CBB - dur de til noget
Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 20:02

Jeg har iøjeblikket Sonofon Selvhenter, og er meget træt af deres service,
derudover vil jeg meget gerne have et abonnement med GPRS og Sonofon
fortæller at det kan man ikke på selvhenter og vil heller ikke kunne komme
til det.

Derfor har jeg set på CBB, hvad er jeres erfaringer med CBB "både gode og
dåelige" eller er der nogen der kan anbefale noget bedre/billigere

Med venlig hilsen René

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 20-11-03 20:13

"Hornbech" <gnu@hornbech.com> wrote in message
> [...]
>
> Derfor har jeg set på CBB, hvad er jeres erfaringer med CBB "både gode og
> dåelige" eller er der nogen der kan anbefale noget bedre/billigere

Der er p.t. ikke noget bedre end Telmore

Jan

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 20:17

Men CBB er jo billigere end Telmore

Med venlig hilsen
René

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-11-03 21:18

"Hornbech" <gnu@hornbech.com> skrev i en meddelelse
> Men CBB er jo billigere end Telmore

CBB koster da 99 øre/min, medmindre du er villig til at betale en "dummebøde" på
ca. 200 kr. for at få minutprisen ned på 68 øre/min. Hos Telmore koster det 85
øre/min uden betaling af "dummebøde".

-cb

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 21:26

Jamen så betaler man jo "dummebøde" for at få GPRS hos Telmore hvor det
f.eks er incl. i de 200 hos CBB

Fra : J Larsen

Dato : 20-11-03 21:34

CBB er helt ok, har selv haft dem i to år.
Men de er dyre. Hvem vil betale 200kr for noget man får gratis andre steder.

JL

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 22:25

Lad os sige at jeg skifter til Telmore så koster det mig 99,- for at skifte
og 99,- for at oprette GPRS husk det er vigtigt for mig at jeg har GPRS ialt
198,-

Skifter jeg til CBB bliver det 99,- for at skifte og 199 for at blive plus
kunde(INCL. GPRS) ialt 298.
Men ved at vælge CBB løsningen får jeg jo også en minutpris der er 19 øre
lavere og MMS priser der er 50 øre lavere og SMS der godtnok kun er 1 øre
lavere med det bliver også noget i længden

Med venlig hilsen
René

Fra : FB

Dato : 20-11-03 22:35

> [...]
> lavere og MMS priser der er 50 øre lavere og SMS der godtnok kun er 1 øre
> lavere med det bliver også noget i længden

Plus gratis GPRS i en måned :)

Hilsen glad CBB kunde i snart et år.

--
// http://mobil.dontdoit.dk \\
// Når du mangler lidt lir til din mobil! \\

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 22:45

Der står da ingen steder at der er gratis GPRS i en måned.

Med venlig hilsen
René

Fra : FB

Dato : 20-11-03 22:47

> Der står da ingen steder at der er gratis GPRS i en måned.

Nej. De har ikke skrevet dato nogen steder på den nye side.
Men pt. er det altså gratis.

Det var bare fordi, at på den gamle side stod der, at GPRS er gratis frem
til (en eller anden dato) i december.

Vil lige skrive og hører dem af, hvor længe det stadig er gratis.

Mvh
FB

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 23:00

Jammen hvis jeg skifter nu, så vil der jo gå en måned før jeg er blevet
konverteret og så er vi i slutningen af december og så vil jeg jo ikke få
noget ud af det.

Fra : FB

Dato : 20-11-03 23:14

> Jammen hvis jeg skifter nu, så vil der jo gå en måned før jeg er blevet
> konverteret og så er vi i slutningen af december og så vil jeg jo ikke få
> noget ud af det.

Hmm, havde jeg ikke lige tænkt på.
Men så får du da gratis mobilsvar som de lancere her i december måned

mvh
FB

Fra : Hornbech

Dato : 20-11-03 23:25

Ja jeg hælder nok også mest til at ofre de 99 mere og så få CBB. Har du ikke
haft problemer den senere tid. da Jeg har haft mange problemer med
Selvhenter og CBB kører jo også på Sonofons net

Fra : FB

Dato : 20-11-03 23:28

> [...]
> haft problemer den senere tid. da Jeg har haft mange problemer med
> Selvhenter og CBB kører jo også på Sonofons net

Nej. Ikke rigtigt.

Jeg husker for et par uger siden, hvor jeg ingen net havde i en time men det
er også det eneste jeg kan komme på.

Er meget tilfreds med CBB.
Kan også godt følge din tankegang, du vil spare penge i længden for de 99kr.
ekstra.

Håber også du bliver lige så tilfreds med dem som jeg har været.

Mvh
FB

Fra : Benjamin

Dato : 21-11-03 12:50

Hornbech wrote:
> [...]

Selvhenter har altid haft problemer :'( prøvede at tilmelde min far 10 gange
på nettet da de lige var startet. Internal server error og jeg skal gi' dig.

Selv har jeg altid haft Telmore og er meget tilfreds med dem. Deres system
på hjemmesiden er simpelthen bare dejligt og overskueligt. Desuden har de en
masse forskellige muligheder mht. at få vist sit forbrug, og med integreret
adressebog kan du i forbrugsoversigten nemt se hvem du har ringet til i
stedet for at der bare står et nummer (når du har oprettet vedkommende i
adressebogen).
Mit indtryk af CBBs hjemmeside er at den er rodet og uoverskuelig.
Prøv at gå ind på telmore.dk og se nogle af de eksempler de har på
hjemmesiden.

Telmore kan måske ikke konkurrere på prisen umiddelbart men jeg mener de har
de bedre services der gør at man skal bælge dem.
Desuden forventer jeg da også at de snart sænker prisen. De kan jo ikke ha'
at de mister kunder til CBB og Tele2

/ Benjamin

Fra : Hornbech

Dato : 22-11-03 10:50

Jeg kræver ikke at få det selvskab med den flotteste hjemmeside, den skal
bare virke "i modsætning til Selvhenter" jeg skal jo ikke surfe rundt på
deres side konstant den skal bruges til når jeg tanker op, så prisen kommer
i første række. desuden tror jeg også at hvis telmore sætter prisen ned så
går CBB bare under den pris igen.

Med venlig hilsen
René

Fra : Benjamin

Dato : 22-11-03 11:12

Hornbech wrote:
> [...]

Det har jeg heller intet skrevet om Jeg sagde at den var overskuelig og
brugbar.

Jeg har nu meget gavn af de ekstra services. Men det er jo et spørgsmål om
prioritering

Ja da .. og Telmore har alle gange fulgt med .. igen og igen. Men lige nu er
det som om de står i et "dødvande" fordi CBB har 200 kr i oprettelse på
deres billige takster.

--

/ Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 11:25

> [...]
skifte
> og 99,- for at oprette GPRS husk det er vigtigt for mig at jeg har GPRS

De 99 kr. i oprettelse, dem får du da igen som taletid ? gør du ikke...

Fra : David Holm

Dato : 22-11-03 14:29

> De 99 kr. i oprettelse, dem får du da igen som taletid ? gør du ikke...
Nej det koster nu 199 i oprettelse:
"TELMOREs startpakke koster 199 kr. inkl. nyt mobilnr. eller
nummerflytning, et hurtigt 64 Kb SIM-kort til 99 kr., taletid for 100 kr.
samt gratis forsendelse"

Jeg tror ikke man kan fravælge dette "smarte" 64 Kb SIM-kort, derved
betaler man 100 kr i oprettelse.

mvh

David

Fra : Fischer

Dato : 22-11-03 16:08

> Jeg tror ikke man kan fravælge dette "smarte" 64 Kb
> SIM-kort, derved betaler man 100 kr i oprettelse.

Ja, og det er ret dumt IMHO.
Langt de fleste jeg kender har *intet* at bruge et 64 Kb kort til.
Jeg er derfor også gået over til at anbefale familie og venner andre
selskaber end Telmore, som jeg ellers har skaffet en hel del kunder.
De 100 kr. i oprettelse + 100 kr. til GPRS kunne man jo putte i en CBB+ i
stedet og få en lavere minutpris.

*Fischer

Fra : Hornbech

Dato : 23-11-03 13:39

Ja det er jo lidt det samme som at ofre lidt flere penge på en bil hvis den
er billigere i den daglige drift.

Med venlig hilsen
René

Fra : ASC

Dato : 24-11-03 14:34

Hornbech <gnu@hornbech.com> wrote in article
> [...]
>
> Derfor har jeg set på CBB, hvad er jeres erfaringer med CBB "både gode og
> dåelige" eller er der nogen der kan anbefale noget bedre/billigere

Hej,

lige for at slå en ting fast:

GPRS bliver også tilgængeligt på Selvhenter.

MEN, det bliver først en gang næste år.

mvh

ASC

Fra : Hornbech

Dato : 25-11-03 00:18

Ifølge Sonofon selv vil de ikke tilbyde denne service (GPRS) til selvhenter
kunder. Men kun til abonnement kunder.

Med venlig hilsen
René

Fra : Hornbech

Dato : 25-11-03 00:23

Hvis de nu skulle begynde at tilbyde GPRS, så er der jo bare én ting meger
der kan gå galt, selvhenters saldoside har jo stort set ikke fungeret i 1½
måned, plus der konstant er problemer med mms og opkald til og fra
selvhenter.
Så det er nok bedre de for styr på de nuværende fejl inden de giver sig til
at skabe flere.