Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige et hurtigt spørgsmål
Fra : ThomasT

Dato : 29-11-03 11:36

Jeg har en kammerat der skal have nyt kamara (han havde Sony Cyber-shot DSC
F717).

Skal han vælge: Sony Cyber-shot DSC F828 eller Canon EOS 300D, eller måske
noget helt tredje i samme prisleje (8000-9000kr.)?

Han tager alle mulige billeder og bruge også de manuelle funktioner.

Hvis I er venlige lige at skrive, hvorfor han skal vælge.....

Hilsen
Thomas Thomsen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-11-03 11:48

Hej

Jeg mener man får flest muligheder med et spejlreflekskamera. Hvis han køber
et Canon EOS 300 D vil han kunne skifte linser, så han får virkelig mange
muligheder. Der er mulighed for at bruge ekstern blitz (det er der også på
F828). Hvis han vil bruge så mange penge, skulle han måske overveje at købe
10D, hvor han også får en PC socket så han kan bruge større blitz anlæg (man
kan vel også købe sådan en lille dims til at sætte i sin flash socket).
Hvis han vælger 10D får han også et stærkere kamera, end hvis han vælger
300D...

Så mit forslag må være, vælg et digitalt spejlreflekskamera, køb nogle
brugte linser, og så er din kammerat klar...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

....Slet venligst "fjerndette" fra min retur mail adresse...
....Please delete "fjerndette" from my reply adress...

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 29-11-03 11:51

Han skal nok se alle tre kameraer hos fotohandleren. Det er jo gode kameraer
i alle tilfælde der hver har sine fordele. En ting jeg vil fremhæve er
søgeren. Sony´s har elektronisk billede i søgeren og Canon har optisk søger.
Nogen kan godt lide det elektroniske søgerbillede, personligt kan jeg
absolut ikke enes med det.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

--------

Fra : alexander

Dato : 29-11-03 14:05

Hej Thomas

Jeg har lige stået i samme situation. Jeg valgte et Canon 10D og min ven
valgte 300D. Der er ikke den store forskel på de 2 kameras funktioner og jeg
er sikker på at man vil være lige tilfreds med begge. Med 300D har du
mulighed for at få en billige canon lines med for 800,- . Hvis du vælger 10D
skal du ud og købe mindst 1 linse og så bliver det hurtigt dyrt.
Det gode ved et spejlrefleks er efter min mening beskyttelsen af
investeringen i kraft at at du kan bruge dine linser på et nyt kamera.
Mit råd ville være at købe 300D og så langsomt få fat i det udstyr du skal
bruge. Hvis du så om 3 år vil have nyt kamera skal du blot udskifte huset.

Kender du iøvrigt siden www.dpreview.com hvor der findes anmeldelser af
begge kamera. Kig i deres forum hvor der er andre der kæmper med samme valg
som dig og din ven.

/alexander

Fra : pwa

Dato : 29-11-03 15:09

"alexander" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender du iøvrigt siden www.dpreview.com hvor der findes anmeldelser af
> begge kamera. Kig i deres forum hvor der er andre der kæmper med samme

optisk zooom
28mm til 200mm ..skal der købes tilsvarende optik til Canon koster det
bare "kassen"
og så skal man yderligere slæbe rundt på den dyre taske med et par
forsk. brændvidder
> desuden er den "billige" optik er ikke værd at investere i til et ellers
godt produkt.
glæder mig til F828 kommer.
( ps: jeg er ikke forlovet med sony, selvom jeg har F717)