Deltagelse i FIM-rally
Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 29-11-03 13:57

--Er der nogle der lige kan give et helt klart svar på følgende
spørgsmål : Deltagelse i FIM-rally er ikke mulig uden medlemsskab af
DMC? Er det korrekt?
M.v.h.
Lisbeth

Fra : Flemming Aage Nielse~

Dato : 29-11-03 14:22

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> --Er der nogle der lige kan give et helt klart svar på følgende
> spørgsmål : Deltagelse i FIM-rally er ikke mulig uden medlemsskab af
> [...]
Det vil overraske mig meget, hvis det skulle være tilfældet.
Spørg hos Niels Hansen

Mailto:mc-stup@get2net.dk
han er den danske delegat.

Næste år der FIM i Holland 8-10 juli
og Motorcampen i Kroatien 19-23 maj

Flemming Aage Nielsen

Fra : mc-stup

Dato : 29-11-03 17:16

Hej!

Ja, som sædvanlig har Flemming ret...)))

Vi (læs DMC) synes ikke, at danske motorcyklister skal snydes for at deltage i
disse gode, gamle traditionelle internationale træf (Ka' I høre
reklamefanfarerne fra biografen.....)

Så det eneste man som eventuel ny deltager må acceptere, er at ganske mange af
de gamle deltagere er medlem af DMC og nogle gange bruger tid på at forklare
hvorfor. Nogle gange sent om aftenen......))

Nå, men hvis du har interesse, så send en mail direkte til mig og husk at
fjerne NOT i min mailadresse. Jeg har ikke andre antispam-muligheder lige nu....

Mvh

Stup (Alias Niels Hansen)

Fra : Flemming

Dato : 29-11-03 17:56

> Vi (læs DMC) synes ikke, at danske motorcyklister skal snydes for at
deltage i
> disse gode, gamle traditionelle internationale træf (Ka' I høre
> reklamefanfarerne fra biografen.....)

Man kunne vel godt gøre sådan noget MCTC noget, hvis du ikke er medlem kan
du ikke komme ind på mc campen!!!
De mener jo altid at de gør det rigtige, så der skulle DMC vel høre
efter.......ikke......

--

Venlig hilsen
Flemming Disc Hansen

Det var kun for sjov!!!

Fra : mc-stup

Dato : 29-11-03 22:04

Flemming skrev:

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc Hansen
> PS. Der kan ikke laves reply på denne mail !!!

Hæ-hæ....

Ja, men så vidt jeg husker, skal DMC arbejde for alle motorycklister, så....

Nå, spøjs til side, du skriver selv det er for sjov, så derfor - som skrevet -
må deltagerne oveni glæderne ved Rally eller Motocamp holde ud at høre rosende
ord om DMC, og så drage deres egne slutninger...

Mvh

Stup (Alias Niels Hansen og Nilfisk, men det er du vist snart den eneste, der
kan forklare.....)
Husk at dumpe NOT ved svar.

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 00:16

"mc-stup" <mc-stup@NOTget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, spøjs til side, ........så derfor - som skrevet - må deltagerne
> oveni glæderne ved Rally eller Motocamp holde ud at høre rosende
> ord om DMC, og så drage deres egne slutninger...

Jeg synes at du lyder lidt undvigende hér :-/
Så jeg tillader mig at fremture med en forklaring, som du så må flame hvis
den er gal:
Vend lige ordet "FIM-Rally" en gang eller to - Det er netop ikke DMC der i
bund og grund er arrangør af arrangementet, men derimod FIM som er den
internationale motorcykelsports-organisation!
FIM er bredere end Road-Racing, Cross, Speedway, Trial og (fandeme)
BMX -sport, FIM dækker også touring-sporten; men herhjemme har FIM's
nationale organisation (DMU) valgt at samarbejde med DMC omkring det for dem
fremmede touring-stuff!
Således ér det i praksis DMC der håndterer FIM-rally deltagelsen (og
forøvrigt også -afholdelsen, derved at FIM-rally var dansk afholdt (på
Aalborg-kanten) forrige år, og forøvrigt har høstet megen god kritik for
overblikket og den glidende afvikling!); men det medfører ikke automatisk at
man ignorerer motorcyklister der ikke er medlem af DMC (såvel som DMU)!!

For min part kunne det ellers godt være sådan - Det ville ikke være den
eneste situation i livet hvor man fordredes et givent medlemsskab for at
kunne deltage i et arrangement (endsige overnatte på en campingplads!!). Men
sådan er linien blandt DMC's ildsjæle blot ikke

--
Armand.
(tidligere organisations-slave)

Fra : mc-stup

Dato : 30-11-03 11:34

Armand skrev:

> [...]
> kunne deltage i et arrangement (endsige overnatte på en campingplads!!). Men
> sådan er linien blandt DMC's ildsjæle blot ikke

Hmmmmm......

Ja, kære Armand, der ligger mange gode pointer i dit indlæg, men et eller
andet sted, så kan jeg ikke umidelbart lide tanken om en form for
monopoltilstand. Det er der ganske mange andre tegn på i samfundet, at diverse
firmaer, foreninger og så videre, som gerne vil benytte sig af. Tag bare
computere. Og hvis man vil sætte sig på et monopol, så skal man også gøre sig
bevidst, at der følger et moralsk ansvar med om at skulle tage vare på ALLE og
ikke kun en defineret gruppe. Og det moralske ansvar skal man gøre sig meget
bevidst, inden man "sætter" sig. Som det er nu tager DMC et ansvar for alle ud
fra de resourcer der er og de muligheder der gives. En monopolstatus er udtryk
for en kynisme, som jeg ikke rigtig bryder mig om.
Sådan at forstå, at så længe man får størst effekt ud af at lade en aktivitet
være åben uanset tilhørsforhold, så må det være sådan. Åben verbal overtalelse
er bedre end blot en tvang eller en udelukkelse af andre. Nu nævner du noget
om en campingplads, men der spiller jo specifikke danske love ind, som har
noget med skatteforhold at gøre og det benyttede FDM sig også af i ganske
mange år. En ganske legal måde at varetage interesser på. En deltagelse i
FIM-Rally er korrekt set overdaget til DMC at styre og DMU accepterer fuldt ud
vores overvejelser om hvem og hvordan.
Så indtil styrelsen vælger en anden udlægning, så følger jeg de
retningslinjer, der er udstukket og det har efter min mening givet den bedste effekt.
Alt i alt: dette er vel ikke en "flame", men en betragtning, som jeg håber du forstår.

Mvh

Stup (minus NOT i adressen)

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 15:38

> [...]
> aktivitet være åben uanset tilhørsforhold, så må det være sådan.
> Alt i alt: dette er vel ikke en "flame", men en betragtning, som jeg håber

Jeg regner herudfra mine ord for at være gode nok og konstanterer at du (som
forventet) fik lejlighed til at filosofere omkring de paradokser, som også
henlagde den oprindelige spørger i skepsis!!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-11-03 17:18

I news: bqd427$23bd$4@news.cybercity.dk,
skrev Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>
> "mc-stup" <mc-stup@NOTget2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg regner herudfra mine ord for at være gode nok og konstanterer at
> du (som forventet) fik lejlighed til at filosofere omkring de
> paradokser, som også henlagde den oprindelige spørger i skepsis!!

Tillad en uvidende og historisk udskyldsren dfm-bruger at være forvirret: Er
I, eller er I ikke uenige? Fornemmer jeg med urette en skjult dagsorden?

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : mc-stup

Dato : 01-12-03 20:24

Arne Lorenzen skrev:

> [...]
> I, eller er I ikke uenige? Fornemmer jeg med urette en skjult dagsorden?

Tjaah, det er nok ikke helt forkert.... Altså, at vi (Armand og jeg) sådan set
er enige på sæt og vis, men alligevel uenige om hvor hårdhændet man skal tage
fat i chancen for en monopollignende situation.
Og den skjulte dagsorden? Hjahh, Armand har det historiske perspektiv angående
DMC og MCTC og jeg har vel den nuværende situation, og det er han og jeg
ganske enige om, og i øvrigt holder vi os til de dybere diskussioner
face-to-face og med de tilhørere, der nu måtte være til stede....

Man sku' vist være blevet politiker....

Og til en anden spørger i tråden - Lisbeth - tag med på FIM-Rally og få dig en
bevidsthedsudvidende viden på et højere niveau.....))))

Mvh

Stup
XS1100S og minus NOT i mail-adressen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 02-12-03 13:04

mc-stup <mc-stup@NOTget2net.dk> wrote in article
<3FCB9558.24BBD216@NOTget2net.dk>...
> Og til en anden spørger i tråden - Lisbeth - tag med på FIM-Rally og få
dig en
> bevidsthedsudvidende viden på et højere niveau.....))))

Ja, det er jo tilladet i Holland med den slags ....

host host

Soren

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-12-03 17:39

I news: 01c3b8cc$6469f290$bf0b12ac@pc4148,
skrev Soren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk>
> mc-stup <mc-stup@NOTget2net.dk> wrote in article
> <3FCB9558.24BBD216@NOTget2net.dk>...
>
> Ja, det er jo tilladet i Holland med den slags ....
> host host
> Soren

Det er sgi da osse rigtigt!
Havde ellers tænkt på Kroatien som en mulighed......men nu?

Fra : Soren Lindholt

Dato : 03-12-03 10:50

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in article
<3fccc030$0$27397$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Det er sgi da osse rigtigt!
> Havde ellers tænkt på Kroatien som en mulighed......men nu?

Hvorfor vælge - kør til begge to. Personligt synes jeg der er for meget
Goldwing og magelighed over FIM ralliet, men sådan er vi jo forskellige...

Søren
Motortosse

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 01-12-03 00:05

Tak for svarene, nu er jeg forvirret på et lidt højere plan, som
man siger
Men et medlemsskab af DMC er under kraftig overvejelse. Er
debatterne i bladet lidt mere over "mudderkastningsniveau" end det
ofte er tilfældet i Touring Nyt? Det er manden der er medlem af
MCTC og vi sidder ofte og griner højt over læserbreve på
niveauet "nu opsiger jeg mit medlemskab, fordi i (igen) har
skrevet rosende ord om en motorcykel jeg ikke kan lide". Og så
bruges der masser af papir på diskussioner om definitionen på en
rigtig motorcyklist.... jamen helt ærligt???
M.v.h.
--
Lisbeth

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-12-03 00:50

I news: 10702336010.781033937160373@dtext.news.tele.dk,
skrev Lisbeth Sejberg <fennec@post5.tele.dk>
> [...]
> bruges der masser af papir på diskussioner om definitionen på en
> rigtig motorcyklist.... jamen helt ærligt???

Lidt om bladet kan man læse her:
http://www.dmc-org.dk/Index-bladet.html

Sidste nummer indeholder blandt andet:
- Skovløkkes leder.......
- Artikel om "Fjernelse af unødige belastende regler"
- noget om EUs revurdering af kørekortinddelingen
- Om branden i England, kort
- En invitation til et fodboldstævne
- En artikel om bremseforstærkere og ABS
- kort omtale af Triumph Rocket III
- Koks med parkeringen i København
- om Uheldig placering af skilte
- fra årsmødet i Rådet for større færdelssikkerhed
- Et svar på læserbrevet om sammenlægning sendt til begge org.
- En omtale fra og om klubben Pink Panther MC
- Referat fra generalforsamlingen DMC

Ikke noget glittet der, såen lidt fornuftig / sagsorienteret.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
Der godt kunne tænke sig gode ideer til Luxembourgturen

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 01-12-03 13:07

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev:

> [...]
>
>--
>Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
>Der godt kunne tænke sig gode ideer til Luxembourgturen

--Det lyder jo helt seriøst. Jeg har skam tænkt på dig og din
Luxembourgtur, du har set mit billedgalleri fra vores tur? Men
ellers må vi da lige snakkes/mailes.
M.v.h.
Lisbeth