hvad hedder telmores SMTP server
Fra : Thomas

Dato : 14-11-03 22:04

jeg har lidt problemer med at få mail til at virke på P800

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-11-03 22:15

"Thomas" <thomas_150@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har lidt problemer med at få mail til at virke på P800

Aner det ikke - og er ligeglad ! Du skal nemlig ikke bruge den (Med
mindre du altså HAR en mail-konto hos dem).
Derimod skal du bruge den, din mail-udbyder bruger. Hvis ikke de kan/vil
oplyse den så prøv at pinge den - det havde jeg held med.
Muligvis skal du også indsætte POP3-serveren som en ren IP-adresse - det er
i det mindste nødvendigt på T39 og T68i. Ellers får du ikke forbindelse til
mail-serveren

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-03 22:50

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> wrote in

> Derimod skal du bruge den, din mail-udbyder bruger. Hvis ikke de
> kan/vil oplyse den så prøv at pinge den - det havde jeg held
> med.

Du skal nok nærmere bruge den din netudbyder bruger - som Telmore
kunde er det TDC.
Hvad hjælper det at pinge en server du ikke kender navnet på ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-11-03 23:24

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.

- Intet - men de fleste kender da osse navnet på både deres SMTP- og
POP3-server.
Og nej - du skal ikke over TDC, medmindre du bruger dem som mail-leverandør.
Bruger du f.eks. DHT (som jeg) skal du over deres servere - både ind og ud -
du kan ikke sende via TDC's server - har testet !
Det virker kort sagt gangske som på din PC.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Cox

Dato : 15-11-03 00:50

On Fri, 14 Nov 2003 23:24:22 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> du kan ikke sende via TDC's server - har testet !
> Det virker kort sagt gangske som på din PC.

Beklager, men det er nu noget vrøvl. For at undgå spammere kræver de fleste
(hvis ikke alle) internetleverandører at du er koblet op gennem deres
system for at kunne sende gennem deres SMTP-servere. POP3-serveren kan som
regel tilgås fra et hvilken som helst system.

Jeg har min email-konto hos Tiscali, men bruger smtp.mail.dk når jeg sender
fra min T68i. Og jo, det virker, mens Tiscalis smtp-server IKKE kan bruges
fra mobilen.

TC

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-11-03 03:17

> Og nej - du skal ikke over TDC, medmindre du bruger dem som
> mail-leverandør. Bruger du f.eks. DHT (som jeg) skal du over
> deres servere - både ind og ud - du kan ikke sende via TDC's
> server - har testet !

Så gør du noget forkert, længere er den ikke.

Der er ingen forskel på om det er en mobil eller en PC der sender
mailen gennem en SMTP server, de fungerer på præcis samme måde.

Fra : Finn I

Dato : 15-11-03 10:17

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse
> Det virker kort sagt gangske som på din PC.
Du vrøvler godt nok grundigt lige nu
Nej Thomas du skal som Telmore kunde bruge TDC's SMTP server.
Gå ind på TDC mobil hjemmeside og følg vejledningen så garanterer jeg for
det virker.

Mvh
Finn I

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 22:31

"Thomas" <thomas_150@hotmail.dk> wrote in message news:3fb542a7$0$27420$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> jeg har lidt problemer med at få mail til at virke på P800

telmore er ikke en Internetudbyder.. det køre over TDC´s.. og den er smtp.mail.dk mener jeg bestemt

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-11-03 22:39

> "Thomas" <thomas_150@hotmail.dk> wrote in message
>
> telmore er ikke en Internetudbyder.. det køre over TDC´s.. og den er
smtp.mail.dk mener jeg bestemt

Njahh - min mail ligger hos DHT (net- og mail-host) og jeg skal altså bruge
deres SMTP- og POP3-serveres IP'ere.
Jeg kan ikke køre over TDC's - selvom jeg også bruger Telmore.
En anden "sjov" ting er: nogle hævder at både T39 og T68i kan andvende disse
2 adresser i tekst-format (~mail.tdc.dk), men på mine (1 af hver model) er
jeg nødt til at bruge IP adresserne i tal-format !?
Har forsøgt flere gange i tekst-form, men begge mobiler ender med at opgive
at finde serveren.....
Med IP-tallene kører det direkte !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Jensb

Dato : 15-11-03 00:47

> Njahh - min mail ligger hos DHT (net- og mail-host) og jeg skal altså
bruge
> deres SMTP- og POP3-serveres IP'ere.
> Jeg kan ikke køre over TDC's - selvom jeg også bruger Telmore.

Det er nu altså rigtigt nok, at han skal (kan) bruge TDC's SMTP server, når
han har Telmore.

De fleste udbydere spærrer deres SMTP server, således at du kun kan bruge
dem, hvis du er logget på nettet gennem denne udbyder. Dette gøres for at
forhindre at fremmede kan bruge SMTP serveren til at udsende SPAM. Jeg
havde f.eks. på et tidspunkt en E-mail adresse hos TDC, men jeg havde
Sonofon GPRS. I det tilfælde kunne jeg så IKKE bruge TDC's SMTP server, men
skulle derimod bruge Sonofons SMTP-server (men TDC's POP3-server)

Så hvis man henter mail via Telmore GPRS, så skal man i de fleste tilfæde
bruge TDC's SMTP server for at kunne sende mail. Men man skal bruge POP3
serveren, der hvor man har sin mail-konto. Så har man f.eks. sin
emailadresse hos get2net, så er det deres POP3-server man skal bruge.

Men hvis man som dig har et decideret mail-webhotel hos en "uafhængig"
udbyder, så er det rigtigt at man ofte vil kunne bruge deres SMTP server.
Dette skyldes at de normalt ikke spærrer deres SMTP, da deres kunder jo
altid vil være logget på internettet gennem diverse forskellige
internetudbydere. Og som service tilbyder de derfor at man kan bruge deres
SMTP, uanset hvilken udbyder man er logget på nettet med, da nogle kunder
måske ellers ville kunne risikere ikke at kunne sende mail, hvis deres
internetudbyder ikke tilbyder SMTP.

Jens

Fra : Fischer

Dato : 15-11-03 08:30

> En anden "sjov" ting er: nogle hævder at både T39
> og T68i kan andvende disse 2 adresser i tekst-format
> (~mail.tdc.dk), men på mine (1 af hver model) er
> jeg nødt til at bruge IP adresserne i tal-format !?

Jeg har lige sat 2 stk. T68i op til at checke mail (en via opkald og en via
Sonofon GRPS). Ved begge virkede det med tekst-format.

*Fischer

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-11-03 10:27

On Fri, 14 Nov 2003 22:38:32 +0100, "Jesper Hedegaard"
> [...]

>2 adresser i tekst-format (~mail.tdc.dk), men på mine (1 af hver model) er
>jeg nødt til at bruge IP adresserne i tal-format !?

Så tror jeg at du mangler at indtaste en DNS-server i din mobil.

Kurt Brixen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-11-03 18:16

Jesper Hedegaard skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> Njahh - min mail ligger hos DHT (net- og mail-host) og jeg skal altså
> bruge deres SMTP- og POP3-serveres IP'ere.

Du kan direkte bruge din ISP du kommer på internettet via. Sikkerheds
chekket sker på IP nr. Du kan sikkert godt bruge en SMTP server hos DHT,
men det vil kræve at du logger på på den ene eller anden måde, måske POP3
før SMTP. Det er for at undgå at SPAM'er kan misbruge SMTP serveren.

> Jeg kan ikke køre over TDC's - selvom jeg også bruger Telmore.

Jov du kan. Måske har du sat det forkert op,,,

> [...]
> model) er jeg nødt til at bruge IP adresserne i tal-format !?
> Har forsøgt flere gange i tekst-form, men begge mobiler ender med at

Det er en kendt fejl med nogle firmwæreversoner i T68i at den ikke kan klare
at slå IP op på en DNS server, brug IP *) eller få opdateret din firmware.

*) med den risiko for at det pluskelig ikke virker fordi TDC har flyttet
serveren over på en anden IP,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Fischer

Dato : 15-11-03 08:39

Sikke en diskussion og sikke en masse begreber der farer frem og tilbage.

Normalt skal man bruge den SMTP-server der tilhører den udbyder man kobler
op til internettet med.
Hvis man kobler op med opkald (CSD) skal man altså finde sin
internet-udbyders SMTP-server og bruge denne.
Hvis man kobler på med GPRS skal man bruge den SMTP-server som
mobil-udbyderen stiller til rådighed.
Med Telmore/TDC er det 'smtp.mail.dk' og med CBB/Sonofon er det
'mail.sonofon.dk' (begge uden '').

Nogle mail-hostere af egne domæner stiller også en SMTP-server til rådighed,
men de kræver ofte at man logger på for at undgå relaying (til
Spam-udsendelse).

*Fischer

Fra : Thomas

Dato : 16-11-03 11:38

Tak for alle svarende - stadig ikke hul igennem

Jeg har mail hos TDC - når jeg laver en internet opkoblinf via Opasia
standard (GSM) spiller det bare - med Telmore får jeg fejl

Har prøvet at opløse pop3.mail.dk og smtp.mail.dk til IP og brugt disse
istedet - desværre samme fejl : kan ikke aktivere

Mit setup er Telmore GPRS - SE P800 - TDC mail
Kan surfe via GPRS fint
Når man konfigurer GPRS hos Telmore får man 3 opsætninger
GPRS
TDC Mobil WAP GPRS
Telmore MMS

Jeg tror min mail er sat rigtigt op - så prøver mig frem med
internetopsætning

Hvis nogle har erfaring med ovenstående set-up hører jeg gerne

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-11-03 13:16

Thomas skrev i -dk.teknik.telefoni.mobil:

> Mit setup er Telmore GPRS - SE P800 - TDC mail
> Kan surfe via GPRS fint
> Når man konfigurer GPRS hos Telmore får man 3 opsætninger
> GPRS

Bruger du samme GPRS opsætning til mail, som WAP?

Hvis så, så er det der fejlen ligger, du skal ændre

Forbindelse->Datakomm.->Datakonti->Rediger->APN->til internet

dvs, du skal have oprettet en ny Datakonti, retter du den eksisterende til
internet, så kan du ikke WAP'pe.

Fra : Thomas

Dato : 16-11-03 20:35

Så virker det

fejlen (for det var det jo) er min GPRS konto IKKE havde en fast DNS - jeg
så på www.p800.dk og der var en faq - iøvrigt et godt link

Go week end til alle - og igen tak