Danmark skjerper sikkerheten
Fra : L.Kristi

Dato : 21-11-03 11:58

Nyheten er hentet fra www.karmel.net 21-11-03
Dette er ikke ment som politisk innlegg, - men igjen iht endetidens
profetier

Danmark skjerper sikkerheten

Danske myndigheter har skjerpet sikkerheten rundt jødiske steder i landet
etter at islamske terrorister sprengte to synagoger i lufta lørdag for en
uke siden, og en jødisk skole ble satt fyr på i Paris. Dansk
sikkerhetstjeneste (PET) har hatt møte med jødiske ledere i Danmark for å
diskutere nødvendige tiltak. Det bor 7100 jøder i landet.

Herren Velsigen dere alle!

Vennlig Hilsen

L.Kristi

www.evigliv.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-03 12:10

I news:iimvb.207$n31.3578@news2.e.nsc.no skrev
L.Kristi følgende:

> Nyheten er hentet fra www.karmel.net 21-11-03
> Dette er ikke ment som politisk innlegg, - men igjen iht endetidens
> profetier

[ ... ]

Hvilke entetidsprofetier, lidt mere konkret, er det du hænger dette
politiske indlæg op på?

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-11-03 15:46

"L.Kristi" <gudsord(NOSPAM)@yahoo.no> wrote in message

> Nyheten er hentet fra www.karmel.net 21-11-03
> Dette er ikke ment som politisk innlegg,

Det er eit politisk innlegg.

> [...]

> sikkerhetstjeneste (PET) har hatt møte med jødiske ledere i Danmark for å
> diskutere nødvendige tiltak. Det bor 7100 jøder i landet.

Med same argumentasjon som "visse krefter" ønsker å deportera alle
palestinerer til Jordan, så kunne vel alle jøder bli deportert til Israel?
Nærværet av jøder er ein sikkerhetsrisiko?

HM

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 18:04

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message

jeg fatter ikke at i ikke kan se at det har noget at gøre med profetierne,
hvad med briller?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-03 18:35

I news:3fbe4586$0$27428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Ole Madsen følgende:

> jeg fatter ikke at i ikke kan se at det har noget at gøre med
> profetierne, hvad med briller?

Når man slynger en så generel udtalelse ud, ville det da være ganske
passende om der samtidig var en / et par henvisninger til den / de
mest relevante profetier, man mener er sammenhængende med den
udtalelse man har fremsat.

http://sdanet.dk/ - potal for evangelisk adventisme
*** *Helt ny og revideret udgave* ***

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-11-03 18:41

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message
>
> jeg fatter ikke at i ikke kan se at det har noget at gøre med profetierne,
> hvad med briller?
>
> Ole

Well, så forklar.

HM

Fra : jørgen

Dato : 21-11-03 22:45

"Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message
>
> jeg fatter ikke at i ikke kan se at det har noget at gøre med profetierne,
> hvad med briller?

Kan du ikke henvise til nogen skriftsteder?

mvh jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 07:43

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> "Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke henvise til nogen skriftsteder?

Jeg mener at der står et sted at 2/3 dele af jøderne skal dræbes i
trængselstiden, man kan så spørge HVORFOR, pga den kamp der er imod Guds
folk, jeg har forsøgt at finde en bestemt prædiken, men har ikke kunnet
finde den, den handlede om den næste holocaust imod Israel, håber i kan
finde skriftstedet så det bliver tydeligt at indlæget ikke var politisk men
profetisk relateret

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-03 13:39

> [...]
> finde den, den handlede om den næste holocaust imod Israel, håber i kan
> finde skriftstedet så det bliver tydeligt at indlæget ikke var politisk

Og så erkjenner du, det er politikk, ikkje religion?

HM

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 22:57

> men

> Og så erkjenner du, det er politikk, ikkje religion?

Nej, der er en kamp imod Guds folk i den åndelige verden, af den grund er
det relevant for gruppen at høre om dette da det giver os et opda teret
indblik i hvad der sker i den åndelige verden, det vi ser er bare en siluet
af det åndelige

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-11-03 01:45

> [...]
> det relevant for gruppen at høre om dette da det giver os et opda teret
> indblik i hvad der sker i den åndelige verden, det vi ser er bare en

Har du sett noen lyserøde elefanter i det siste?

HM

Fra : L.Kristi

Dato : 22-11-03 20:27

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding

> "Ole Madsen" <Maaseiah[SNABEL]paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du ikke henvise til nogen skriftsteder?
>
> mvh jørgen.

Kjære Jørgen
Et skriftsted som viser er følgende, - som jeg da har hentet fra Dansk bibel
1931:
Jer 16, 16 Se, jeg sender Bud efter Fiskere i Mængde, lyder det fra HERREN,
og de skal fiske dem; og siden sender jeg Bud efter Jægere i Mængde, og de
skal jage dem fra hvert Bjerg, hver Høj og Klippernes Kløfter.

Dette verset forteller oss klart det profetiske.
"Bud etter fiskerne" = den frie utreise jødene til nå har gjort og vendt
tilbake til Israel.
"Fiskeren" er alle de som har vært behjelpelige med å bringe de til Israel.
Det som hittil har skjedd er at jødene frivillig har reist tilbake og mange
troende har engasjert seg for å legge tingene til rette, - ved økonomisk
bistand som opplæring i språket og hjelp i selve Israel for de som har
kommet.

Denne trerroren som jødehat, - som nå utspiller seg mot jødene verden om, -
og som helt tydelig viser seg til kjenne blant en del også her i gruppen og
no.samfunn.religion, - er oppløpet på "Jægere". Og "Jægere" er nå i full
sving for å jage jødene til Israel. Som da blandt annet er denne direkte
terroren mot jøder i andre land som nå trappes sterkt opp i disse dager. For
nå utspiller ikke terroren seg bare i Israel mot Jødene, - men i verden
forøvrig også.

Nå ser vi at tiden for fiskerne har gått over til jægere for å få folket
Israel (jødene) hjem til sitt land, - som også dette bibelverset viser.

Og det foregående forteller dette:
Jer 16, 15 men: "Så sandt HERREN lever, der førte Israelitterne op fra
Nordens Land og alle de Lande, til hvilke han havde stødt dem bort!" Og jeg
fører dem hjem til deres Land, som jeg gav deres Fædre.

Det er ikke så mange igjen ute i verdens land, - av jøder. Kan vise til
nyheter på karmel.net 19.11.03 hvor det ble referert følgende:
760.000 israelere bor utenlands

I alt 760.000 israelere, deriblant 160.000 barn bor utenlands. 60% bor i
USA, mens 25% bor i Europa, og stadig færre returnerer til Israel. I 2000
var tallet 550.000, og økningen skyldes trolig PLOs intifada, sier
immigrasjonsmyndighetene.

Tiltagende uro og terror i Israel fører jo også til at det er vanskeligere å
få jøder frivillig til å reise dit, - så nå er det de 760.000 som er i ferd
med å bli jaget av "jegerne", - for de alle må hjem til fædrenes land
Israel, - før Herren fullfører sitt Ord.

Jesu gjennkomst er nær, - så vær edrue og Våk!

Vet ikke om dette kan være til hjelp for deg Jørgen.
Må Jesu Velsignelse og åpenbare dette for deg.
I Jesu Navn.
Vennlgi hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Fra : jørgen

Dato : 22-11-03 21:41

"L.Kristi" <gudsord(NOSPAM)@yahoo.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> troende har engasjert seg for å legge tingene til rette, - ved økonomisk
> bistand som opplæring i språket og hjelp i selve Israel for de som har

Jeg mener at Jeremias mest handler om exilet i Babylon, altså noget som er
sket for ca. 2500 år siden.

mvh jørgen

Fra : Kall, Mogens

Dato : 23-11-03 16:47

DADDY-Break (2003-11-23, CET 16:38):
- "Det må du gerne."

Thank You, DAD:

"L.Kristi" skrev (news:4MOvb.631$Y06.7970@news4.e.nsc.no...)

> [...]
>

> Jesu gjennkomst er nær, - så vær edrue og Våk!
>

> Vet ikke om dette kan være til hjelp for deg Jørgen.
> Må Jesu Velsignelse og åpenbare dette for deg.

Headline:
> Jesu gjennkomst er nær, - så vær edrue og Våk!

Amen!

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):
0638 news:eSTLa.3621$Kb2.174679@news010.worldonline.dk...

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.1323686@news010.worldonline.dk...

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2349698@news010.worldonline.dk...

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1793494@news000.worldonline.dk...

"Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1919749@news000.worldonline.dk...

- "Hold fred med hverandre."

(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10508674@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0730):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0730 news:eaotb.33852$jf4.1741371@news000.worldonline.dk...
see also (file 0731-0748):
0748 news:Ix_tb.34946$jf4.1859493@news000.worldonline.dk...
see also (file 0749-0764):
0764 news:g5aub.36142$jf4.1897144@news000.worldonline.dk...
see also (file 0765-0774):
0774 news:8moub.36719$jf4.1923188@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0775 news:36%vb.44223$jf4.2253211@news000.worldonline.dk...
0776 news:n_2wb.44466$jf4.2269672@news000.worldonline.dk...
0777 news:Lh3wb.44488$jf4.2272014@news000.worldonline.dk...
0778 news:f84wb.44555$jf4.2276323@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Danmark skjerper sikkerheten
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2731012@news010.worldonline.dk...
0666+0113=0779

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-11-23, Sunday, CET 16:47

Fra : paw

Dato : 28-11-03 03:45

L.Kristi skrev, 22nov03, 20:26...

Jørgen skrev, 22nov03, 21:41...

>Jeg mener at Jeremias mest handler om
> exilet i Babylon, altså noget som er
> sket for ca. 2500 år siden.

Hvad har vi så her? Mon ikke et klart eksempel
på det prædeterminerede baal, som 'bogens folk'
uafladelig bærer ved til? De kan altid fremtrylle
"beviser" for deres påstand om at Gud selv er
på færde, når deres jordslåede synspunkter skal
bringes til torvs... I forblommede vendinger taler
de hinanden efter munden og hyller sig, som et
skalkeskjul for deres afgrundsdybe uvidenhed og
på kejserlig bevilling i en kåbe af illusioriske
forhåbninger!

Hvorfor vendte ikke alle jødedommens tro
fortalere hjem til det land, som Herren gav
deres fædre?.. Mon ikke den situation, som
de derved - med Forenede Nationers hjælp -
havde bragt sig selv i, var at de forlængst
havde savnet midler til at videreføre den
selvdestruktive trodsighedens kampagne,
der altid ender i meningsløs lidelse og død.

--
Mvh, paw.

"Hil dig, frelser og forsoner!
Verden dig med torne kroner,
du det ser, jeg har i sinde,
rosenkrans om kors at vinde,
giv mig dertil mod og held!"
Grundtvig.

Fra : Mr. D

Dato : 22-11-03 01:27

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Med same argumentasjon som "visse krefter" ønsker å deportera alle
> palestinerer til Jordan, så kunne vel alle jøder bli deportert til Israel?
> Nærværet av jøder er ein sikkerhetsrisiko?

Det lyder som en interessant argumentation. Jeg synes, jeg har hørt noget
lignende før... for ca. 65 år siden.

....Kunne du ikke uddybe. Jeg ville gerne høre mere om din mening her

Mr. D

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-03 03:01

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lignende før... for ca. 65 år siden.
>
> ...Kunne du ikke uddybe. Jeg ville gerne høre mere om din mening her

Du driv farlig klipping.
Les oppatt. Ja, hentydninga er tilsikta, med spørsmål bak.

HM

Fra : Mr. D

Dato : 22-11-03 01:28

> [...]
> palestinerer til Jordan, så kunne vel alle jøder bli deportert til Israel?
> Nærværet av jøder er ein sikkerhetsrisiko?

Det lyder som en interessant argumentation. Jeg synes, jeg har hørt den
før... for ca. 65 år siden.

Kunne du ikke uddybe. Jeg ville gerne høre lidt mere om denne din mening

Mr. D

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-03 03:03

> [...]
> før... for ca. 65 år siden.
>
> Kunne du ikke uddybe. Jeg ville gerne høre lidt mere om denne din mening

Er det forslaget om å senda alle palestinarane til Jordan du stusser på?
Forslaget er ikkje mitt.

HM

Fra : Mr. D

Dato : 22-11-03 09:30

> Er det forslaget om å senda alle palestinarane til Jordan du stusser på?
> Forslaget er ikkje mitt.

Nej, selvsagt ikke.Den tanke kender jeg. Det var din bemærkning om
deportation af jøder

Mr. D

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-03 13:37

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Nej, selvsagt ikke.Den tanke kender jeg. Det var din bemærkning om
> deportation af jøder
>
> Mr. D

Og du skjønner ikkje, same lov for Loke som for Tor?

HM

Fra : Mr. D

Dato : 29-11-03 12:08

> Og du skjønner ikkje, same lov for Loke som for Tor?

Jo

Mr. D

Fra : Mr. D

Dato : 22-11-03 02:06

"L.Kristi" <gudsord(NOSPAM)@yahoo.no> skrev i en meddelelse

> Nyheten er hentet fra www.karmel.net 21-11-03
> Dette er ikke ment som politisk innlegg, - men igjen iht endetidens
> profetier

Men uanset er det ikke noget nyt:

Stigende jødehad i Danmark. Her er hvad norske Dagen skriver om Danmark:
http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=5055
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=52731

Stigende jødehad i Sverige:
http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=4914

I Frankrig:
http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=4974

I Tyrkiet:
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=377532/#

Malysia

....og man kunne blive ved.

Måske kirken - eller dele af den - har lært af sit eget historiske jødehad.
Ihvertfald er det i høj grad alene den kristne del af medierne, der gør
opmærksom på det stigende jødehad, og argumenterer imod det

Mr. D