Beregn i minutter
Fra : WebTime

Dato : 04-12-00 19:19

Hvordan vil et regnestykke komme til at se ud dette

3.05
2.41
--------
0.24
======

Hvordan sættes dette stykke op i VB eller i Exel

Let A = ((3.05-2.41)*100)/60)

Jeg kan ikke lige overskuge det lige nu
Men jeg ved at det skal give 0.24 minutter da hvis man trekker 0,41 fra de
60 og det giver 0.019
og der efter ligger de 0.05 til og så giver det 0.24 i forskælden.

Fra : WebTime

Dato : 04-12-00 22:46

Jeg prøver igen, Forklaringen var nok ikke god nok.

Jeg har to tal som jeg skal finde forskeælden i mellem og de er opgivet i
grader og minutter.
Det der står før kommaet er Grader og det efter kommaet er i minutter som
svarer til 60
Og da både VB og en lomme regner med tallet 100 = 1 og 1 minut svarer til 60

3.05 og 2.41 = 0.24 i forskeælden.

Hvordan stiller jeg det op eksempelvis på min lomme regner eller i VB

Er der nogle der kan hjælpe mig da jeg er kørt fast her.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-12-00 23:03

WebTime skrev:
> [...]
> svarer til 60
> 3.05 og 2.41 = 0.24 i forskeælden.
> Hvordan stiller jeg det op eksempelvis på min lomme regner eller i VB

Omregn først det hele til minutter (dvs. 60 * [alt før kommaet] + 100 * [alt
efter kommaet]), træk tallene fra hinanden og omregn derefter reultatet (X)
tilbage til grader.minutter (i VB kan det gøres med: X \ 60 + (X Mod 60) /
100).

-------
Tomas

Fra : WebTime

Dato : 05-12-00 17:17

TAK

Tomas Christiansen <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lwUW5.398$8T.8816@news.get2net.dk...

Fra : J@N

Dato : 04-12-00 07:57

Prøv at kigge på DATADIFF, den kan gøre det for dig.

Jan