afsendt fra..?
Fra : Ps

Dato : 29-11-03 12:18

Outlook 2002, windows XP.
Jeg har en alias adresse til min kone - og mails TIL hende går selvfølgelig
ind på den konto/mappe, jeg har oprettet til hendes mails.
Men når hun afsender, så står min - default - adressen som afsender. Derfor
vil mails fra hende, som modtager besvarer, også gå til mig, og ikke i
hendes mappe.
Så har jeg forsøgsmæssigt oprettet en separat emailkonto til hende, som så
hænger sammen med hendes mappe, men det betyder, at hun får alle mails
dobbelt (da det jo er samme email konto hos tdc stadigvæk).
Er der nogen der har en god løsning på dette problem - uden at man skal
oprette og betale 2 helt separate emailabonnementer??
P.sørensen

Fra : pre

Dato : 29-11-03 15:16

Du skal ha´ fat i dine indstillinger, i alt fald dem for Outlook for det er
rivende galt hvad der foregår. Du kan hente post kun til en speciel konto,
du kan sende mails fra en speciel konto, men du kmå ikke bebrejde Outlook at
der er en standard når intet andet er indstillet.
pre

Fra : Ps

Dato : 29-11-03 18:50

men du kmå ikke bebrejde Outlook at
> der er en standard når intet andet er indstillet.

Jeg bebrejder nu heller ikke Outlook noget som helst, men spørger bare,
hvordan det skal gøres, hvis det overhovedet KAN gøres.
Og det fik jeg ligesom ikke svar på??
Ps.

Fra : pre

Dato : 29-11-03 19:13

Én ting er at jeg ved at det kan gøres, men da jeg ikke har versionen
installeret (jeg valgt at hoppe direkte over på 2003) så kan jeg ikke lige
pege på de steder/ de nøgleord du skal ha´ fat på.
Det kunne være rart om nogen med Outlook2002 kunne supplere lidt, ellers må
du nok se lidt nærmere på hjælpeteksterne.

Helt logisk vil jeg tro at du skal starte med funktioner/indstillinger og i
hjælpeteksterne vil det være praktisk at se på fanen Indhold, hvor der er
bogikoner for en række emner, altså kan hele emnet overskues ved at åbne et
eller flere ikoner. Og - det kan gøres, præcis som du (og millioner af
brugere) gerne vil ha´ det.

Fra : Finn

Dato : 30-11-03 04:26

Hej PS jeg har også Outlook 2002 eller XP hvad du nu vil kalde det. Jeg
kylede to nye computere ind i hytten her for lidt over 2 år siden og lavede
det til et lille Network.
Vi har haft Internet forbindelse i små 10 år hvor vi kun havde 1 computer
som vi deltes om men det var nu blevet for meget, det var for ofte vi havde
behov for at bruge computer på samme tid.
Vores Internes forbindelse er over 1 modem og har altid været det, men da vi
nu fik 2 computers fik vi altså også 2 E Mail adresser over den samme konto.
Det havde vi for øvrigt også da vi kun havde 1 computer og alt blev
separeret
til 2 konti både før og efter.
Som skrevet er det 2 år siden vi fik de 2 computers og da jeg satte det op
havde jeg en længere samtale med min ISP før det faldt på plads men det var
min ISP der ledte mig igennem så vi stadig havde 2 adresser på en konto. Vi
kan faktisk have 8 E Mail adresser på samme konto hvor alt bliver styret til
de enkelte konti uanset om vi har 1, 2 eller 3 computere eller helt op til 8
adresser. Vi kan også have op til 8 adresser på samme computer. Det skal
vist være sat op med forskellig identitet eller hvad i nu kalder det i DK
altså så i lukker ind med pas ord for hver bruger. Jeg ved at det også kan
lade sig gøre hjemme i dammen for jeg har sendt vejledning til 2 familie
medlemmer om samme problem, men de var også nød til at kontakte deres ISP
før
det lykkedes.

Jeg håber at det besvarede et af dine spørgsmål.

Cheers Finn
Canberra Australia

Fra : pre

Dato : 30-11-03 10:39

Det gik lige op for mig at du bruger TDC, og at TDC stadig opererer med
ALIAS begrebet i stedet for som alle andre at godkende et antal forskellige
e-mail adresser. I den situation er der ikke meget at gøre for hverken
Outlook eller OE kan se forskel i adressen. Det er i begge mailprogrammer
muligt at sætte en regel der styrer mails til specielle mapper afhængigt af
bestemte ord, men det er kun en halv hjælp.

Så - undskyld alle mine påstande - det er ikke et Outlook problem, det er
kun at skifte til en anden IP (måske det var klogt først at tale med TDC)