Søger personer der har været i Bayreuth.
Fra : Morten Tjørnehøj And~

Dato : 30-11-03 05:12

Jeg er studerende på Danmarks Journalisthøjskoles tillægsuddannelse. Det er
en del af min overbygning på Æstetik & Kultur på Aarhus Universitet. Jeg har
grundfag i musikvidenskab.

Jeg er ved at skrive eksamensopgave, og søger i den forbindelse en person,
der har været nede i Bayreuth og se festspillene. Personen skal ville kunne
medvirke i et (telefon)interview, som skal danne baggrund til en artikel om
fascinationen ved Wagner.

Kontakt mig på musaik@hotmail.com eller shik@mail.djh.dk

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra : Flash G

Dato : 30-11-03 12:12

Hej,
Jeg har været i Libanon og Beirut mange gange, men desværre er det aldrig
lykkedes mig at få set fest spillene i Baalbek. Hvis du ønsker anden
information om Libanon, vil jeg gerne være dig behjælpelig

Martin

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 30-11-03 18:30

"Flash G" <ingen@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykkedes mig at få set fest spillene i Baalbek. Hvis du ønsker anden
> information om Libanon, vil jeg gerne være dig behjælpelig

Hej,

det er vel ok, men nu spørger manden efter Bayreuth og ikke Beirut *s*. Der
tror jeg iøvrigt ikke, at Wagner har været.

Kennet

Fra : Bakke

Dato : 30-11-03 18:37

> Jeg har været i Libanon og Beirut mange gange, men desværre er det aldrig
> lykkedes mig at få set fest spillene i Baalbek.

Bayreuth ( verdenskendt Wagnerfestspilby i sydtyskland ) er _ikke_ det samme
som Beirut. Heldigvis !

Mvh

Bo

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-11-03 14:47

Morten Tjørnehøj Andersen wrote:
> [...]
> der har været nede i Bayreuth og se festspillene. Personen skal ville kunne

Klip

Du har større chance for at finde en der kan hjælpe dig hvis du spørger
i den mest relevante gruppe: dk.kultur.musik

Se her for at finde oversigt over dk-grupperne: www.usenet.dk

mvh. Jørgen

Fra : Flash G

Dato : 02-12-03 21:52

Hehe,

Troede egentligt at manden ikke kunne finde ud af at stave Beiruts navn på
fransk som er Beyreuth. Oven i købet er der faktisk også et årligt
arrangement med festspil!

Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-12-03 19:45

"Flash G" <ingen@dk.dk> wrote in message
> Hehe,
>
> Troede egentligt at manden ikke kunne finde ud af at stave Beiruts
> navn på fransk som er Beyreuth. Oven i købet er der faktisk også et
> årligt arrangement med festspil!

Jeg troede ellers at det stavedes Beyrouth på fransk - men jeg tager måske
fejl?

vh
Jan

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-12-03 20:21

Flash G wrote:

> Hehe,
>
> Troede egentligt at manden ikke kunne finde ud af at stave Beiruts navn på
> fransk som er Beyreuth. Oven i købet er der faktisk også et årligt
> arrangement med festspil!

Ja det gættede jeg da du svarede mht. Beirut.

Bynavnet han nævner er korrekt stavet, såvidt jeg ved, og ligger i
sydtyskland.

Der er en opera med en lang tradition. Ihvertfald er det et navn alle
opera-kendere har kendskab til.

Øøøøhhh - ham filminstruktøren - den lidt underlige (!) - jeg kan ikke
lige komme på hans navn - har en aftale med Bayreuth i 2004 eller 2005.
Han skal vist instruere.

Så hvis du følger med i de danske medier vil du ret sikkert kunne læse
om Baeyreuth igen da.

Mvh. Jørgen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-12-03 19:53

> Der er en opera med en lang tradition. Ihvertfald er det et navn alle
> opera-kendere har kendskab til.

Hovedtempel for Wagner-kulten.

> Øøøøhhh - ham filminstruktøren - den lidt underlige (!) - jeg kan ikke
> lige komme på hans navn - har en aftale med Bayreuth i 2004 eller 2005.
> Han skal vist instruere.

Præcis beskrivelse af lars von Trier

vh
Jan