Lindhardt om mit dobbeltmedlemskab og om p~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 19:09

Pædofile - dem registrerer man da?

Viden er magt over tingene, og jo mere vi ved om job-ansøgere, jo bedre kan
vi hjælpe ansøgeren til ikke at blive ansat, hvis det vil give problemer for
begge parter, fx friste ham til pædofil-overgreb.

Registre over straffe o.lign er derfor en god ting, især hvis de
registrerede kan følge med i hvad der står og sikre at der ikke er fejl.

Ansættere har en legitim interesse i viden - vedr alle mulige
fortidsbegivenheder der kan disponere for problemer.

Ansøger skal stå ved, hvad han har gjort - han skal ikke have lov at få
sandhed skubbet ind under gulvtæppet.

Det gælder al fortid som kn være relevant.

Jan Lindhardt, Roskildebisp, gik imod at man tjækker ansøgere, i debat i TV2
d.d.

Han så det som katastrofalt at gøre mistillid til princip.

Selvfølgelig er der risici ved alt og fordele og ulemper skal afvejes.

Men viden er et gode, og fejlfortolkning af viden undgås bedst ved at vi
gradvis åbner op for indsigt. Så lærer vi at afveje om hvilke fortids-synder
og fortids-mistanker der giver reel risiko og bør føre til afvisning - i
forbindelse med brug af intuition og andre pejle-redskaber

Iøvrigt debatterede jeg med bisp Lindhardt (under bogmessen med EB-Pedro som
vidne) om mit medlemskab af både folkekirke og Katolsk Kirke,

for han har tidligere oplyst mig skriftligt, at sådant vil føre til
udsmidning af folkekirken.

Nu svarede han, at det jeg havde rapporteret om mit eklatante brud på §2 i
kirkeloven ville han lade "gå ind ad det ene øre og ud af det andet"

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N