Mangler sidste ord i UBound!
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 29-11-03 22:29

Hvorfor kan jeg ikke få den til at køre det sidste ord igennem

Der hentes 12 ord fra en db
Do While Not rs.EOF

numkw = numkw + 1
ReDim Preserve kw(numkw)
ReDim Preserve impr(numkw)
kw(numkw) = rs("KEYWORDS")
kw(numkw) = kw(numkw) & Chr$(32)
impr(numkw) = 1
rs.MoveNext
Loop

jeg har så hente 12 ord ud fra db og lagt dem i en række! ik? det virker og
alle 12 ord kommer med.

Jeg kan bare ikke få den til at køre det sidste ord!
i koden her under jeg har prøvet at køre trinvis og jeg kan
se at når den kommer til første linie så er UBound = 12 og det er vel godt?
men jeg kan også se at kw(numkw) = det sidste ord og kw(i) = Første ord og
den overskriver
så det sidste ord og kommer så ikke til at søge på det sidste ord. Hvad har
jeg godt forkert?

For i = 1 To UBound(kw)
kw(numkw) = kw(i)
pos = InStr(1, buf, kw(numkw), vbTextCompare)

If i = UBound(kw) Then

--
Mvh. Mogens D. Hansen
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-11-03 22:56

Mogens Dyhre Hansen skrev:
> kw(numkw) = rs("KEYWORDS")
> kw(numkw) = kw(numkw) & Chr$(32)

Kunne også skrives som:

kw(numkw) = rs("KEYWORDS") & " "

> [...]
>
> For i = 1 To UBound(kw)
> kw(numkw) = kw(i)
> pos = InStr(1, buf, kw(numkw), vbTextCompare)

Hvad er det du ønsker at opnå - det er ikke gået op for mig???

Skal du søge efter hvert af de 12 ord i buf?
Hvis ja, hvorfor så begynde med at overskrive det 12. ord med det 1. Hvorfor
søger du ikke blot efter kw(i) i buf?

-------
Tomas