Grafikkort kontra internet
Fra : Carsten

Dato : 17-04-01 10:45

Jeg har problemer med at mit internet er meget langsomt, jeg har snakket med
TDC, de siger at der ikke er noget i vejen med forbindelsen, men at det
enten kan være min browser(Explorer) som skal udskiftes med Netscape, eller
at det er mit grafikkort der ikke kan med internet!!.
Min PC:
Win 98 Me
350 MhZ Pentium II 128 ram
Grafikkort: Asus GeForce 2 AGP MX med Detonator 3 driver

Kan det passe hvad de kloge ved TDC siger?

Carsten
P.S fjern tallene fra E-mail add. og send.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-01 11:09

"Carsten" <carsten111@plakaten.dk> wrote in message
> [...]
> 350 MhZ Pentium II 128 ram
> Grafikkort: Asus GeForce 2 AGP MX med Detonator 3 driver
>
> Kan det passe hvad de kloge ved TDC siger?

Øhhh nej?!

Internet kan selv køre med en 386'er og et 1MB ISA grafikkort.

Men nu er det den forkert gruppe, men prøv at forklare dit internet problem
i news://dk.edb.internet.udbydere

--
Bjarke Andersen

Bjarke Andersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-04-01 12:06

Carsten wrote:

> [...]
> 350 MhZ Pentium II 128 ram
> Grafikkort: Asus GeForce 2 AGP MX med Detonator 3 driver
>
> Kan det passe hvad de kloge ved TDC siger?

Måske, men så burde de altså også tilbyde yderligere hjælp.

Hvis du har netexpres med et ATM-netkort sidende i din PC kan der måske være en
hardware konflikt. Prøv evt. at flytte kortet til en anden slot og ellers så
spørg i dk.edb.hardware eller i dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Mvh

Bruno

Fra : Thumb

Dato : 17-04-01 13:17

On Tue, 17 Apr 2001 11:44:31 +0200, "Carsten" <carsten111@plakaten.dk>
wrote:

> [...]
>350 MhZ Pentium II 128 ram
>Grafikkort: Asus GeForce 2 AGP MX med Detonator 3 driver
>
>Kan det passe hvad de kloge ved TDC siger?

Nej

Dit grafikkort er rigeligt, og din pc generelt !

Bruger du internet explorer 5.05 ?

Den kan evt. give lidt problemer. Version 5.01 anbefales.

At bruge Netscape istedetfor lyder helt utænkeligt. Så får du mange
andre problemer med java.

Bruger du modem ? eller hvad ?
Hvilken modem ? hvilken driver ?
Hvad siger kontrolpanelet om modemet ? hvad siger Diagnostics for
modemet ? bruger du en V.90 driver ?

Hvis du bruger modem, hvad hastighed konnekter du med ? 33 kbit/s
eller 48 -50 kbit/s.
Sidstnævnte hastigheder bør kunne opnås med et moderne modem.

Det er imidlertid ikke så ligetil at afklare, hvordan du optimerer
modem opsætning.

Hvad mener TDC, når de siger der ikke er noget i vejen med
forbindelsen ? Er det centralen de mener ?

Fra : Stefan Øllegaard

Dato : 17-04-01 18:06

> [...]
> 350 MhZ Pentium II 128 ram
> Grafikkort: Asus GeForce 2 AGP MX med Detonator 3 driver
>
> Kan det passe hvad de kloge ved TDC siger?

Well, det kommer an på, om du har talt med en af de kloge

Nu ved jeg ikke, hvor hurtig du forventer din forbindelse skal være, men du
kan jo teste den. Prøv f.eks. http://webservices.cnet.com/bandwidth/. Jeg
trykker bare go, og så får jeg vist, at min hastighed i det øjeblik er 325
kbps (der er i øvrigt en fejl på den site. Hvis jeg fra min browser Internet
exploder 5.5 trykker på tilbagepilen, så bliver min forbindelse lige
pludselig hurtigere end 1,5MB den bliver til infinity kbps. På en anden pc
fil jeg over 40.000 kbps! Men det er alletiders til et skræmprint og så lidt
pral).

Anyway, vi hoster nogle sites her hos os, og en dag ringede en kunde og
sagde at vores server var langsom, for når de gik ind på deres site, så gik
det langsomt. Et hurtigt kig på serveren afslørede ikke noget, men hvis jeg
lavede en traceroute fra vores server til deres, så viste det sig, at deres
server havde lange svartider, så det var ikke hos os fejlen lå. Når der er
lange svartider på nettet, så kan det være svært at finde ud af, hvor
problemet ligger.

Nu ved jeg ikke med hensyn til Win98, men på min W2k kan jeg bruge
kommandoen tracert
C:\>tracert www.yahoo.dk

Tracing route to homerc.europe.yahoo.com [217.12.6.17]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms vores firewall
2 10 ms <10 ms <10 ms teledanmarks gateway
3 <10 ms 10 ms <10 ms atm1-0-0-76.albnxi2.ip.tele.dk
[195.249.22.105]
4 10 ms <10 ms <10 ms ge5-0.1000M.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.1.2]
5 20 ms 20 ms 20 ms pos2-1.155M.linxnxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.170]
6 30 ms 20 ms 20 ms fe2-0.100M.linxnxi2.ip.tele.dk
[195.249.13.123]
7 30 ms 20 ms 20 ms gblon303-tc-s3-0.ebone.net [195.158.232.249]
8 20 ms 30 ms 20 ms gblon902-tc-r3-0.ebone.net [213.174.68.228]
9 30 ms 20 ms 30 ms 195.158.232.6
10 20 ms 30 ms 20 ms rc4.lng.yahoo.com [217.12.6.17]

Trace complete.

Her er der altså ikke nogen problemer (svartider på 30 ms er fint nok), men
hvis jeg sad derhjemme, så kunne det måske afsløre, om min ISP havde lange
svartider.

Venligst Stefan

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-04-01 01:19

On Tue, 17 Apr 2001 19:05:37 +0200, "Stefan Øllegaard"
<troutmaster@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fil jeg over 40.000 kbps! Men det er alletiders til et skræmprint og så lidt

Fed fejl, jeg har på den måde unendelig (infinity) hastighed på min
256 kb.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Ejvind Toft

Dato : 17-04-01 23:17

Det er IKKE dit grafikkort men din opsætning i din windows der sandsynligvis
er galt med. Hvis tdc siger at der ikke er noget galt ind til dig så er det
nok din opsætning. At TDC skyder skylden på grafikkort skyldes rent
uvidenhed fra deres side. Du har bare talt med et paphoved der ikke kender
en skid til den slags. Nu er dette ikke den rette gruppe men hvis du
fortælle din internet form (k56 modem, isdn, adsl eller kabelmodem eller
lign.) vil det hjælpe!

SoulWalker

Fra : Jesper Bennedbæk Kri~

Dato : 18-04-01 17:36

Bruger du modem på en analog telefonlinje?
I så fald - prøv at pille alle telefoner på linjen fra.

Mvh.
Jesper