. Den vej kan man ikke resonere.

>Næh, men du konkluderede at høj intelligens var lig med høje
karakterer
>og et "godt" job.

Burde snarere have skrevet et meget velbetalt job for at undgå
misforståelser.

> Jeg påstår heller ikke at man behøves at have et højt tal i mensatest
> for at være dygtig. Men hvis man har et højt tal i mensatest er man
> nok også i stand til at score høje karakterer.

>Og jeg siger; "Ikke nødvendigvis". Høje karakterer kommer af slid,
vilje
>og ja, viden (at man har læst på lektien og, vel at mærke, kan huske
den
>og bruge den i en større sammenhæng), deraf kan man næppe konkludere
at
>høj IQ og høje karakterer hører sammen.

Men mange kan ikke score 13 taller uanset hvor meget de slider med
lektierne..... Det er tit nedarvet klogskab som spiller ind der.

> Mange kan vel også bruges på det private arbejdsmarked. Men der kan
> sikkert også være højtuddannede som af en eller anden grund bliver
> sorteret fra ved ansættelsessamtale på arbejdspladser.

>Det kan de sikkert og mange bruges også, men at det skulle give
større
>chancer for et vellønnet job (for det er vel løn vi taler om) at have
>høje karakterer, tror jeg simpelt hen ikke på. Arbejdsgivere vil
hellere
>vide hvad du har udrettet, end vide at du fik 11,8 i snit.
>Er du målrettet, udadvendt, strategisk, positiv osv osv osv...?

Men mange steder bliver du simpelt hen ikke ansat hvis ikke du har
mindst 9 i snit.

> Men måske kan der være enkelte arbejdspladser hvor arbejderen ikke
> omgås så mange mennesker og alligevel kan bruges. Der findes jo
> mennesker som ikke er så udadvendte og de finder vel også en niche
> hvor de kan indplaceres.

>Se bare på Holger Bech Nielsen, skyhøj IQ og han er ikke i stand til
at
>klare sig selv eller omgås andre på "normal" vis. Jo, selvfølgelig
kan
>de bruges, men det er de færreste steder de ville klare sig godt.

Det ville være synd og skam hvis man ikke brugte han viden.
Man kan blot sige at det er trist hvis det private erhvervsliv ikke
ville ansætte en mand som Holger Bech Nielsen. De ville gå glip af en
meget dygtig mand. Men det skulle ikke undre mig om der findes mange
private virksomheder som har tåbelige ledere.

Fra : Henning

Dato : 02-12-03 22:27

Hans Kurt wrote:

> [...]
> meget dygtig mand. Men det skulle ikke undre mig om der findes mange
> private virksomheder som har tåbelige ledere.

Tjah

De Svenske ledere var nu kloge nok til at trække så mange
100 millioner ud af en virksomhed, så den gik på røven *GGG*
Så hellere nogle ledere, der er knap så dygtige, men mere ærlige
og pligtopfyldende *GGG*

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-03 23:03

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 15:47

In article <bqg8l5$n2m$1@sunsite.dk>, marianne@feddersen.dk says...

> Hør, hov, stop liiige en halv.
> Hvad er der nu galt med at være postbud?

Det må formodes ikke at være intellektuelt krævende.

>Er det ikke et godt job? Hvad
> er egentlig et godt job? Er det et job hvis det kræver en lang
> uddannelse, eller et job hvis man er glad for sit arbejde og aldrig er
> ked af at skulle møde?

Et godt job må vel være hvor man aldrig er ked af at skulle møde. Hvis
den slags findes.

> Nogle folk med en IQ på over 150, kan måske ikke slå et søm i en lort
> uden at ødelægge alle tre dele, hvor intelligent er det?

Den der fremstilling er ikke så intelligent ;)

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 03-12-03 17:47

PerX ... wrote:

> Et godt job må vel være hvor man aldrig er ked af at skulle møde. Hvis
> den slags findes.

Jeg er den heldige indehaver af et sådant job.

> Den der fremstilling er ikke så intelligent ;)

Hvorfor ikke? Jeg skrev bevidst "nogle" og det er ikke helt løgn.
IQ siger noget om at du er i stand til at løse en bestemt type opgaver,
det siger intet om intelligens.

Marianne Feddersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 21:46

Marianne Feddersen wrote:

> Jeg er den heldige indehaver af et sådant job.

Hvilket er det? - jeg leder stadig efter et job, som jeg kan holde ud.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 04-12-03 17:09

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Hvilket er det? - jeg leder stadig efter et job, som jeg kan holde ud.

Jeg er "savfører" på en god arbejdsplads, med dejlige kolleger og en
leder der er god til at lytte.

Marianne Feddersen

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 05:07

In article <bql41h$mhk$1@sunsite.dk>, marianne@feddersen.dk says...

> Jeg er den heldige indehaver af et sådant job.

Gud - en lykkelige kvinde? *G*

> Hvorfor ikke? Jeg skrev bevidst "nogle" og det er ikke helt løgn.
> IQ siger noget om at du er i stand til at løse en bestemt type opgaver,
> det siger intet om intelligens.

Det er nok rigtig at "IQ" er en dårlige definition.

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 13:21

Lars skrev:

> [...]

>En del meget intelligente børn har det svært. De passer ikke rigtigt
>ind nogen steder, de er til besvær i skolen fordi de lærer alt for

Da jeg gik i folkeskolen fik jeg seddel med hjem om at jeg tit glemte
min hjemmeregning og om mine forældre ville skrive under på at jeg
blev fritaget for hjemmeregning. Da regning altid er det jeg har været
bedst til skrev mine forældre under og jeg slap for hjemmeregning et
år.
En anden dreng fra min klasse som også tit glemte sin hjemmeregning
fik også en seddel med hjem om han skulle fritages for hjemmeregning.
Men han var ikke så god til regning så hans forældre skrev ikke under
på at han skulle fritages for hjemmeregning.

Man forstår så godt dem som ligger helt i top i alle fag kan komme til
at kede sig. Især i folkeskolen som virkelig kører meget rundt i det
samme. Der imod HF kører rimelig hurtigt fremad så der keder folk sig
nok ikke.

Fra : Anita

Dato : 02-12-03 15:04

"Hans Kurt" <hans.kurt@ofir.dk> skrev
> Der imod HF kører rimelig hurtigt fremad så der keder folk sig
> nok ikke.

Jeg har aldrig kedet mig så meget i mit liv, som de 2 år jeg gik på HF, så
det er vist noget bavl.

Venligst Anita

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 16:10

Anita skrev:

> [...]
> nok ikke.

>Jeg har aldrig kedet mig så meget i mit liv, som de 2 år jeg gik på

Men så har du vel kedet dig endnu mere i folkeskolen skulle man tro.
De går da hastigere frem med nye emner på HF.
Måske du blot forsvarer folkeskolen fordi du selv underviser der......

Fra : Anita

Dato : 02-12-03 17:43

"Hans Kurt" <hans.kurt@ofir.dk> skrev

> Men så har du vel kedet dig endnu mere i folkeskolen skulle man tro.
> De går da hastigere frem med nye emner på HF.

Hastigheden er ikke afgørende, men præsentationen af nyt stof er.

> Måske du blot forsvarer folkeskolen fordi du selv underviser der......

Jeg underviser ikke i folkeskolen. Jeg forsvarer sådan set heller ikke
folkeskolen, men jeg vil tro at jeg har været en af de heldige, der
overvejende har haft kvalificerede undervisere i folkeskolen.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 04-12-03 19:10

Anita skrev:

> Jeg har i stedet købt vægtstang a 8 kg og 2 vægtskiver a 20 kg. Ialt
> 48 kg for 750 kr.

>Det lyder dyrt og ufleksibelt.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at hvis man melder sig til for et halvt
år ved www.fitnessdk.dk koster det over 400 kr om måneden plus at det
koster transport med bus hver dag for at tage der ind. Så det kan
hurtigt løbe op i en del penge.

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 19:45

Anita skrev:

> Men så har du vel kedet dig endnu mere i folkeskolen skulle man tro.
> De går da hastigere frem med nye emner på HF.

>Hastigheden er ikke afgørende, men præsentationen af nyt stof er.

Det er også det jeg mener.

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 20:11

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 02-12-03 21:10

Fra : Henning

Dato : 02-12-03 22:14

Marianne Feddersen wrote:

> [...]
> huske den og bruge den i en større sammenhæng), deraf kan man næppe
> konkludere at høj IQ og høje karakterer hører sammen.

Intellegens defineres noget i retning af:
Evnentil at kune tilegne sig viden og færdigheder og bruge denne viden
i anden sammenhæng, evnen til at tænke komplekst og abstrakt, evnen
til at drage følgeslutninger af allerede indlært viden og færdigheder.

IQ test tager kun højde for helt konkrete, målbare måder at tænke på.

I min tid på hospitalet, har jeg set flere intellegens test, hvor en person
har været underlagt åndsvageforsorgen, da summen af de gennemsnitlige
test sagde: IQ > 80-90, at personen så scorede højt på de sproglige
områder, blev trukket ned, netop af den logisk opbyggede IQ måling,
med dommen: Retarderet til følge

Heldigvis er man langt mere nuanceret i dag end for 30 år siden,
så færre bliver bedømt så hårdt :-9

MVH
Henning

Fra : Puk

Dato : 04-12-03 16:00

> Der er ihvertfald nogle kvinder som går ekstremt meget op i deres
> udseende.

Ja bestemt, og ligeledes findes der mænd, som går ekstremt meget op i deres
udseende. Det sjove ved det er så, at det ofte kun er ekstremt i andres
øjne. Ikke for den som gør det.
> [...]

> Hvorimod kunstige bryster kan diskuteres.

Det er de færreste idag, der bodybuilder. Langt de fleste styrketræner.
Men derudover, så handlede det jo ikke om, hvad der var sundt eller ikke
sundt.

Du nævnte en fra Bigbrother som et eksempel på en der ikke var specielt kvik
og som gik meget op i sit udseende.
I mine øjne kom det til at lyde lidt som den klassiske fordom med, at man
ENTEN går op i det ydre ELLER det indre, og den holder bare ikke en meter i
mine øjne. Jo jo der skal nok være grænsetilfælde, men jeg er overbevist om
at langt de fleste af os faktisk går op i begge dele på et eller andet plan.
Noget helt andet er så igen den der forskel på, hvad vi hver især ser som at
gå meget op i noget.

> Men selvfølgelig kvinder som har fået løst hud kan man måske godt
> forstå kan overveje det.

Jeg kan i hvert fald, men jeg er jo også i den situation selv. Min pointe
er nok, at man måske skal være forsigtig med at dømme om det de andre gør er
åndsvagt, hvis man ikke kender begrundelserne bag og kan sætte sig ind i
dem.

Der er så meget som vi hver især foretager os, som for andre mennesker kan
se fuldstændig vanvittigt ud. Men det er som regel kun indtil vi har gået
en mil i den anden persons sko, så bliver forståelsen pludselig en helt
anden. Måske fordi vi får nogle oplysninger ud af det, som vi ikke havde
før.

> Brysterne kan nok blive strammet en del op ved bodybuilding.

Nej det kan de ikke. Brystmuskulaturen kan, men den ligger under selve
brysterne og har derfor ingen effekt for udseendet af brysterne som sådan
(den kan eventuelt påvirke en anelse, hvordan de sidder/hænger men det er
ikke meget).

> [...]

Det siger dog sig selv, at med de priser de holder sig, så er det ikke alle,

Men derfor kan det jo godt lyde uintelligent, når folk snakker om det. Vi
har vel alle potentialet til at lyde ualmindeligt dumme, også selvom vi ikke
er det *S*.

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 05:14

In article <ZYHzb.52008$jf4.2855967@news000.worldonline.dk>,
Ladmigvære@ifred.dk says...

> [...]
> ENTEN går op i det ydre ELLER det indre, og den holder bare ikke en meter i

Interessant at du ikke har oplevet det. Jeg syntes derimod jeg ser det
hele tiden; enten fokusere folk på det ydre eller også på det indre -
meget sjældet på begge dele (måske fordi der ikke er tid)

> [...]
> Det siger dog sig selv, at med de priser de holder sig, så er det ikke alle,

Nå hva, så du er rig? *G*

> [...]
> samme fysiologiske mekanismer som træder i kraft i ret stor stil *S*.

Ooh, det forklarer måske noget - jeg kan ikke fordrage motion *G*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-12-03 11:28

> Interessant at du ikke har oplevet det. Jeg syntes derimod jeg ser det
> hele tiden; enten fokusere folk på det ydre eller også på det indre -
> meget sjældet på begge dele (måske fordi der ikke er tid)

Det er egentlig også mit indtryk. Dog afhænger det meget af situationen og
personen, hvad man vælger at fokusere på. Ved korte, overfladiske
bekendtskaber er det vanskeligt at fokusere på det indre, mens det ydre ofte
får mindre betydning, når man vænner sig til det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Puk

Dato : 05-12-03 16:17

> [...]

> hele tiden; enten fokusere folk på det ydre eller også på det indre -
> meget sjældet på begge dele (måske fordi der ikke er tid)

Måske er det bare den som ser, der ikke ser ordentlig efter *S*.
Det er da klart, at man ikke kan bruge lige meget tid på alle ting, og jo
mere tid man bruger på en ting, desto mindre er der naturligvis til en
anden. Men jeg oplever som regel ikke, at nogen mennesker fokuserer
udelukkende på een ting. Tværtimod møder jeg en del, som har prøvet det og
som hurtigt fandt ud af, at så kom de til at kede sig *S*.

Hvis jeg trænede hver eneste dag og det var mit eneste fokus, så ville jeg
med garanti hurtigt holde op igen, for jeg ville netop ende med at kede mig.
Som det er nu har træning faktisk gjort mig gladere for mit job, skønt det
intet har med træning at gøre. Det er vekselvirkningen mellem de
forskellige ting, man foretager sig som ofte er den der faktor X der
betyder, at det hele går op i en højere enhed. I hvert fald for mig *S*.

> Nå hva, så du er rig? *G*

LOL det kommer an på, hvem der skal svare *S*. I forhold til mange er jeg
rig, i forhold til mange andre er jeg ikke spor rig og i forhold til endnu
mange andre er jeg nok helt almindelig *S*.

Men jeg er fuldt ud klar over, at jeg er priviligeret, når jeg kan bruge
2000 kr om måneden på træning, hvis det er det jeg vil *S*.

> Ooh, det forklarer måske noget - jeg kan ikke fordrage motion *G*

Det troede jeg heller ikke, at jeg kunne *S*. Men der tog jeg fejl Det
handlede bare om at finde den rigtige form for motion.

Mange hilsner
Puk

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 17:10

In article <Zi1Ab.53342$jf4.2900206@news000.worldonline.dk>,
Ladmigvære@ifred.dk says...

> Det troede jeg heller ikke, at jeg kunne *S*. Men der tog jeg fejl Det
> handlede bare om at finde den rigtige form for motion.

Jeg leder efter noget hvor man ikke skal bevæge sig.

Fra : Andropov

Dato : 05-12-03 16:43

Puk skrev:

> [...]
tror
>ikke på, at mange af de mænd, som træner ikke også gør det for

Jo, det tror jeg også.

> [...]
i det
>generelt end mændene gør. Vi gør det bare på hver vores måde *S*.

Men nu er det så efterhånden ved at være de samme ting som mænd og
kvinder fokuserer på. Styrketræning og sminke. Så lige Ricki Lake om
hormoner i forbindelse med styrketræning. Der var også nogle kvinder
som tog steroider.
Men så også et program på DK4 om steroider og at testikler svinder ind
til halv størrelse ved indtagelse af steroider. Kvinders klistoris
bliver større og de kommer til at ligne en mand på næsten alle
områder.

> [...]
> mandeagtig at gå til styrketræning.

>Det kan det sagtens. Men jeg tror nu mere det handler om, at jeg

Men hele kroppen bliver strammet op ved træning så det er også en god
ting for kvinder at gå til fitness.

> [...]
> At jeg har fået en bums, får mig heller ikke til
>at tage lange dampbade. Ej heller bruger jeg oceaner af tid om

Jeg forstår heller ikke at nogen kvinder gider alt det sminke hver
dag.
Ofte ser det værre ud end hvis de ikke havde noget på, fordi mange
tager for meget på. Men jeg synes i det hele taget ikke at kvinder
bliver pænere med en masse sminke på.

> [...]
>var det værd i hendes øjne, for hun kunne jo have holdt stille ved et
>lyskryds og en mand kunne have siddet i en bil og kunnet se på

Jeg forstår ikke at kvinder absolut skal barbere ben. Alle ved jo det
er naturligt med hår på kroppen.

Fra : Hans Kurt

Dato : 03-12-03 16:03

Fra : PerX ...

Dato : 05-12-03 05:06

In article <3618c51.0312030703.19ddc3e1@posting.google.com>,
hans.kurt@ofir.dk says...

Fra : Puk

Dato : 01-12-03 16:14

> [...]

Nu er jeg ikke så stiv i det her med hvad vi er født med og hvad der er
tillært. Hvordan ligger det med IQ? Mener man at man er født med en
bestemt IQ? Hvis ikke er det vel også muligt, at kvinder med større bryster

Fra : Henning

Dato : 01-12-03 21:40

Puk wrote:

> [...]
> større bryster ofte også er kvinder, der vejer mere og dermed også
> har haft brug for simpelthen at satse på noget andet end udseende.

Man kan ligefrem købe bøger, derforøger ens IQ score, ved at
vise eksempler på hvordan IQ tests er kreeret, man kan øge sin
score med op til 25%, bare ved at læse i sådan en bog *G*

MVH
Henning

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 11:54

> [...]

> vise eksempler på hvordan IQ tests er kreeret, man kan øge sin
> score med op til 25%, bare ved at læse i sådan en bog *G*

De klassiske tests af logisk & strukturel intelligens er bygget over
forhold enkle skabeloner. De søger at være generelle (altså
uafhængige af faglig viden), men det kan ikke undgås at træning i
logiske ræsonnementer hjælper. Et talent vokser når det bliver brugt.

IQ tests handler altid om logisk & strukturel intelligens. Ikke fordi
det er det vigtigste, men fordi det er nemt at måle. Social og
følelsesmæssig intelligens er mindst lige så vigtigt, men det er ikke
til at måle.

/Lars

Fra : Henning

Dato : 02-12-03 21:57

Lars Fischer wrote:
> [...]

> det er det vigtigste, men fordi det er nemt at måle. Social og
> følelsesmæssig intelligens er mindst lige så vigtigt, men det er ikke

Jeg arbejder inden for et område, hvor IQ tests ofte indgår for
bedømmelsen af hvordan man skal takle vedkommendes
problemer, når man har med mennesker at gøre som arbejde,
er social og empatisk intellegens vigtigere end logisk, for
mennesker reager følelsesmæssigt og ikke rationelt i sociale
sammenhæng.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 03:29

In article <Xns944578FA27A74nospamsukdk@212.54.64.134>, nospam@suk.dk
says...
> [...]
> det er det vigtigste, men fordi det er nemt at måle. Social og
> følelsesmæssig intelligens er mindst lige så vigtigt, men det er ikke

Bortset fra det ikke er intelligens men erfaring.

Fra : Hans Kurt

Dato : 02-12-03 22:51

Hans Kurt wrote:

>Holgers evner ligger på eet plan, på alle andre områder er han
>nærmest debil

Men han har fundet sig en kæreste så lidt sociale evner har han.

Fra : PerX ...

Dato : 03-12-03 03:24

In article <BUIyb.49946$jf4.2694691@news000.worldonline.dk>,
powder@worldonline.dk says...
> [...]
> ofte også er kvinder, der vejer mere og dermed også har haft brug for
> simpelthen at satse på noget andet end udseende.

Efterhånden er der opfundet så mange politisk korrekte definitioner af
hvad der også er intelligens at bryster sikkert også falder ind under
det*G*