Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera HJÆLP!!
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 29-11-03 23:53

Hej,

jeg kunne enormt godt tænke mig at give mine forældre et digitalkamera
i julegave, så jeg har kigget lidt på nettet efter gode idéer, men jeg
har virkelig svært ved at overskue hvad jeg skal gå efter... Jeg har
ikke specielt meget forstand på det og der er så meget at vælge
imellem, så jeg håber at der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg
skal kigge efter... Optisk Zoom og Digital Zoom?

Jeg er villig til at give omkring 2000 kr, og vil gerne have et med
min. 3 megapixel... Og så må det meget gerne være mac-kompatibelt. Det
er sådan set de eneste krav...

Har kigget på Premier DC4311 Digital Camera til ca. 1400,- på
amazon.co.uk:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00008IHCE/ref=br_lf_ce_2/202-6465361-7813440

Og så er der et Rollei digitalkamera på tilbud til 1799,- i Netto fra
mandag... 4 megapixel, 3 x optisk zoom, 6x digital zoom osv. DCX 400
tror jeg det hedder...

Og en masse (ca. 25) kameraer fra 997,- til 2500,- på pricerunner.com:
http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/browse?sort=3&saved_products=0&autofilter=on&search=&price_min=&price_max=2500&a_700=gte%3B3.0&a_701=&a_705=&a_711=&a_712=&a_713=&a_715=&a_716=

Hvad skal jeg gå efter?

Mvh.
Kristoffer Lauritzen

Fra : kurt lund

Dato : 30-11-03 00:42

"Kristoffer Lauritzen" <crispy_king@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er villig til at give omkring 2000 kr, og vil gerne have et med
> min. 3 megapixel... Og så må det meget gerne være mac-kompatibelt. Det

Hej
Det er bedre gå efter mærkevare digi kamera
Det er ikke kun megapixel du skal gå efter, men mere hvad for et optik
der sidder i det.
Det er ikke meget ved at købe et digi kamera med 4 megapixel til 1500 kr
hvis der
kunne sidder vindue glas i kameraet.
eks et Canon digi kamera med 1,3 megapixel tager ligeså gode eller bedre
billeder
end et Aldi eller netto kamera med 3 megapixel.
Et godt køb er evt Canon Powershot A 60
er nemt at bruge og med danske menyer

Kurt

Fra : John Poulsen

Dato : 30-11-03 01:23

Prøv f. eks. at se på edbpriser.dk...

Jeg har f. eks. fundet Nikon Coolpix 2100 Olympus Camedia C-350ZOOM der
foruden Canon A60 er nogle af de bedre bud til en pris af max 2.000 kr.
Der er sikkertg også andre, men det var dem der "sprang i øjnene"...

Prøv at læse på dpreview.com og http://www.steves-digicams.com - efter
at du har besluttet dig for at kigge nogle kameraer ud... Som nævnt i
denne tråd er det bedre med kvali pixels i stedet for antallet.

John

Fra : Peter Holm

Dato : 30-11-03 16:03

> Jeg er villig til at give omkring 2000 kr, og vil gerne have et med
> min. 3 megapixel... Og så må det meget gerne være mac-kompatibelt. Det
> er sådan set de eneste krav...

der er et brugt Canon Ixus II til salg i dk.marked.privat.foto (24.11.2003
kl. 11.47)

Prisen var først 2300kr med 1års restgaranti, men er nu sat ned til 2000kr.
Mon ikke du kan presse sælger ned i 1800kr og gøre et virkelig godt køb.
Et brugt Ixus vil altid være et bedre køb end et nyt 'Bilka-kamera'

Mvh
Peter