Nyt baghjul til Kawasaki ER 5
Fra : Carsten JvT

Dato : 17-04-01 09:58

Hejsa i gruppen.

Jeg har lige et par spørgsmål til de kyndige her i gruppen ang. subj.

Der sidder pt. et "Brosten" Battlax BT 45 130/70/17.

En forhandler meddelte mig at der ikke laves BT 45 mere. Han havde dog et
130/80/17 liggende.
Er der stor forskel i kørslen o.l. med et 80 istedet for det 70 jeg har på
nu??

Inden jeg render ud og bruger omkring 1400,- på at få en ny sål til
baghjulet, (incl. af og på montering) vil jeg lige høre om der er andre
dækmærker / fabrikanter som er anbefalelsesværdige.

Jeg bruger MC'en til daglig transport til og fra arbejde, samt et par
længere ture rundt i landet. Det hænder dog at Kawaen får lov til at
"strække ben"...
Med de oplysninger er det måske nemmere at definere, hvilket dæk
type/fabrikat jeg kan/skal gå efter.

Hilsen
Carsten JvT
Kawasaki ER-5, med nedslidte såler...

Fra : Christian Jensen

Dato : 17-04-01 14:17

Carsten JvT wrote:

> [...]

> baghjulet, (incl. af og på montering) vil jeg lige høre om der er andre
> dækmærker / fabrikanter som er anbefalelsesværdige.

Hej.

Jeg har selv kørt ER-5 med BT45 og var ret begejstret i starten, men
synes der kom lidt ustabilitet i forenden ved ligeudkørsel (60-80 km/t)
da de blev slidt. Men det kan selvfølgelig have haft andre årsager.

Ifølge en test i Motorrad for nogle år siden (som BT45 vandt), er andre
gode dæk til ER-5'eren BT 35 og Metzeler ME-1. Andre anbefaler Michelin
Macadam 50, men man får meget forskellige svar alt efter hvem man
spørger.

mvh Christian

Fra : Rune Larsen

Dato : 17-04-01 14:54

"Christian Jensen" <chrjen@cphling.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv kørt ER-5 med BT45 og var ret begejstret i starten, men
> synes der kom lidt ustabilitet i forenden ved ligeudkørsel (60-80 km/t)
> da de blev slidt. Men det kan selvfølgelig have haft andre årsager.

Jeg kører også med BT45 på min TZR250. De har overlevet ca. 10.000 km, et
par trackdays, og de passer mig generelt rigtigt godt. De har endda godt fat
i regnvejr!

/Rune

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-04-01 16:11

Carsten JvT <daun12@fitfsv.dk> skrev i en news:9bh0gg$bt7$1@sunsite.dk...
> [...]
> 130/80/17 liggende.
> Er der stor forskel i kørslen o.l. med et 80 istedet for det 70 jeg har på

Hej Carsten.

Det må du næsten hellere spørge Jane om , hun kører nemlig også med
"forkert" dæk størrelse ( 130/80-17 ) på
baghjulet .
Men hvor meget det betyder :-/, ved det ikk´, men du gearer den jo lidt op.
Kan du ikke få en tur på Jane´s, og så selv bedømme ? ( Jane ?? )
Personligt ville jeg nok holde mig til standard størrelsen, men ??
--
Hilsen
Dennis Pedersen