SMS-server
Fra : Rune

Dato : 15-11-03 16:16

Hej med jer kloge hoveder

Er der nogle der kan hjælpe mig med forslag til hvordan følgende laves:

Person A sender en SMS til et mobilnr. hvor der er tilsluttet en computer
der logger hvad der er sendt. Det skal ske i form af en slags timeregistring
for kørende medarbejdere.
Beskeden kunne se sådan ud: Helle, Bondeby. Hvor så at der i loggen kan ses
at
"Helle er mødt kl. 10:00 i Bondeby". Dette kan så evt. sendes til et
angivent mobilnr.
Evt. skal systemet udsende en besked hvis medarbejderen ikke har meldt til
inden et angivet tidspunkt.

Findes det allerede eller skal det laves fra bunden, og i givet fald
hvordan.

Fra : Jimmy

Dato : 15-11-03 18:58

"Rune" <rune@runeweb.dk> wrote in message
> Hej med jer kloge hoveder
>

> Findes det allerede eller skal det laves fra bunden, og i givet fald
> hvordan.

Det skal helt sikkert laves fra bunden, når det er så specifikt som det du
har behov for.

Jeg har lavet den slags i perl, php og SMS Tools.

Mvh
Jimmy

Fra : Rune

Dato : 15-11-03 19:02

Ja og det aner jeg jo ikke en skid om...
Men tak for svaret!

Rune

Fra : Jimmy

Dato : 15-11-03 19:06

> Ja og det aner jeg jo ikke en skid om...
> Men tak for svaret!

Undersøg hvad der findes på markedet af eksisterende produkter og tilpas dit
behov efter deres kunnen.

Der var for kort tid siden et lignende spørgsmål og der var en der havde et
link til et stykke software, som kunne en smule.

Ellers se på http://www.nowsms.com/

Mvh
Jimmy

Fra : Rune

Dato : 15-11-03 19:05

Hvad findes der af "færdige" programmer i genren?

Fra : Fischer

Dato : 15-11-03 20:39

> [...]
> kørende medarbejdere. Beskeden kunne se sådan
> ud: Helle, Bondeby. Hvor så at der i loggen kan ses

Jeg har lige lavet noget der lugter lidt (men kun lidt) af dette. En
meldetjeneste vedr. support på en produktion.

Hvis man bruger www.smsblogs.dk kan brugeren i marken sende en SMS til 1231
(50 øre + alm. takst) og dette dukker straks op på ens egen hjemmeside.
Der er ikke så mange muligheder ud over dette, men man er til gengæld næsten
i gang på 10 minutter.

> Evt. skal systemet udsende en besked hvis med-
> arbejderen ikke har meldt til inden et angivet tidspunkt.

Dette er der så ikke mulighed for.

*Fischer

Fra : Per Bau \(udskift i~

Dato : 16-11-03 00:06

"Rune" <rune@runeweb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer kloge hoveder
> Findes det allerede eller skal det laves fra bunden, og i givet fald
> hvordan.

Hvis ikke der er valgt system til registrering af tiden. Så findes dette
bl.a. som et modul til Wintid.

http://makeashorterlink.com/?M35325D86

/Per

Fra : Rune