PBS or not?
Fra : MAndersen

Dato : 29-11-03 21:47

Jeg skal til at opkræve mine kunder en regning pr. 1. januar, hvor jeg
tidliger har fået provision.

Jeg bruger c5-light, udvidet med større deb.modul. Jeg skal hvert år
fakturere 250-300 kunder, stigende hvert år med ca. 100.
Disse kunder er faste, og altså stort set samme opkrævning hvert år.

Spørgsmålet er, kan det svare sig at bruge tid, penge og programmørtimer til
at få sat systemet op til at kunder kan betale via PBS, når jeg ikke har
flere kunder?

Jeg havde egentlig bestemt PBS, men mener måske at blot girokort er vedlagt
med mine kontoopl. i banken er med, kan det være tilstrækkelig. Jeg er ikke
så varm på at skal dataoverføre m.m. eller er det bare hammernemt?

Erfaringer, forslag modtages.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-11-03 16:52

On Sat, 29 Nov 2003 21:47:08 +0100, "MAndersen"
<nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Erfaringer, forslag modtages.

Når der er tale om et fast årligt beløb og ca. 200-300
kunder så kan man vel teknisk betragte som en
abonnementsopkrævning?

Både PBS og de fleste pengeinstituttersn edb-centraler
tilbyder systemer til faste tilbagevendene opkrævninger som
ikke er så forfærdeligt dyre.

/Knud
--
Berggreen Service