Net-censur-forslag vedr selvmords-opskrift~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-03 17:05

Net-censur-forslag vedr selvmords-opskrifter

De religiøse sværmere ævler om "livets ukrænkelighed" og ønsker FORBUD MOD
OPFORDRINGER TIL SELVMORD(Overskrift, Information 27nov03), for de elsker
de mange selvmordsforsøg, der fremmes af, at det er svært at finde ud af, at
tage sit liv.

Internettet har bedre opskrifter end Panodil. Ingen opfordrer til at bruge
dem, mere end man opfordrer til at forspise sig ved at skrive en god
madopskrift.

For nogle er det godt at slippe ud af livet, og ikke at behøve en læge til
det. Læger er jo ofte infamt formynderiske. Ole Hartling især..

Der bør ikke være censur af nogen art på internettet.

Nysprog er skadeligt. Barmhjertighedsdrab er et godt ord - gammelt og
indarbejdet. Etisk-råd-nysproget om "aktiv dødshjælp" er stalinistisk -
ligesom når NIL påstår at Pia er racist, fordi Højesteret har tilladt aparte
, orwell'sk nysprog om, at race ikke har med biologisk race at gøre, men at
ordet ifølge nogle få intellektuelle nu også skal dækkekunne betyde
kulturracisme.

Holland og nu også Belgien har kopieret Nazi-Tysklands lovgivning, og har
gode erfaringer med det (To læger skal med måneds mellemrum afgøre om
dødsønsket er seriøst - vi er jo rigere end man var i 1938)

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-03 23:15

A: og så er det mig helt uforståeligt, når du pludselig gør udfald imod
forsvarere af 'livets ukrænkelighed' - som katolik starter for mig enhver
tanke om retfærdighed ved livets begyndelse -

BW: Ikke alt liv er lige meget værd for mig - eller for dig, I praksis.

De voksne mennesker der står os nærmest vil vi gøre mere for at beskytte end
for fremmedkulturelle, fostre, døende mm

Staten er gensidig forsikring mod bl.a. mordere, og politiet oprettedes
oprindeligt for at give modspil til væbnede, farlige forbrydere.
At udvide "Du må ikke slå ihjel" til sultende på den anden side jorden,
eller til uønskede fostre eller til døende smertepatienter der ønsker
medlidenhedsdrab, er forkert.

A: en dag kom 'fosterdrab' til at hedde det mere belejlige 'abort' - så at
det besværlige kunne skaffes af vejen - og derfra startede
glidebaneeffekten, så man efterhånden osse kan få lov til at hjælpe
ubelejlige gamle og besværlige på vej imod en 'værdig død' - man finder et
nyt ord eller bruger et gammelt -

BW: For mig er abort ofte udtryk for afstumpethed - men det er en privatsag.
Det er selvmord også, og ytringsfrihed er så vigtig, at jeg prioriterer NUL
CENSUR og nødig ser at man på det næsten fri internet forbyder
selvmordsopskrifter. Som jo ikke i sig selv slår ihjel.

A: du kalder dig katolik - og dér har vi den igen - hvor meget katolik er
der mon i dig, når du kan gå ind for disse bortskaffelser af besværligheder
ved at se helt bort fra livets hellige ret -

BW: Min kristendom er lige så tæt ved gennemsnittet af NordEuropas mange -
meget forskellige - katolikker som ved gennemsnittet af danske
folkekirkemedlemmer.
Så jeg står med et ben i to lejre - why not. Der er ikke krig og ikke tvang
til at "melde rent ud"

A: eller er du blot katolik af navn - og alene for at provokere din elskede
folkekirke? - du er svær at blive klog på - kunne ønske mig for dig, at du
virkelig fik den sjælefred, som du tydeligvis higer og tragter efter -

BW: Sjælefred er ikke så vigtig for mig som at afprøve synspunkter og nærme
mig sandheden. Søg ikke at blive klog på mig - eller hvis det virkelig
interesserer så ring 35861000. Fokuser på bold, ej mand.