Endnu to barberingsspørgsmål
Fra : sb

Dato : 14-11-03 11:24

1) Hvad gør man for at forhindre, at de hår der vokser ud igen bliver
stive og stikker? (ikke barbere hver dag - det er umuligt!). Helst
svar fra kvinder, tak!

2) Der var engang et internet forum der hed 'Shavers' Forum'. Det er
åbenbart væk. Kender nogen et andet forum med det her speciale?

Fra : Louise K

Dato : 14-11-03 19:59

Hej sb.
Jeg har læst, at det er en skrøne at hårene bliver stive. Den måde som
bladet afskærer håret på, gør at det føles som om det bliver det.
Du kan evt. bruge mandelolie efter en barbering, skifte bladet efter 2
gange, og bruge de brugte blade til evt. ben og armhuler, da det ikke er så
følsomt som intimt.
Har hørt at valcrema også er effektivt til røde knopper ect.

Håber du kan bruge disse råd.

Louise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-11-03 20:16

Louise K wrote:
> Hej sb.

hej Louise

> Jeg har læst, at det er en skrøne at hårene bliver stive.

det er det også*G* mere eller mindre....... *S*

> Den måde
> som bladet afskærer håret på, gør at det føles som om det bliver det.

det der sker er at man, når man barberer håret af, skærer håret over hvor
det er allertykkest og aller stærkest, og det vil naturligvis give en
"stumb" spids på håret når det vokser ud...... det er den stumbe spids og
den korte længde der gør at håret stikker..... fordi at et kort hår ikke
bøjer af ;)
under normale omstændigheder slides håret jo, sådan at spidsen altid er
blødere og tyndere end det der lige er kommet op fra hårsækken.....
prøv engang at hive et hår ud med pincet på din arm, og kik grundigt på
den..... du vil kunne se den tykke rod, og den tynde og fine spids......

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-11-03 20:20

sb wrote:
> 1) Hvad gør man for at forhindre, at de hår der vokser ud igen bliver
> stive og stikker? (ikke barbere hver dag - det er umuligt!). Helst
> svar fra kvinder, tak!

det kan du ikke...... hårene vokser nu engang med den hastighed de
vokser....
spørgsmålet er mere hvor det er du skal have dem fjernet....... er det feks
i bikinilinien kunne du evt i stedet vælge at få dem fjernet med voks....
her bliver de trukket ud med rode, og derved bliver de nye hår der vokser
frem fine og bløde ;)
det eneste andet råd jeg kan give dig er at bruge en skraber der kommer HELT
i bund...... gerne marc3 eler lignende*G* og brug evt en babercreme som lige
giver håret en mulighed for at "rejse" sig lidt fra huden.... på den måde
bliver baberingen tættere og holder sig glattere længe..... de findes til
mænd hos forskellige frisører..... feks har american crew en, ligesom Wellas
herreserie har en...... og slut af med en god fed creme......

> 2) Der var engang et internet forum der hed 'Shavers' Forum'. Det er
> åbenbart væk. Kender nogen et andet forum med det her speciale?

nope, sorry ;(....
prøv google ;)

Fra : Bossy

Dato : 24-11-03 03:44

brug veet ........

virker fint på mig ...begyndte at bruge det efter flere veninder havde
fortalt de brugte det....

Fra : sb

Dato : 25-11-03 12:40

"Bossy" <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> wrote in message news:<bprr72$35j$1@news.net.uni-c.dk>...
> brug veet ........
>
> virker fint på mig ...begyndte at bruge det efter flere veninder havde
> fortalt de brugte det....

Efter den omtale der har været af kvinder som fik brandsår på benene
af det, så tør jeg slet ikke tænke på, hvad det kunne gøre andre
steder...

Helt udelukket.