Højre eller venstretast
Fra : David

Dato : 29-11-03 22:12

Jeg sidder og arbejder med en applet og har tilføjet en mouseListener. I
mousepressed funktionen vil jeg godt vide om det er venstre eller høje
musetast der er blevt trykket. Hvordan undersøger man dette?

Fra : Lars Dam

Dato : 29-11-03 23:29

On Sat, 29 Nov 2003 22:11:55 +0100
"David" <nma2818@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg sidder og arbejder med en applet og har tilføjet en mouseListener. I
> mousepressed funktionen vil jeg godt vide om det er venstre eller høje
> musetast der er blevt trykket. Hvordan undersøger man dette?

Du kigger på MouseEvent.getModifiers(), som returnere en maske af knapper der er trykket ned.

f.eks.
if( (e.getModifiers() & MouseEvent.BUTTON3_MASK)!=0 ){
   //Button 3 nede
}

vh. ld