Tomat-kødsovs til pasta/spaghetti (opskrif~
Fra : JE

Dato : 29-11-03 17:47

Har du en god opskrift på kødsovs (til pasta), hvor hovedingredienserne er
hakket oksekød og en dåse hakkede tomater.

Opskriften skal være UDEN HVIDLØG, tak

Fra : Inger Pedersen

Dato : 29-11-03 18:01

"JE" <janelneINGEN@SPAMmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har du en god opskrift på kødsovs (til pasta), hvor hovedingredienserne er
> hakket oksekød og en dåse hakkede tomater.
>
> Opskriften skal være UDEN HVIDLØG, tak

Brun kødet i olie eller anden fedtstof, til det er brun/gråt.
Hæld hakket løg i og lad løgene svitse sammen med kødet, til de er klare.
Tilsæt evt. groft hakket peberfrugt (helst rød, hvis du har) og groft revne
gulerødder.
Hæld dåsetomaten i og evt. lidt ketchup.
Tilsæt salt og peber, paprika og oregano eller merian (eller andre
middelhavs- krydderurter, efter hvad du har).

Velbekomme!

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 29-11-03 19:58

Inger Pedersen <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev:

>Hæld dåsetomaten i og evt. lidt ketchup.

>Velbekomme!
>
>Hilsen Inger

--Undskyld min sammenligning,men det får mig til at tænke på : Et
par Carlsberg kommer på bordet.... Lidt ketchup kommes i kødsovsen
og pludselig er det hele ødelagt!! Køb hellere en lille dåse
koncentreret tomatpurè og smag så evt. kødsovsen til med en smule
sukker. Nu er jeg nok også af den holdning, at hvis kødsovs skal
laves uden hvidløg, så vil jeg hellere lave en klassisk millionbøf.
M.v.h.
Lisbeth

Fra : Jørgen Hess

Dato : 03-12-03 23:15

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sukker. Nu er jeg nok også af den holdning, at hvis kødsovs skal
> laves uden hvidløg, så vil jeg hellere lave en klassisk millionbøf.

Små slag, små slag.
Laver ofte kødsovs og andet uden hvidløg. Kan sagtens undvære hvidløg
fremfor at servere noget andre ikke er begejstret for. Ketchuppen vil
jeg nok hellere komme på tallerkenen efterfølgende end i retten.
mvh Jørgen

Fra : zasha

Dato : 29-11-03 23:40

> "JE" <janelneINGEN@SPAMmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

*heheee* Var lige barnepige til 4 børn i alderen 13, 8, 4 og 1 år...og fandt
ud af at _jeg_ skulle lave aftensmaden (jeg laver helst ikke mad af
forunderlige årsager, omend jeg elsker mad...tilberedt af andre, det er nok
min dovenskab der slår igennem)

Nå men, et fremmed køkken...hvad har vi:
Hakket oksekød fra SuperBrugsen (glimrende iøvrigt)
Et hakket løg
En dåse hakkede tomater
Salt, peber
Olie
Maizena sovsejævner :o
Kulør

Varm olien, kødet i med lidt vand, da kødet ikke var helt optøet.
Vente og røre....i med løget og en skvat vand, salt og peber, tometer
Koge, koge koge og sovsejævner og kulør....voilá
Og så en skudefuld spaghetti til....

Dog lavede jeg lige nogle frikadeller, da pigen på 4 år insisterede på at
hun ikke ville have kødsovs.
Lidt fars, mel, rasp, et æg mælk, salt og peber...røre, røre...stege.
Børn elsker altså frikadeller, så de forsvandt som dug for solen (men hunden
fik dog også et par stykker, ingen skal snydes :)

En af drengene bemærkede dog at frikadellerne "smagte anderledes" - det var
jo oksefars, men han gaflede da en 5 stykker udover kødsovsen,
så....anderledes kan også være positivt :)

Ja, sådan kan det går, man tror man er barnepige, og pludselig er man kok
*G*
En dejlig oplevelse efterfulgt af "Buzz Light year" på videoen *smil*

Hilsen Miver og mulle's mor Heidi
http://hei.homepage.dk/godter.html
(en vanedannende godte-side *slurp*)

Fra : Davidsen

Dato : 30-11-03 13:29

"JE" <janelneINGEN@SPAMmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har du en god opskrift på kødsovs (til pasta), hvor hovedingredienserne er
> hakket oksekød og en dåse hakkede tomater.
>
> Opskriften skal være UDEN HVIDLØG, tak

Politiken havde for nylig en kokurrence om emnet:
www.politiken.dk/sovs

Mon ikke du kan finde noget brugbart?

Mvh
Davidsen

Fra : Ralph

Dato : 30-11-03 16:48

"Davidsen" <davidsen@FJERNDETTEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Politiken havde for nylig en kokurrence om emnet:
> www.politiken.dk/sovs
>
> Mon ikke du kan finde noget brugbart?

MON ikke, det var dog et labert link - er bookmarket

--
venligst
Ralph

Fra : JE

Dato : 30-11-03 21:55

"Davidsen" skrev
> Politiken havde for nylig en kokurrence om emnet:
> www.politiken.dk/sovs

Det var sgu' da stort - tak for det - der er lidt at kigge på

Fra : Davidsen

Dato : 01-12-03 19:15

> Politiken havde for nylig en kokurrence om emnet:
> www.politiken.dk/sovs
>
> Mon ikke du kan finde noget brugbart?
>
> Mvh
> Davidsen

Glæder mig at linket kunne bruges.
Dog var der ikke tale om en KO-kurrance, idet alle kødtyper kunne accepteres

Davidsen