Nu hvor vi er ved vaner.
Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-11-03 21:10

Med tanke på tråden om toiletrullens placering, har I så tænkt over hvem
der sover i hvilken side af sengen?

Faktisk er det sådan, at de allerfleste placerer sig sådan, at kvinden
sover i højre side og manden i venstre, set fra fodenden af sengen.

Vi gør det også her, hvad med jer?

Marianne Feddersen

Fra : www.ttdown.com

Dato : 17-11-03 21:25

Hejsan

Igen den praktiske måde at gøre det på, hvis man er højrehåndet.He He

Manse

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 17-11-03 21:28

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Faktisk er det sådan, at de allerfleste placerer sig sådan, at kvinden
> sover i højre side og manden i venstre, set fra fodenden af sengen.

Vi sover altid, med en enkelt undtagelse 2 år i Slagelse, med manden ved
vinduet, hvilket har svaret til en ligelig fordeling af højre/venstre i
løbet af 16 år.

Lars

Fra : Anita

Dato : 17-11-03 21:50

> [...]
>
> Faktisk er det sådan, at de allerfleste placerer sig sådan, at kvinden
> sover i højre side og manden i venstre, set fra fodenden af sengen.

Jeg sover nu i venstre side. Det gør min mor da vist også. Jeg tror det er
ret tilfældigt.

Venligst Anita

Fra : She

Dato : 17-11-03 21:55

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in

> "Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sover nu i venstre side. Det gør min mor da vist også. Jeg tror
> det er ret tilfældigt.
>
> Venligst Anita

Det samme gør sig gældene her, dvs. kvinden sover ved sin mands højre
side.

Grunden til at jeg sover på venstre sengehalvdel, er nu mere et spørgsmål
om, at jeg foretrækker at sove på min højre side, med ansigtet ud mod
rummet. Nårja..sover faktisk tættest ved vinduet - døren er lige tæt på
os begge

Mvh. She

Fra : K.G.

Dato : 17-11-03 21:56

Hej Marianne ....

Jeg tror det er et spørgsmål om hvilken side
man individuelt helst sover på - men ud over
det har jeg i mit tidligere lange ægteskab sovet
i begge sider alt efter hvor vi har boet - så jeg
føler også at det er tilfældigt.

Men igen jeg tror mere vi har en speciel side
vi sover på samt tilsvarende stilling ....

Når jeg i dag skal falde i rolig søvn ligger jeg
på min højre side og i fosterstilling ... i øvrigt
med hovedet vendt mod væggen og gerne til lav
musik ... )

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-11-03 22:11

K.G. wrote:

> [...]
>
> Når jeg i dag skal falde i rolig søvn ligger jeg
> på min højre side og i fosterstilling ... i øvrigt
> med hovedet vendt mod væggen og gerne til lav

Det er sikkert meget individuelt, men jeg synes alligevel at jeg engang
så en statistik på det, som viste at det overvejende forholder sig
således, altså kvinden til højre, manden til venstre. Jeg kan bare ikke
finde det lige nu.

Marianne Feddersen

Fra : Henning

Dato : 18-11-03 19:49

Marianne Feddersen wrote:

> [...]
> engang så en statistik på det, som viste at det overvejende forholder
> sig således, altså kvinden til højre, manden til venstre. Jeg kan

Skidt med det, jeg ligger også til venstre set fra fodenden, det
er det mest praktiske for mig i en kærlig situation, så jeg bare
lige kan vende mig og give konen de kærtegn jeg og hun har lyst
til, udn at skulle skifte side des angående, jeg har nu bedre styr
på min højre hånd end min venstre, når det gælder finmotorik,
måske skifter parrene side, når manden ikke længere føler behov
for at kærtegne, måske er det sådan, at der hvor det er kvinden
der ligger til vernstre set fra fodenden, er hun den der kærtegner
mest?

MVH
Henning

Fra : Heidi

Dato : 18-11-03 20:08

Henning wrote:

> [...]
> for at kærtegne, måske er det sådan, at der hvor det er kvinden
> der ligger til vernstre set fra fodenden, er hun den der kærtegner

Eller også har man bare en kæreste der er venstrehåndet
Nu jeg tænker over det, har alle tre jeg har boet/bor sammen med,
faktisk været venstrehåndede, måske er det derfor jeg har
udviklet min tendens til at ville ligge til venstre. Eller også er
det bare fordi jeg ligger bedst på højre side, og i den stilling
helst vil ligge vendt ud mod det "fri"...
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Jacob Andersen

Dato : 18-11-03 11:14

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Faktisk er det sådan, at de allerfleste placerer sig sådan, at kvinden
> sover i højre side og manden i venstre, set fra fodenden af sengen.

Jeg ved mine forældre gør præcis sådan. Selv har jeg en tendens til at lægge
mig inderst i de tilfælde hvor sengen står op mod en væg, ellers ved jeg det
ikke.

/Jacob

Fra : Kim Norgaard

Dato : 19-11-03 14:37

Davs,

Marianne Feddersen wrote:
> Vi gør det også her, hvad med jer?
Vi placerer os ganske vilkårligt fra tid til anden. Det er ikke
noget vi har snakket om eller tænkt over. Det er bare noget vi altid
har gjort, og det skaber da lidt variation i hverdagen.

--
Kim Norgaard

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 20-11-03 07:35

hmm jeg sover i højre side og har altid gjort det... mon det er fordi jeg er
venstrehåndet ?!?!
/Henrik