gf ti4200 til 9600pro mere ydelse?
Fra : klaus svendsen

Dato : 30-11-03 01:31

Hej

Hvis jeg skifter et gf4200 til et 9600pro. hvor meget mere ydelse vil jeg så
få. Er det pengene værd? eller kan jeg godt beholde det gamle kort. spiller
moderat.

mvh

Klaus

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-11-03 08:52

> Hvis jeg skifter et gf4200 til et 9600pro. hvor meget mere ydelse vil jeg

> få. Er det pengene værd? eller kan jeg godt beholde det gamle kort.
spiller
> moderat.

Kik på
http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/index.html
og behold dit GF4200. Det er nøjagtigt ligeså stærkt som 9600pro.

(Hvis du spiller sjældent, vil du jo så sjælden have glæde af et
superspillegrafikkort...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-11-03 12:22

"Villy Jensen" <vje@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/index.html
> og behold dit GF4200. Det er nøjagtigt ligeså stærkt som 9600pro.

Hvaøøh, du må da have glemt at kigge på resultaterne med 4x antialiasing og
8x anisotropic filtering:
http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/vga_card_guide-13.html
http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/vga_card_guide-15.html
http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/vga_card_guide-16.html

Kan du sige: 40-50% hurtigere? Og _meget_ flottere med AA og AF slået
til.

Idéen med et nyt kort er vel at sætte mere øjeguf på, opløsningerne kan jo
snart ikke drives højere på vores skærme, og jeg synes personligt at
fps-raten er rigeligt høj nok.

Opgraderingen skulle altså mest være for flottere 3D, og DX9-features, end
for egentlig hastighed. Ellers skal man op i 9700 eller 9800.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Cinnober

Dato : 30-11-03 12:21

> [...]
> http://www.tomshardware.com/graphic/20030714/index.html
> og behold dit GF4200. Det er nøjagtigt ligeså stærkt som 9600pro.

ja i 3Dmark2001 men i 3Dmark2003 sparker det røv.
Mig og en ven har samme pc bortset far jeg har et GF4TI4200 og han har en
Radeon 9600 pro.

I 3Dmark2001 Default benchmark får vi det samme men i 3Dmark2003 får jeg
1500 og han 3500.

Men ellers er det ingen forskel rent spillemæssigt.

Fra : Nikolaj

Dato : 03-12-03 17:33

Hej

Efter min mening kan du ikke rigtigt sammenligne de to kort, for det ene
understytter DirectX 9 og det gør det andet ikke. Spørgsmålet er vel mere om
du vel extra grafik der er i DX9 spil eller ej.

- Nikolaj