"Super" Benzin
Fra : Andre

Dato : 29-11-03 14:31

Var på tanken for at hente noget benzin til motorsaven. Kom til at tænke på
om nogen havde prøvet "superbenzin" i havemaskiner, f.eks Ultima 95 / Vpower
og hvad det nu heder alt sammen.

Det burde vel være godt til en motorsav eller hvad ???

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-11-03 14:43

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Vpower
> og hvad det nu heder alt sammen.
>
> Det burde vel være godt til en motorsav eller hvad ???

Ja, hvis du hælder det i og starter på normal vis, siger den WRRRRRRR!
Underforstået: forskellen er ens.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-11-03 15:38

On Sat, 29 Nov 2003 14:30:36 +0100, "Andre" <andre21@ofir.dk> wrote:

> [...]
>og hvad det nu heder alt sammen.
>
>Det burde vel være godt til en motorsav eller hvad ???

Om det er bedre end alm. benzin er ikke godt at vide...

Men jeg plejer altid at bruge Miljøbenzin (det hedder det nu engang) som
købes hos min motorsavsforhandler. Det er godt nok dyrt, 24 kr/literen
lige for tiden. Men det er noget mere behageligt at gå med saven, for
det lugter ikke så slemt.

Især her i efteråret da jeg slæbte saven med ind i stuen nedenunder for
at save nogle gamle loftsbjælker ned var det skønt - vist kunne man
lugte det, men slet ikke på samme måde som med alm. 2-taktsbenzin.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-03 22:48

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:

> Især her i efteråret da jeg slæbte saven med ind i stuen
> nedenunder for at save nogle gamle loftsbjælker ned

Hvad har du nu fundet på, Mads, skal du have loft til kip?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-11-03 09:50

On Sat, 29 Nov 2003 22:48:21 +0100, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

>Hvad har du nu fundet på, Mads, skal du have loft til kip?

Næh, men vores hus er gammelt, med fritlagte bjælker i den gamle del -
nu skal loftet hæves (blandt meget andet) og det var altså lige nemmest
at save bjælkerne ned med motorsaven.

Det er i øvrigt ikke en sag jeg har med at gøre - det lader jeg min far
om. Jeg nøjes med at se og lære

http://www.gartneriet.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-03 01:12

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:

> Næh, men vores hus er gammelt, med fritlagte bjælker i den
> gamle del - nu skal loftet hæves (blandt meget andet)

Det lyder som en større operation - det viser du sikkert en
billedserie af en dag?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-12-03 13:05

On Mon, 1 Dec 2003 01:12:00 +0100, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

>Det lyder som en større operation - det viser du sikkert en
>billedserie af en dag?

Det er en større ting - desværre har jeg ikke været ret god til at tage
billeder i forløbet - men som bygmesteren (min far) siger: "Rom blev jo
ikke bygget på een dag", så der er rimelig mulighed endnu for at knipse
lidt fotos

http://www.gartneriet.dk